Over de wielersport en zijn beoefenaars.

een bommetje voor Ridley

mrt
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:52

mrt 21 okt 2005 11:15

Uit goede bron heb ik vernomen dat Lotto-Davitamon volgende seizoen, na 95 kaderbreuken in 2005, niet langer meer met Taiwanese Ridley's zal rijden maar met Fondriest...Niet goed voor de marketing zou ik zeggenKop op Aerts & Kumpen, verkoop de zaak nu je nog kan !

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 okt 2005 13:17

Lol.
Het is een tijdje geleden dat ik nog niemand van Lotto-Dav sprak, dus 'k zou het niet weten. Wel gaven ze vanaf september aan Nic Ingels (die daar volgend jaar neoprof is) al een Damocles van de ploeg "om aan te wennen" (Nic reed in z'n belofteploeg met Ridley Scandium).
Het is wel zo dat Fondriest in België koortsachtig op zoek is/was om een ploegje te sponsoren, maar dan ging het over jeugdploegen; ik weet dat ze bij verschillende ploegen aan de deur gestaan hebben. Dit jaar sponsorde Fondriest het Colba team (die wekelijks gevolgd worden in de docu-soap Kermiskoersen).Vorig jaar was er al een opzet van nieuwe ploeg (waar oa. VDB, Bartoli in pre-contract lagen) waar Fondriest co-sponsor zou zijn, maar dit is uiteindelijk afgeblazen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 21 okt 2005 15:31

95?????
We zullen het verder wel zien...

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 21 okt 2005 15:36

Zijn ze dan eindelijk wakker bij LOTTO.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 okt 2005 16:00

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 21 Oktober 2005

95?????
We zullen het verder wel zien...


Ridley zal er zich niet in verslikt hebben, want ze voorzagen maar liefst 8 kaders per renner dit seizoen (!!!); geen enkele ploeg krijgt meer. Met 95 kaders is er dus nog marge.   Nu... niet dat het kader direct vervangen is bij het minste scheurtje. Van Petegem heeft nog verder gekoerst met scheurtjes in z'n Damocles.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 21 okt 2005 16:28

dat ze maar een andere fiets nemen....

ik vind de meeste fietsen mooi, maar er is nu wel eens 1 merk wat ik echt speuglelijk vind en dat is ridley.

Niks om als Belg trots op te zijn.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 21 okt 2005 16:41

Ik krijg steeds meer medelijden met die arme amateurs die het in hun hoofd hebben gehaald een damocles te kopen.
Afgezien van de slappe vork is het wel zeker dat de fiets geen 5 jaar zonder vervanging kan meegaan.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 okt 2005 16:55

"UIt goede bron"? maak dan eerst je goede bron bekendvoor er een discussie wordt gestart!
Ik heb een ridley pegasus kader gekocht na lovende kritieken van o.a. het maandblad "fiets" betreffende de kwaliteit van de kaders en ondanks mijn gewicht (tot 93 kg deze winter) heb ik enkel lovende kritieken.
Ik wil het misschien wel geloven van die kaderbreuken maar maak dan eerst je "gode bron" bekend voor we verder discussieren!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 okt 2005 16:56

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 21 Oktober 2005


" heb een ridley pegasus kader gekocht na lovende kritieken van o.a. het maandblad "fiets" betreffende de kwaliteit van de kaders en ondanks mijn gewicht (tot 93 kg deze winter) heb ik enkel lovende kritieken.
Ik wil het misschien wel geloven van die kaderbreuken maar maak dan eerst je "goede bron" bekend voor we verder discussieren!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 21 okt 2005 17:06

de profs rijden op de damocles, dit is een full carbon frame en niet te vergelijken met jou pegasus.
Behalve de geometrie en de hoekige buizen zie ik dan ook weinig tot geen overeenkomsten. dwz: dat jouw frame goed is kan best maar zegt niets over de damoclessen (waarvan enkele eigenaars ook erg tevreden zijn)
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 okt 2005 17:24

zal wel kloppen maar wie of wat is die "goede bron". Ik wil niet de advocaat van Ridley spelen ( 'k wist trouwens bij de aankoop niet dat de frames in Taiwan werden gemaakt anders had ik wschl naar een europees vervaardigd kader verder gezocht) maar 't is wat te gemakkelijk om iets of iemand te bekritiseren zonder te zeggen waarop je kritiek gebaseerd is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pieterwouters
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:44

pieterwouters 21 okt 2005 20:57

hallo,
mij werd verteld, net zoals bij de profs, dat de jongerenploeg "den tip vorselaar" met excalibur reed. Na 1 week in spanje te traine kwamen ze trug met 6 of 8 kapotte kaders. Nu ik alle posts op het forum "kwaliteit ridley???" heb geleze, kwam ik tot de conclusie dat ridley een zwakkere periode heeft gekent, maar ze er nu zeker weer staan qua carbon kaders. Ik was in den tijd heel  boos op ridley nadat men damocles kapot was, maar na vele gesprekken met andre boonen is men visie op ridley veranderd. Hij zei dat ridley nu meer carbon gebruikt wat de kader weliswaar zwaarder maakt maar wel steviger.Hij zei ook dat er inderdaad een zwakkere serie op de markt was vor een tijdje. En het gerucht van Van Petegem die de ronde van vlaanderen niet wou rijden op een carbon ridley is ook verzonnen, het zat namelijk zo dat hij wel wou rijden, maar dat de fiets waar hij op reed(brontes) een betere geonometrie had dan de damocles voor die koersen, ook heeft davitamon lotto gereden op brontes(en niet pegasus vermeld in fiets!!!) omdat de fiets voor die koersen betere geonometrie hadden.
Als je het bekijkt zullen carbon fietsen altijd sneller breken en fragieler zijn dan alu of scandium fietsen, maar dit wil niet zeggen dat deze slecht zijn. Er zijn meerdere carbon fietsen van andere merken die problemen kennen, maar dat hebben ze allemaal(ik ken iemand die een c50 kapot reed in de sprint, en bij colnago beweerden ze nog geen enkele kapot terug hadden gekregen) Dit is nu een voorbeeld van ridley, maar dit wil zeker niet zeggen dat ze slecht zijn. Carbon is carbon en alu of scandium blijft alu of scandium
ps: zijn er nog mensen die ervaring hebben met carbon fietsen. Positief en negatief
Bij deze kom ik ook terug op men bericht dat ik ridley slecht vond en klantonvriendelijk( wat andre boonen heeft bewezen dat dit helaal zo niet is, integendeel zelfs...)
Mijn motto is,zelf testen, zelf conclusies trekken.
grts
Over je fiets lullen mag, maar over je lul fietsen zou ik niet doen.

Plaats reactie