Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

fietscomputer

woestijn
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:46

woestijn 11 nov 2005 21:25

Hallo,
Ik ben op zoek naar een degelijke fietscomputer zonder al teveel overtollige knoppen, het belangrijkste is de vermelding van snelheid,kilometers,gemiddelde,trapfrequentie, hartslagmeter is niet noodzakelijk daar  ik reeds een Polar beschik.
Dank bij voorbaat.
 
 

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2005 00:00

Er zijn er maar een paar met cadansmeter. Kijk ff bij Cateye, die heeft wel een goede
Less is bore

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 nov 2005 01:02

Trapfrequentie beperkt inderdaad de mogelijkheden. Kijk ook eens bij Sigma, die hebben er ook.
SRM heeft dat ook standaard... en maar 3 knopjes!  (wel 4 cijfertjes in de prijs, da's minder )
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 12 nov 2005 13:22

Kijk ook eens naar de Shimano FlightDeck of Campa Erbobrain : die leiden de cadans af van de snelheid en de gekozen versnelling, dus geen gedoe met extra sensor en eventuele kabel voor de trapfrequentie.

Motta
Motta

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2005 15:06

Campa heeft wel draadjes...... waardeloos systeem.
Less is bore

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 nov 2005 19:41

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 November 2005

Campa heeft wel draadjes...... waardeloos systeem.


Sommigen beschouwen dit ook als een pluspunt! Ik sta niet te springen om draadloze systemen... en ben wat blij dat de nieuwe (draadloze) speed sensor van Polar eindelijk naar behoren lijkt te werken, in mijn ervaring althans.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2005 20:05

Ik sloop draadjes altijd.... en zie maar eens een cadansdraad netjes weg te werken.
Heb bewust nu voor de Polar CS200cad gekozen en bevalt mij tot op heden uitstekend. Geen gezeik met trapfreq draadjes en ding functioneert prima.
Less is bore

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 nov 2005 20:08

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 November 2005

Ik sloop draadjes altijd.... en zie maar eens een cadansdraad netjes weg te werken.
Heb bewust nu voor de Polar CS200cad gekozen en bevalt mij tot op heden uitstekend. Geen gezeik met trapfreq draadjes en ding functioneert prima.

Ik zal volgende week (installatie SRM) mij genoodzaakt zien bekabeling van aan m'n crank naar mijn stuur weg te werken. Zal me heus wel lukken.De jongens van SRM raadden me zelfs aan in het frame te boren (en kabels langs binnen te leggen), en ze wilden het zelfs voor mij doen, maar 'k heb daar vriendelijk voor bedankt!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 nov 2005 20:32

Quote: Origineel geplaatst door woestijn op 11 November 2005
Hallo,Ik ben op zoek naar een degelijke fietscomputer zonder al teveel overtollige knoppen, het belangrijkste is de vermelding van snelheid,kilometers,gemiddelde,trapfrequentie, hartslagmeter is niet noodzakelijk daar ik reeds een Polar beschik.Dank bij voorbaat.

Lijkt mij duidelijk als het niet te duur moet zijn gewoon voor de cateye astrale kiezen. had ik (nog steeds overigens) ook op mijn oude fiets zitten en vond hem ideaal. nu alleen voor de polar cs200cad gekozen vanwege uitgebreider

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 12 nov 2005 21:09

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 November 2005
Ik zal volgende week (installatie SRM) mij genoodzaakt zien bekabeling van aan m'n crank naar mijn stuur weg te werken. Zal me heus wel lukken.
De jongens van SRM raadden me zelfs aan in het frame te boren (en kabels langs binnen te leggen), en ze wilden het zelfs voor mij doen, maar 'k heb daar vriendelijk voor bedankt!






Ik heb mijn snelheidssensor op mijn liggende achtervork zitten. Ik heb het snoertje via mijn derrailleurkabel laten lopen. Het werkt prima, alleen kan het met schoonmaken wat lastig zijn omdat het dan gaat verschuiven. Misschien werkt het voor jou ook wel (als je een foto wilt moet je het zeggen).
Lijkt mee idd niet fijn om een gat in je frame te gaan boren.. Kan je ook wel fluiten naar je garantie als er wat mee gebeurd

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 13 nov 2005 19:22

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 12 November 2005


Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 November 2005

Ik zal volgende week (installatie SRM) mij genoodzaakt zien bekabeling van aan m'n crank naar mijn stuur weg te werken. Zal me heus wel lukken.De jongens van SRM raadden me zelfs aan in het frame te boren (en kabels langs binnen te leggen), en ze wilden het zelfs voor mij doen, maar 'k heb daar vriendelijk voor bedankt!

Ik heb mijn snelheidssensor op mijn liggende achtervork zitten. Ik heb het snoertje via mijn derrailleurkabel laten lopen. Het werkt prima, alleen kan het met schoonmaken wat lastig zijn omdat het dan gaat verschuiven. Misschien werkt het voor jou ook wel (als je een foto wilt moet je het zeggen).Lijkt mee idd niet fijn om een gat in je frame te gaan boren.. Kan je ook wel fluiten naar je garantie als er wat mee gebeurd

kan je je gem wat opschroeven als je bijna thuis bent zeker ;)
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 13 nov 2005 19:24

ik heb nu zelf shimano flightdeck en vind het een supersysteem. heeft bijna alleen maar voordelen. draadloos (optie) draadloos trapfrequentie (afgeleid van snelheid, werkt perfect, dus ook geen sensor aan crank) goede kwaliteit. nadeel is de prijs. (valt ook nog wel mee hoor)
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie