Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Verende voorvork

fietsjunks
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:15
Contact

fietsjunks 20 dec 2005 00:59

Voor een (wereld)reisfiets mountainbike-achtig type (Santos) wil ik ook een verende voorvork hebben. Misschien niet helemaal het juiste forum, maar wellicht dat iemand toch ervaring heeft met het volgende:
Ik zat zelf te denken aan Magura Vidar of Magura Asguard.
Wat is het verschil (kwaliteit, onderhoud, duurzaamheid etc)? Welke van de twee is het meest geschikt voor een langere reis? Wellicht is er een andere vork die nog veel beter is?
Alvast bedankt!
Ellen

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 20 dec 2005 08:49

Overweeg ook eens de Magura Phaon vork. Deze hoogwaardige vork heeft een stalen veer en is dus geen lucht vork. Daardoor is deze vork bedrijfszekerder en behoeft minder onderhoud. Afdichtingsringen van lucht vorken geven nog wel eens de geest en dan is het over met de pret. Je zult maar in "the middle of no-where" staan met een lekke vork, dan is de pret over! 
Voor meer informatie: www.magura.de
Succes met je keuze.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 dec 2005 12:29

Ik zou ook voor een niet-luchtgeveerde vork kiezen, maar voor een duurzamer iets. Je gaat er toch geen extreem gekke offroad dingen mee doen, is slechts voor wegligging en comfort. Een Manitou Axel comp. is bijv. al voldoende. ventueel met lockout is wel zo fijn.
Less is bore

fietsjunks
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:15
Contact

fietsjunks 20 dec 2005 16:52

Is Kirgyzie, Tadjikistan, Tibet (om maar wat te noemen) extreem off-road? :)
In ieder geval bedankt voor de tips, stalen veer... ik zal het meenemen!
Ellen

attitude
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jul 2005 15:42

attitude 20 dec 2005 18:12

Heb eventueel nog wel een manitou mars elite verende voorvork (luch/olie) te koop.
Gr,
Attitude
 
My pride: a Isaac Force and a Klein Attitude Race!

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 20 dec 2005 18:14

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 20 December 2005

Ik zou ook voor een niet-luchtgeveerde vork kiezen, maar voor een duurzamer iets. Je gaat er toch geen extreem gekke offroad dingen mee doen, is slechts voor wegligging en comfort. Een Manitou Axel comp. is bijv. al voldoende. ventueel met lockout is wel zo fijn.

Ik zou dan weer geen Manitou nemen, die blinken nou niet echt uit in betrouwbaarheid.Misschien een Marzocchi? MX comp coil bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 dec 2005 20:58

Quote: Origineel geplaatst door Fietsjunks op 20 December 2005
Is Kirgyzie, Tadjikistan, Tibet (om maar wat te noemen) extreem off-road? :)In ieder geval bedankt voor de tips, stalen veer... ik zal het meenemen!Ellen


Ik weet ongeveer wel wat je er mee gaat doen, maar dat is anders dan vol gas met een ATB een heuvel af denderen in de Ardennen. Dat bedoelde ik met extreem offroad.
De vorken die PFW noemt zijn idd mooie vorken voor jouw doel.
Less is bore

Plaats reactie