Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe fiets

madone5.9
Forum-lid

madone5.9 03 jan 2006 21:13

waarom geen tubewielen voor criteriums?

casran
Forum-lid HC

casran 03 jan 2006 22:24

Quoten: Origineel geplaatst door Wauzzz op 03 Januari 2006

Wat bedoel je hier precies mee? Erg slappe wielen die constant tegen de remblokken slijten wanneer je door een bocht gaat?

Wat Amclassic-fan zei. Ze zijn echt niet zo geschikt voor het vele optrekken, korte bochtjes, klinkertjes... veel kans dat vroeg of laat een spaak doorspringt (dit is het begin van het einde bij een Ksyrium) of de velg scheefslaat. Al is ie voor sommige rijder ook volledig probleemloos, maar ik zou het risico niet nemen. Zelf heb ik slechts 1 keer op Ksyrium SLs gekoerst en er zo'n 2000 trainingskilometers mee afgelegd.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wauzzz
Forum-lid

wauzzz 03 jan 2006 23:41

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Januari 2006

Wat Amclassic-fan zei. Ze zijn echt niet zo geschikt voor het vele optrekken, korte bochtjes, klinkertjes... veel kans dat vroeg of laat een spaak doorspringt (dit is het begin van het einde bij een Ksyrium) of de velg scheefslaat. Al is ie voor sommige rijder ook volledig probleemloos, maar ik zou het risico niet nemen. Zelf heb ik slechts 1 keer op Ksyrium SLs gekoerst en er zo'n 2000 trainingskilometers mee afgelegd.

Oké duidelijk, ik rij trouwens zelf met de mavic Ksyrium Elite en heb er nu 8000 km mee gereden maar nog geen enkel probleem. Heb wel vaker gehoord dat er problemen zijn. Wat zeker een groot minpunt is vind ik zelf dat er veel 'speling' in het wiel zit. Je kunt hem heel makkelijk tegen de remmen drukken. Welke wielen raadt jij aan om criteriums mee te rijden? Richtprijs rond de 300/400 euro
"Presteren in de winter is afzien in de zomer..."

casran
Forum-lid HC

casran 04 jan 2006 00:23

Quoten: Origineel geplaatst door Wauzzz op 03 Januari 2006

Oké duidelijk, ik rij trouwens zelf met de mavic Ksyrium Elite en heb er nu 8000 km mee gereden maar nog geen enkel probleem. Heb wel vaker gehoord dat er problemen zijn. Wat zeker een groot minpunt is vind ik zelf dat er veel 'speling' in het wiel zit. Je kunt hem heel makkelijk tegen de remmen drukken. Welke wielen raadt jij aan om criteriums mee te rijden? Richtprijs rond de 300/400 euro

Dat minpunt heb ik zelf ook ondervonden met de duurdere SLs, en daarom heb ik me nooit goed gevoeld op die wielen.
In die prijscategorie lijken Easton Circuit wielen wel heel degelijk, of Campagnolo Zonda. Aan 470 euro heb je hier al Neutrons en daar ben je tienduizenden kilometers goed mee. Of je kan een setje heel degelijk laten spaken.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jurgen2
Forum-lid

jurgen2 04 jan 2006 11:33

Ik bezit momenteel een Paris FP en heb er een tweede bestelt. Als je in Hoogerheide eneventueel een Sirocco zou laten maken. Woon je wss in de buurt. Als je wilt, en tijd hebt, moet je eens in Essen langs fietsen Schenk gaan. Mijn Paris FP staat daar voor het raam. (Misschien een van de dagen  niet meer omdat hij begint met de opbouw) Je bent meteen verkocht, ik persoonlijk heb nog nooit zo'n mooi frame gezien. Maar smaken verschillen natuurlijk. Qua stijfheid durf ik zeker te zeggen, een v/d stijfste frames op de markt. Ik zou voor geen geld een andere fiets kiezen. De f4:13 is tegenover de Paris FP veel minder stijf. Maar is wel helemaal van carbon wat normaal meer comfort geeft. Maar mijn Paris FP heeft naar gelang zijn stijfheid toch zeker ook veel comfort En kraken? Een Pinarello kraakt niet, heb m'n fiets nu een jaar en nog totaal geen problemen mee gehad (trouwens ook afgemonteerd met Record Carbon)  Als wielen heb ik er Marchisio Alisea wielen in staan, echt TOP, lichte wieltjes en ultra-strak, heb zelf ook ksyriums, maar kunnen er zeker niet aan tippen! Bovendien ook nog eens met industrielagers

Potenza aggiunta a potenza - Pinarello

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 04 jan 2006 14:19

Quote: Origineel geplaatst door jurgen2 op 04 Januari 2006
Qua stijfheid durf ik zeker te zeggen, een v/d stijfste frames op de markt.

Ahaha, ga toch weg

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 04 jan 2006 15:38

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 03 Januari 2006

Ron, kijk eens op www.flarer.it. De site is niet erg up-to-date maar de prijzen zijn wel erg aantrekkelijk. Ik geloof dat er al een aantal de fiets daar hebben gekocht. Ophalen kan, versturen voor 50 euri.
En als je het mij vraagt zou ik voor de PAris Carbon, record ultra en eurus wielen gaan. Ik sluit mij verder bij Casran aan.
Succes ermee!

*Maak van die 50 eur maar 90 eur

sjiekebak
Forum-lid

sjiekebak 04 jan 2006 20:29

Quoten: Origineel geplaatst door jurgen2 op 04 Januari 2006

Ik bezit momenteel een Paris FP en heb er een tweede bestelt. Als je in Hoogerheide eneventueel een Sirocco zou laten maken. Woon je wss in de buurt. Als je wilt, en tijd hebt, moet je eens in Essen langs fietsen Schenk gaan. Mijn Paris FP staat daar voor het raam. (Misschien een van de dagen  niet meer omdat hij begint met de opbouw) Je bent meteen verkocht, ik persoonlijk heb nog nooit zo'n mooi frame gezien. Maar smaken verschillen natuurlijk. Qua stijfheid durf ik zeker te zeggen, een v/d stijfste frames op de markt. Ik zou voor geen geld een andere fiets kiezen. De f4:13 is tegenover de Paris FP veel minder stijf. Maar is wel helemaal van carbon wat normaal meer comfort geeft. Maar mijn Paris FP heeft naar gelang zijn stijfheid toch zeker ook veel comfort En kraken? Een Pinarello kraakt niet, heb m'n fiets nu een jaar en nog totaal geen problemen mee gehad (trouwens ook afgemonteerd met Record Carbon)  Als wielen heb ik er Marchisio Alisea wielen in staan, echt TOP, lichte wieltjes en ultra-strak, heb zelf ook ksyriums, maar kunnen er zeker niet aan tippen! Bovendien ook nog eens met industrielagers

Heel mooie wielen, zijn deze te verkrijgen in België? Prijs? Is er een opgegeven gewichtslimiet?

Plaats reactie