Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

fiets januari

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 09 jan 2006 22:05

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 09 Januari 2006


Quote: Origineel geplaatst door Colnago/G op 09 Januari 2006

Het is een gids van ............250 pagina's! Heel veel duitse merken met een productomschrijving, gewicht, opbouw, voorvork, maten enz. Verder informatie ten aanzien van onderdelen. Zijn niet gerubriceerd op prijs maar op merk. Zal kijken of ik een kopie van het hele ding kan laten maken.

Wow, dat had ik niet verwacht!! Wat zijn de kosten die je dan eventueel zou maken?

Ik zou het gewoon kopen. Als ze het niet hebben bij de lokale kiosk (bruna) dan kunnen ze het waarschijnlijk wel bestellen.(anders online in dld, maar dat kost meer in verzendkosten dan in koopgidsen, maar misschien kun je delen met iemand)

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 09 jan 2006 22:42

Quote: Origineel geplaatst door Wesley op 09 Januari 2006
Quote: Origineel geplaatst door Colnago/G op 09 Januari 2006
Het is een gids van ............250 pagina's! Heel veel duitse merken met een productomschrijving, gewicht, opbouw, voorvork, maten enz. Verder informatie ten aanzien van onderdelen. Zijn niet gerubriceerd op prijs maar op merk. Zal kijken of ik een kopie van het hele ding kan laten maken.

Wow, dat had ik niet verwacht!! Wat zijn de kosten die je dan eventueel zou maken?
Colnago/G, ik heb al kunnen regelen dat mijn vader een keer op Utrecht CS gaat kijken voor me of ze hem daar hebben. Voor mij hoeft het dus niet meet, maar ik weet niet hoe het met Rolandt zit.. Hartstikke bedankt voor je aanbod!! Top!!

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 09 jan 2006 23:12

Allemaal bedankt, maar laat maar zitten hoor. 250 pagina's is veel te veel. Ik ga die Tour + koopgids gewoon kopen. Morgen of overmorgen struin ik per fiets de binnenstad af. Dan moet ik toch wel ergens dat blad tegenkomen lijkt me?

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 10 jan 2006 09:13

ik vind de indeling op alfabet in de fietskoopgids niet verkeerd. Er worden nl. maar een beperkt aantal fietsen besproken. En de fietsen die besproken worden zijn vaak ook met verschillende groepen en opties uit te voeren waardoor de prijs erg varieert voor een fiets met hetzelfde frame. Om in een bepaalde prijsklasse te vergelijken is er de tabel in de gids.

attitude
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jul 2005 15:42

attitude 10 jan 2006 11:24

Ben het helemaal eens met het commentaar dat er bijna geen fietsen in de koopgids staan van onder de 1000 euro.
Schandalig eigenlijk, want het lijkt wel alsof ze bij fiets steeds meer en meer vergeten (ook in hun tests in het blad) dat er mensen bestaan die van fietsen houden, maar nou eenmaal geen 1500 tot 3000 euro kunnen betalen voor hun fiets.
Wordt persoonlijk soms een beetje moe van die opmerkingen als "goed betaalbare racefiets" en dan een pagina later lees dat zo'n fiets dan 1500 euro kost....
Tenslotte is een van de mooie dingen van fietsen dat het een sport/hobby is die voor iedereen binnen bereik is, dus laat Fiets ook eens wat vaker testen etc voor de startende en/of minder welgestelde fietser.
Gr,
Attitude
My pride: a Isaac Force and a Klein Attitude Race!

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 10 jan 2006 14:36

Hehe eindelijk ik heb ze. Tour, Fiets, koopgidsen etc zijn allemaal te koop bij Bruna op Centraal Station Den Haag.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 10 jan 2006 17:57

Ik vond de nieuwe FIETS wel interessant met die koopgids erbij. Ook die racefietsentest was wel aardig leesvoer. CSC Teambuilding moet ik nog eens gaan lezen. Ook de bezoeken aan Specialized en Cannondale vond ik interessant. Dat moesten die bedrijven ook eens doen voor geïnteresseerde FIETS forummers !Wat mij wel bevreemdde was de Gelukkig Nieuwjaar groet van de medewerkers van FIETS voor hun lezers. Alleen Lars van der Wansem droeg een FIETS shirt! Je mag toch verwachten dat ze voor deze gelegenheid allemaal in FIETS outfit zouden staan afgebeeld.
Maar niettegenstaande: Hierbij van mij ook de beste wensen voor alle FIETS medewerkers voor het nieuwe fietsjaar !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 10 jan 2006 19:13

Quote: Origineel geplaatst door Rolandt op 10 Januari 2006
Hehe eindelijk ik heb ze. Tour, Fiets, koopgidsen etc zijn allemaal te koop bij Bruna op Centraal Station Den Haag.

Mijn vader is voor mij ook geslaagd op Utrecht CS! Ik krijg hem zo te zien als hij thuis komt.. Ben benieuwd, als het me bevalt neem ik misschien ook wel een keer het tijdschrift zelf, als er een beetje interessante test in staat tenminste.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jan 2006 10:36

Zoals ik al eerder meldde vond ik het een leuke editie!
Maar de koopgids zit toch wel vol met fouten hoor. Ik heb alleen naar de merken gekeken die mij persoonlijk interesseren en daar staan best een paar foutjes bij (en nee, ik heb ze niet speciaal zitten zoeken!!!!).
Voorbeeldjes op 1 pagina:
Time VXS:
+ mooie prijs voor franse fiets met ultegra
- Veloce ook te vinden op fietsen van 1399,-

Trek Madone 5.5
In de tekst spreken ze over DA, bij de "-" staat "Prijzig voor een fiets met slechts Ultegra"

Verder blijft plaatjes kijken in de gids een heerlijke bezigheid natuurlijk
Less is bore

thomskie
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:23

thomskie 11 jan 2006 14:57

zelf ook een foutje gezien:


p 15:
Gios new carbon ultra

vlak voor de pluspunten: Inclusief campagnolo record groep weegt de fiets 7,62GRAM.

Van een lichte vergissing gesproken

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 11 jan 2006 15:17

Quoten: Origineel geplaatst door Thomskie op 11 Januari 2006

zelf ook een foutje gezien:p 15:Gios new carbon ultravlak voor de pluspunten: Inclusief campagnolo record groep weegt de fiets 7,62GRAM. Van een lichte vergissing gesproken


Die had ik ook al gezien. Ach, wat is een factor 1000 verschil...
Ook irritant, afwisselend kg en Kg.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jan 2006 17:00

Ik vind een tikfout a la gr/kg iets anders dan fouten over de afmontage...
Less is bore

Plaats reactie