Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello Paris Carbon

sebastiaan
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:09

sebastiaan 07 jan 2006 17:04

Hallo,
Ik sta op het punt om een Pinarello Paris Carbon aan te schaffen. Eindelijk heb ik een goed en mooi frame gevonden. Al heeft het even geduurd.
Ik twijfel erg over de maat. Ik ben zelf 174cm en heb een binnenbeen lengte van 82cm. Volgens een meetprogramma's kom ik dan uit op een 53cm cc. Dat lijkt me erg klein. Bij een Paric Carbon is de bovenbuislengte dan 54,5cm cc. Terwijl dit net iets meer dan 55cm zou moeten zijn.
Kan iemand mij advies geven of helpen? Zijn er mensen die op een Paris Carbon rijden? En welke maat hebben jullie genomen, en waarom?
Alvast bedankt!
 

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 07 jan 2006 17:15

Een framegrote van 53cm lijkt mij  bij  174 niet te klein (ik ben even lang en rijd ook 53cc)
Italiaanse fietsen zijn nu eenmaal wat korter gebouwd dan gebruikelijk. Maar een lengte van 55 cm bij jouw lengte is ook wel wat langer dan gebruikelijk.
Je kunt dit oplossen door een iets langere stuurpen te monteren of een frame van een maatje groter te nemen.
Een langere stuurpen heeft als voordeel dat je wielbasis kort blijft wat een wendbare fiets oplevert, bovendien is er met een kleiner frame een groter verschil tussen zadel stuur mogelijk.
Met een groter frame bereik je net het tegenovergestelde, je krijgt een stabiel frame maar het maximale hoogte verschil dat je kunt halen tussen zadel en stuur is kleiner.
aangezien het veschil tussen de gewenste lengte en de daadwerkelijke lengte vd bovenbuis maar 0,5 cm is zou ik dat oplossen met een iets langere pen. maar voor tour gebruik zou je ook een iets groter frame kunnen nemen.
Conclusie: 53 cm is een prima maar voor je.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

sebastiaan
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:09

sebastiaan 07 jan 2006 17:44

Dankjewel voor je antwoord. Ik denk dat ik wel wat heb aan deze uitleg. Het stelt me in elk geval gerust dat je zelf ook op een 53 cc frame rijdt. Is dit ook een Pinarello? En wat is je binnenbeen lengte?
Maakt het nog verschil dat Pinarello een oversized BB gebruikt? Is dat van invloed op de maat? Op sites wordt namelijk juist geadviseerd om vooral bij de paris carbon naar de lengte van de bovenbuis te kijken. En in dat geval sluit een 54 cc beter aan bij de resultaten van de metingen. Dan is de lengte namelijk 55 cm ipv 54,5 cm. Ik weet ook dat het een klein verschil, maar nu kan ik nog kiezen. En niet meer als ik het frame straks heb.
 
 

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jan 2006 12:49

Het oversized BB heeft geen invloed op de maatvoering. Maatvoering bij Pina is altijd Center trapas - Center bovenbuis.
Less is bore

rond
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jan 2006 22:36

rond 09 jan 2006 20:44

Ha die Sebastiaan,
Ik ben ook zwaar op zoek naar precies hetzelfde frame,
Mag ik vragen waar je deze gaat kopen en tegen welke prijs?
Thanks alvast!
Ron

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 09 jan 2006 23:27

Mail eens flarer, hebbie een nieuwe Paris Carbon voor een Leuke italiaanse prijs

Plaats reactie