Alles over vakanties op én met de fiets

wie verbreekt Delft - Parijs in 18 uur?

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 31 jan 2006 17:24

Delft-> Parijs niet. Ga waarschijnlijk wel in mei Non-stop Amsterdam-> Beaufort (midden-Luxemburg) poging wagen....Tussen Reisdorf en Diekirch.Zijn er nog speciale tips/weetjes etc voor dit soort ondernemingen. Mijn langste ooit nu is Sittard -> Beaufort.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

zodanig
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:44

zodanig 01 feb 2006 11:01

Dat lijkt me ook een pittig eind... weet je hoeveel kilometer het precies is?
Maak een excel schema van dorpen onderweg en de afstanden ertussen eventueel tijden dat je daar wil zijn. Daar kan je namelijk veel streun aan hebben.
Een kaart op maat, waarop je niet hoeft te zoeken, is erg prettig.
Een stuk of wat supporters onderweg kan natuurlijk ook geen kwaad, als je ze zo gek weet te krijgen.
Loopt je route langs de (zuid)willemsvaart? Vanaf Lommel (onder Eindhoven) kan je iig daarlangs fietsen tot onder Maastricht, dat schiet erg op en lijkt me niet erg om.
gr Daan
 
 

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 01 feb 2006 17:35

Zag in het blad van de Fietserbond een lange afstandsroute voor de fiets van Eindhoven naar Parijs. Over zo autoloos mogelijke asfaltweggetjes.

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 02 feb 2006 01:40

Quoten: Origineel geplaatst door zodanig op 01 Februari 2006


Dat lijkt me ook een pittig eind... weet je hoeveel kilometer het precies is?
Maak een excel schema van dorpen onderweg en de afstanden ertussen eventueel tijden dat je daar wil zijn. Daar kan je namelijk veel streun aan hebben.
Een kaart op maat, waarop je niet hoeft te zoeken, is erg prettig.
Een stuk of wat supporters onderweg kan natuurlijk ook geen kwaad, als je ze zo gek weet te krijgen.
Loopt je route langs de (zuid)willemsvaart? Vanaf Lommel (onder Eindhoven) kan je iig daarlangs fietsen tot onder Maastricht, dat schiet erg op en lijkt me niet erg om.
gr Daan
 
 


Tja, vriend met wie ik het ga doen dacht dat het iets van 360 zou zijn, viamichelin zegt 370.Over de route heb ik nog geen idee, twee vrienden hebben het vorig jaar al geprobeerd....weet niet hoe zij toen zij gereden maar was dacht ik wel een goede route. Zijn, voornamelijk wegens materiaalpech, gestrand op hoogste punt van Belgie.Dit jaar zal er waarschijnlijk met 4-5 gereden worden....dat scheelt ook al weer.Vriend van die ook fietskoerier is vertelde ook over een wedstrijd  door heel NL....langs allerlei koeriersbedrijven.....iets van 450 km.
Tegen die tijd kom ik er wel weer 's op terug!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 20 mar 2006 14:53

Klinkt leuk die lange tochten!
Ikzelf ben ook student en omdat ik in september weekje later met m'n stage moest beginnen ben ik maar een rondje IJsselmeer in één dag gaan fietsen. Om 04:00 vertrokken en rond 19:00 weer terug. Totale afstand was 352 km en was goed te doen (mede door de goede voorbereiding, Marmotte ed). Van 't zomer wil ik op fietsvakantie, samen met een maat op de racefiets naar Schotland. We willen dit doen met een BOB en dan kamperen. De route zal globaal Zwolle, Calais, London, Glascow zijn en van daaruit met de boot terug naar Belgie of Nederland. Iemand hier ervaring mee of goeie tips?

dirk
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2004 14:44

dirk 11 jul 2006 00:37

kun je mij zeggen hoe ik aan die route kom? Ik denk er nl over om vanaf Den Bosch naar Parijs te gaan rijden..

zwartesmurf11
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2006 01:02

zwartesmurf11 28 okt 2006 01:16

Ben in september in 30 uur en 50 minuten van Eindhoven naar Parijs gefietst. Wel met en blowtje en een pilsje erbij. O ja, en ik heb 5 keer overnacht en had dus 30 kg bagage aan mijn fiets hangen.  't Was de route van Benjaminse over 550 km. Aanrader! ( Ook voor de rokende fietser.... )

paulusp
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2006 22:12

paulusp 08 nov 2006 22:43

Ik had het idee om met de trein (soggens) heen te gaan naar Parijs om daar overdag te fietsen en 's avond weer terug met de trein. Blijkt dat je in de Thalys helemaal geen fiets mee mag nemen!
Als je via de NS een enkeltje met fiets richting Parijs koopt word je over Duitsland en Luxemburg gestuurd. Reistijd: 14 uur! Kan je dus beter gaan fietsen....
schimmeltussejebenen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 nov 2006 23:25

Maar wat wil je in vredesnaam met de fiets in Parijs doen, het lijkt me echt een vreselijk stad om te moeten fietsen. Kan je beter de TGV naar Lyon nemen of dat ene skidorp waarvan ik de naam ben vergeten. Vanaf Lyon ben je in 1 dag in de Alpen, dan begint het leven pas
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 nov 2006 11:15

St. François de Maurienne
Als je uitstapt sta je bijna vlakbij de Télegraphe en de Galibier!

paulusp
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2006 22:12

paulusp 09 nov 2006 14:10

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 November 2006

Maar wat wil je in vredesnaam met de fiets in Parijs doen, het lijkt me echt een vreselijk stad om te moeten fietsen. Kan je beter de TGV naar Lyon nemen of dat ene skidorp waarvan ik de naam ben vergeten. Vanaf Lyon ben je in 1 dag in de Alpen, dan begint het leven pas


Ik vind door de stad fiesten erg leuk, en welke stad is er stadser dan Parijs? Vorig jaar was ik in februari in Parijs en vatte toen dit idee. Heb inmiddels ook een "echte" stadfiets dus de weg licht open... Nu de fokking NS nog!
schimmeltussejebenen

Plaats reactie