Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

antonvd5
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 17:20

antonvd5 01 mar 2009 10:31

Weet iemand hier of mijn dealer de nieuwe FP3 ook met Triple bij de distributeur kan bestellen? Of alleen als compact of dubbel??

(dit ivm met mogelijke extra omstel/sleutelkosten)

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 01 mar 2009 13:06

de fp3 is alleen als volledige fiets verkrijgbaar.

wellicht dat je je fietsenmaker kan vragen om de onderdelen te vervangen (tegen meer/minder prijs) vragen kan altijd. ik heb mijn fp3 laten afmonteren met Campa Centaur. ipv ultegra sl.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 01 mar 2009 14:59

Een maandje of 6 wachten en met een beetje geluk is dan je FP3 binnen. :(
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 01 mar 2009 15:31

Eindelijk de onderdelen overgezet van de overleden Kestrel naar de F4:13:
Afbeelding
In ieder geval wordt de zadelpen nog vervangen: veels te drukke kleurencombi, te hoog gewicht en een alu pen met carbon wrap is natuurlijk sowieso onzin. Ik wil er een 0-se(a)tbackpen voor in de plaats hebben, want de geometrie van de Pina is behoorlijk "laidback": de Kestrel staat een graadje stijler op zijn wieltjes. Zadel en stuurpen staan wellicht ook nog op de nominatie om t.z.t. vervangen te worden.

Strax even een proefritje doen. Hm, zadeltje mag nog wel iets horizontaler. En de balhoofdbuis zaag ik na een aantal ritjes nog op de juiste lengte af en kort ik de derailleurkabels bij het stuur nog wat in.

edit: proefritje gereden en direct de verschillen bemerkt met de Kestrel (dat gevoel kende ik nog wel ;-): de Pinarello is iets directer (of "raker" ) bij het aanzetten, dus ik denk iets stijver in het bracket of torsiestijver. De balhoofdbuis of voorvork daarentegen is ietsjes slapper, dat merkte ik in het stuur toen ik een viaductje op sprintte. Maar ja, de balhoofdbuis van de Pina is van carbon versus CrMo van de Kestrel. Al met al eigenlijk geen grote verschillen (gelukkig).

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 01 mar 2009 19:36

Ik heb dezelfde, alleen in de teameditie dus met meer wit. Ik zou nog wel even je zadel rechtzetten, dat kan nooit lekker fietsen zo.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 01 mar 2009 20:01

mooi hoor!
balhoofdbuis zou ik overigens niet verder afzagen. de ellende die je daar mee kunt hebben is het niet waard.
beter de hoogte spacer halveren en dan 1tje erboven en eentje onder de stuurpen.

antonvd5
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 17:20

antonvd5 01 mar 2009 20:05

Jay schreef:de fp3 is alleen als volledige fiets verkrijgbaar.

wellicht dat je je fietsenmaker kan vragen om de onderdelen te vervangen (tegen meer/minder prijs) vragen kan altijd. ik heb mijn fp3 laten afmonteren met Campa Centaur. ipv ultegra sl.


Ja ik weet dat de fp3 alleen als volledige fiets verkrijgbaar is en ik heb gekozen voor ultegra SL. De vraag alleen is: normaal kan je dan kiezen tussen dubbel of compact of triple. Kan dat voor de FP3 ook?? of ben ik gebonden aan de keuze van dubbel vs compact?

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 01 mar 2009 20:36

ikweetutnietmeer schreef:mooi hoor!
balhoofdbuis zou ik overigens niet verder afzagen. de ellende die je daar mee kunt hebben is het niet waard.
beter de hoogte spacer halveren en dan 1tje erboven en eentje onder de stuurpen.

Dat afzagen valt wel mee hoor: ik heb 'm gisteren al zover afgezaagd zodat ik nog slechts die ene spacer erboven heb (voor het geval ik de pen toch nog hoger wil zetten). Gewoon een metalen ring of spacer erop leggen en met een nieuw en scherp zaagblad in zo'n hobbyzaagje erlangs zagen.
marsman schreef:Ik zou nog wel even je zadel rechtzetten, dat kan nooit lekker fietsen zo.

Hij staat nu al wat meer omhoog, maar desalniettemin met de punt nog altijd een centimeter of 2 lager dan de achterkant: geeft toch wat meer comfort voor de edele delen en je schuift nog net niet naar voren. Stuur staat nl. zo'n 17 centimeter lager dan het zadel, dus dat is een redelijk diepe zit.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2009 20:56

Je stuur lijkt ook nog voorover gekanteld te staan, dat geeft het vermoeden dat je helemaal voor over gekanteld op de fiets zit (onnodig veel druk op je armen/schouders). Door je stuur een tikje verder te kantelen en je shifters wat hoger te zetten zit je waarschijnlijk een stuk comfortabeler op de fiets. Grote kans dat je bekken dan ook wat draait waardoor je zadel rechter kan staan zonder dat 't oncomfortabel is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 01 mar 2009 21:02

anton vd schreef:
Jay schreef:de fp3 is alleen als volledige fiets verkrijgbaar.

wellicht dat je je fietsenmaker kan vragen om de onderdelen te vervangen (tegen meer/minder prijs) vragen kan altijd. ik heb mijn fp3 laten afmonteren met Campa Centaur. ipv ultegra sl.


Ja ik weet dat de fp3 alleen als volledige fiets verkrijgbaar is en ik heb gekozen voor ultegra SL. De vraag alleen is: normaal kan je dan kiezen tussen dubbel of compact of triple. Kan dat voor de FP3 ook?? of ben ik gebonden aan de keuze van dubbel vs compact?


dat zal verschillen per winkel. is heb al verschillende fp3's gezien. de ene met ultegra sl crank, campa veloce, campa centaur, en M.O.st Lynx CD-MEGAN.
maar allemaal in een compact/dubbel uitvoering.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

depeul
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008 19:55

depeul 02 mar 2009 13:19

Jay schreef:
anton vd schreef:
Jay schreef:de fp3 is alleen als volledige fiets verkrijgbaar.

wellicht dat je je fietsenmaker kan vragen om de onderdelen te vervangen (tegen meer/minder prijs) vragen kan altijd. ik heb mijn fp3 laten afmonteren met Campa Centaur. ipv ultegra sl.


Ja ik weet dat de fp3 alleen als volledige fiets verkrijgbaar is en ik heb gekozen voor ultegra SL. De vraag alleen is: normaal kan je dan kiezen tussen dubbel of compact of triple. Kan dat voor de FP3 ook?? of ben ik gebonden aan de keuze van dubbel vs compact?


dat zal verschillen per winkel. is heb al verschillende fp3's gezien. de ene met ultegra sl crank, campa veloce, campa centaur, en M.O.st Lynx CD-MEGAN.
maar allemaal in een compact/dubbel uitvoering.


De FP3 wordt vanuit de importeur geleverd met een M.O.st compact crankstel. Normaal gesproken zul je in overleg met de fietsenwinkel ook kunnen kiezen voor andere onderdelen die (voor meerprijs) door de winkel zelf worden omgezet.

Ik heb overigens van mijn fietsenwinkel begrepen dat Cardsports vrijwel alleen nog Ultegra SL afgemonteerde FP3's importeert. Dit i.v.m. de belachelijke meerprijs voor Campagnolo afmontage (€500). De fietsenzaken kunnen deze afmontage dan zelf wijzigen waardoor de meerprijs van Centaur t.ov. Ultegra SL nog maar €100 is. (Dit als extra informatie ;) )

d.s.
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 25 jul 2006 15:41

d.s. 03 mar 2009 21:37

Weet er iemand of de FP3 als frameset al te verkrijgen is ?

Zo ja, wat is de adviesprijs daarvan ?

Plaats reactie