Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Chinarello

filihaan
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 sep 2009 17:07

filihaan 14 nov 2010 21:21

Pfoeww! Wou dat ik de durf, ballen en de euro's had om iets gelijkaardig te proberen. Ziet er erg bewonderenswaardig uit.
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2010 22:13

radje748 schreef:Ik heb hem zoals die op de foto staat gewogen, 6,8 kg, maar dat is zonder ketting, pedalen en wat ander los spul, zal wel 7, nogwat uiteindelijk gaan worden....


Ketting: 266gr
Pedalen: 250gr
En wat dat los spul weegt weet ik niet ;-)

Leuk project, maar wel wat kleur aanbrengen!
Less is bore

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 nov 2010 00:13

moest ik er eentje maken, dan zou er geen kleur aan te pas komen, gewoon zwart, eventueel matte lak op aanbrengen. En dan zoveel mogelijk donkere zwarte onderdelen gebruiken, icegrey ultegra sl groep.

jada
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:55

jada 17 jan 2011 10:10

Hoi, Hoe ver ben je nu?

Ik ga met enkele weken ook weer aan de gang dus ben weer eens even aan het kijken hoe het met de lopende projecten is.

Gr.

radje748
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 jan 2010 12:16

radje748 17 jan 2011 11:00

Ik zal deze week weer eens een foto maken....hij is bijna klaar...nog het stuurlint en de pedalen erop....en dan hopen dat de sneeuw wegblijft...volgende week maar eens een eerste tocht ermee maken :)

craftec
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2011 23:49

craftec 06 feb 2011 00:35

Ook uit china komen natuurlijk veel goede frames, ik wil echter wel een kanttekening plaatsen bij de vele no-name producten. Er bestaat een EN norm die precies voorschrijft waar een racefiets frame aan moet voldoen en aangezien dit een europese geharmoniseerde norm is, betekent dit dat dit gewoon een wet is in alle EU landen. En aangezien iedere burger geacht wordt de wet te kennen mag hij (of zij natuurlijk) alleen rondrijden op een racefiets die voldoet aan deze norm. Ik ben bang dat vele chinese no-name frames nooit volgens deze norm zijn getest en dan ook niet over een type toelating beschikken. Dat is niet erg zolang er niets gebeurd, maar wat als je gewond raakt (of erger) wanneer zo'n frame het begeeft. Wie stel je dan aansprakelijk en sterker nog, is je eigen verzekering wel thuis? Je rijdt uiteindelijk met een onwettig product. En zou je een chinese no name fiets vinden met een EN of CE goedkeuring, dan is enige achterdocht wel op zijn plaats. Ik heb chinese poederblussers gezien met CE keurmerk waarvan de wanddikte nog niet de helft was van wat voorgeschreven is. Begrijp me goed, ik heb niets tegen chinese producten maar blijf aan je veiligheid denken. Bovenstaande kan ook wel eens gelden voor heel dure specials uit bijv de VS. Ongetwijfeld perfecte frames maar ook weer de vraag of ze een europese toelating hebben?
CT

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 06 feb 2011 00:46

De helft van de producten die je koopt met een CE sticker zijn niet getest, zo'n CE keurmerk is een richtlijn en je bent als producent/handelaar niet verplicht een CE keurmerk te voeren.
overigens is het wel zo dat je gewoon degelijk en veilig spul op de markt moet brengen of gebruiken in het kader van veiligheid OOK in het belang van medeweggebruikers.
overigens is dat in dit geval niet echt intressant, de frames zijn niet super licht dus er zit genoeg ingebouwde veiligheid in, overigens hebben we voor dit soort gezever een appart china topic ;)
mijn Flickr

cmc24
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 jun 2010 18:03

cmc24 06 feb 2011 01:08

jaapieo schreef:overigens is dat in dit geval niet echt intressant, de frames zijn niet super licht dus er zit genoeg ingebouwde veiligheid in, overigens hebben we voor dit soort gezever een appart china topic ;)


Hoe weet u dit nou? Over zever gesproken
:D:p

@Radje748, nieuwe foto's please, sneeuw is allang weg ;)
BeOne Rosso

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 06 feb 2011 01:12

Nouja, lees de ervaringen!
bovendien kan het niet anders dan dat de frames dikker zijn, dat extra gewicht zit em niet in de gebakken lucht oid ;)
En mij hoef je er niet op aan te vallen dat ik er te makkelijk over denk, heb zelf genoeg kritische kanttekeningen gezet bij Chinese frames!
mijn Flickr

b-burner
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2007 16:08

b-burner 13 feb 2011 20:44

ben benieuwd naar de eerste rij ervaringen, is het frame stijf genoeg?

radje748
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 jan 2010 12:16

radje748 13 feb 2011 22:01

Ik zal deze week eens wat nieuwe foto's maken!..Beetje te druk met andere dingen...
Mijn ervaring is erg positief, ik ben erg tevreden, Frame is stijf genoeg om een sprint vol aan te zetten..ook in de bochten is hij erg strak....ik heb er nu zo'n 300 km mee gereden...
Is het een vergelijkbare fiets met andere...geen idee, mijn vorige racefiets was een bulls alu fiets, dit chinamodel rijd veel prettiger....alleen voor een echt vergelijk kan ik dat pas maken na meer km's...ik rij zo'n 9000 per jaar dus deze eerste 300 geven wel een idee, maar voor een echte conclusie wil ik toch meer rijden....
Voor mij was de keuze voor dit frame...het een keer volledig opbouwen van een fiets tegen een zo aantrekkelijk mogelijke kostprijs..in totaal heeft de fiets me net iets meer dan 1000 euro gekost...
Ik ben ongevoelig voor merken...en ik merk aan andere discussies dat het weer tijd gaat worden voor hogere temperaturen...fietsen moeten we :)

Plaats reactie