Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Jan Janssen Classic 2006

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 jun 2006 19:19


Zaterdag:
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 jun 2006 22:20


Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 16 Juni 2006

Zaterdag:


"Op voor de 200 km , weer is beter dan vorige week."
Vorige week was het toch schitterend, heb van een prachtige dag genoten tijdens Limburgs Mooiste!!!
Ieder geval weer mooi weer morgen, veel plezier allemaal !!
Ik ga naar Ravenstein voor de 215 van de 13Heuvelentocht, daar is het een stuk rustiger waarschijnlijk!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 jun 2006 23:05

Ik heb die dag ook gefietst en ik vond het behoorlijk warm 's middags en een vrij harde wind stond er toch ook , hier in Zuid-Oost Brabant. Ik vind 22 C persoonlijk beter te verteren dan 28-29 C.

Maar dat is iets persoonlijks !!
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2006 23:27

Volgens mij wordt het morgen een prachtige fietsdag!! Op naar de 150km binnen de 5 uur.
Less is bore

geertjansen
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16

geertjansen 17 jun 2006 20:37

eerst zou ik meedoen alleen nu zouden we een familiedag hebben, maar omdat het te slecht weer zou worden was die afgelastkon ik toch meedoen en toen was t prachtig weer

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 17 jun 2006 21:22

Net weer thuis van de 200 km tocht !! Vanmorgen om 05.45 in mijn auto gestapt om een clubgenoot op te halen en naar de vertrekplats te rijden . 6.06 uur vertrokken we naar W. , na een goed uur arriveerden we op ons gebruikelijke grasveld. Alles in orde gemaakten naar de startplaats gereden om de inschrijvingen op te halen. Uiteindelijk om 07.45 uur aangereden , 6 man sterk waarvan 1 de 110 km versie zou rijden met dien ten verstanden dat hij zijn eigen tempo zou rijden . Wat meestal betekend dat hij er op beklimmingen eraf moet , we verloren hem dan ook op de Amerongse Berg. Bij de pauze pikten we hem weer op , maar even later was het bij de eerste de beste beklimming al weer afhaken voor hem en hebben we hem ook niet meer teruggezien en bij terugkomst was de auto ook weg .
Ik persoonlijk had een redelijk goede dag , zat meestal vooraan bij de beklimmingen als om de 5 , 200 km , rijders ging. Ik heb bijna alles met 42-( 16-18 ) gereden , maar af en toe ook op het binnenblad om af en toe de benen te laten rusten.

Onderweg haalde FastFoward me in en hebben we even wat woorden gewisseld , maar we moesten onze clubleden niet te ver achterlaten en dus liet ik hem even laten lopen , maar zag hem enkel minuten later langs de kant in het gras zitten want zijn maten hadden het wat moeilijker dan hij.

Uiteindelijk had ik 208,65 km op de teller in 7 u en 50 m , gemid 26,6 km/u.

Benen voelen nog steeds goed , niet echt bermoeid.

Bovendien was de eerste keer , 200 km versie JJC , en moet zeggen dat het een leuke lus is die de 110 km niet rijdt. Alleen te veel keren Hoenderloo ( oranjeloo ).
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 17 jun 2006 23:55

wat een prachtige dag!
vanchtend om 06u naar Wageningen, tegen 07.30 op de fiets voor de 200km samen met een maatje. In 't begin voelde ik me wat stroef maar het ging steeds beter, Op het laatste stuk (van Reto naar Wagenigen) nog genoeg kracht om volg gas te gaan.
En natuurlijk genieten van de omgeving, lekker afwisselend en ook leuke optrekjes.

Klimmen zal nooit mijn sterkste kant worden maar 't ging een stuk beter dan met de bevrijdingstocht.
Een stukje aan kunnen pikken bij een groepje hele snelle mannen. Strak 40 rijden (en dan een hartslag van 135 ). Op een gegeven moment werd er echt hard gereden, moest even springen om gat dicht te rijden, zat ik op 57km/u! en dat op 't vlak....gelukkig duurde dat niet al te lang Voor de rest met z'n tweeën.
Eén keertje verkeerd gereden, miste een afslag naar rechts en dook de heuvel af. Tja dan moet je weer omhoog....

Uiteindelijk 07u49 bruto en 07.12 netto, da's net boven de 29 gemiddeld, kan ik wel mee leven

Kortom: een gouden dag gehad en niet eens helemaal stuk. Nog even een bordje pasta met een biertje in de hal en toen naar huis. Organisatie liep soepel, alleen de logistiek bij de 1e voederplaats had wellicht wat beter gekund.
Er moet toch iets te verbeteren blijven?


squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 19 jun 2006 11:29

Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 17 Juni 2006

wat een prachtige dag!vanchtend om 06u naar Wageningen, tegen 07.30 op de fiets voor de 200km samen met een maatje. In 't begin voelde ik me wat stroef maar het ging steeds beter, Op het laatste stuk (van Reto naar Wagenigen) nog genoeg kracht om volg gas te gaan.En natuurlijk genieten van de omgeving, lekker afwisselend en ook leuke optrekjes.Klimmen zal nooit mijn sterkste kant worden maar 't ging een stuk beter dan met de bevrijdingstocht.Een stukje aan kunnen pikken bij een groepje hele snelle mannen. Strak 40 rijden (en dan een hartslag van 135 ). Op een gegeven moment werd er echt hard gereden, moest even springen om gat dicht te rijden, zat ik op 57km/u! en dat op 't vlak....gelukkig duurde dat niet al te lang Voor de rest met z'n tweeën.Eén keertje verkeerd gereden, miste een afslag naar rechts en dook de heuvel af. Tja dan moet je weer omhoog....Uiteindelijk 07u49 bruto en 07.12 netto, da's net boven de 29 gemiddeld, kan ik wel mee leven Kortom: een gouden dag gehad en niet eens helemaal stuk. Nog even een bordje pasta met een biertje in de hal en toen naar huis. Organisatie liep soepel, alleen de logistiek bij de 1e voederplaats had wellicht wat beter gekund.Er moet toch iets te verbeteren blijven?


Praten we hier over een wedstrijd of een toertocht? Ik dacht het laatste! Raphael jij en je maatje moeten een licentie gaan halen en wegblijven op dit soort evenementen.
Ook ik ben aanwezig geweest op  de JJC met een ploeg, we hadden een gemiddelde van 26 km/ u. Toch zie je altijd figuren om je heen die met oogkleppen op rijden en zich nergens iets vanaan trekken, dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren is bekend. De snelheden waarmee de heren rijden zoals Raphael, maken het er niet veiliger op, en dan nog maar niet te spreken over andere verkeersdeelnemers die op zo'n dag ook met ons te maken hebben!
 
 
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 jun 2006 14:43

Ach stel je niet zo aan Squadra, iedereen mag zo'n tocht toch rijden op zijn/haar manier? Zolang de veiligheid en het plezier van anderen niet in het geding komen natuurlijk. Dat valt niet af te leiden van de post van Rafaël, een hoge snelheid is niet per definitie gevaarlijk of hinderlijk, dat hangt compleet van de omstandigheden af.

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 19 jun 2006 15:49

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 19 Juni 2006

Ach stel je niet zo aan Squadra, iedereen mag zo'n tocht toch rijden op zijn/haar manier? Zolang de veiligheid en het plezier van anderen niet in het geding komen natuurlijk. Dat valt niet af te leiden van de post van Rafaël, een hoge snelheid is niet per definitie gevaarlijk of hinderlijk, dat hangt compleet van de omstandigheden af.

Voel jeje ook aangesproke?
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 jun 2006 15:58

Quote: Origineel geplaatst door squadra op 19 Juni 2006
Voel jeje ook aangesproke?



Nee hoor, totaal niet. Maar ik kan me gewoon wel goed inleven in Raphaël's enthousiasme om hard te rijden. Misschien was mijn eerste zin in mijn vorige post wat onnodig grof geformuleerd, mijn excuses daarvoor dan (was wat hyper van de caffeïne wellicht).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jun 2006 17:54

Squadra, volgens mij valt het rijden nog wel heel erg mee van de TS, zo hard is het allemaal niet gegaan, want anders had ie geen 29 gemiddeld gereden. (Ik had met de forumtocht zondag ook bijna 29 gemiddeld toen we Ede weer in reden). Dat jij maar 26 fietst is leuk voor jouw, maar waarom een ander niet gewoon harder mag fietsen snap ik niet helemaal. Wat doet het er nu toe als je stukje boven de 50 op het vlakke rijdt? ik weet bijna zeker dat je nog wel harder dat hebt gereden in 1 van de afdalingen van de Posbank. Vond jezelf ook dat je toen levensgevaarlijk bezig was?
De een wil lekker relaxt 200 km fietsen en de ander wil zich lekker uitleven en het maximale geven. I don't see the problem.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie