Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Waar blijven jullie fietsen?

jozef62
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:58
Locatie: Heinenoord

jozef62 09 feb 2006 15:39

Ik bevind me, net als andere forumleden, in het boeiende proces van de aanschaf van een nieuwe fiets. Ook ik heb afgelopen jaar heel veel plezier op een heel oude fiets gehad. De wereld van de nieuwe fietsen is een moeilijk doordringbare. Naast financiële, rationele en esthetische spelen ook emotionele factoren een belangrijke rol. Ik volg een aantal draadjes in de verschillende delen van het forum met grote belangstelling.
In een aantal disussies wordt de suggestie gedaan om een goede tweede hands aan te schaffen, dit naast de mogelijkheid van een overjarig model bij de FM of een postorder. Afgezien van argumenten als garantie, service en prijsstelling heb ik nog een ander argument:
Waar blijven jullie fietsen?Ik krijg de indruk dat veel van jullie enthousiastellingen na zo'n twee tot drie jaar een nieuwe fiets kopen. Noch op dit forum, noch bij de detailhandel noch op marktplaats kom ik grote aantallen kwalitatief goede en relatief nieuwe racefietsen tegen. Waar blijven die dan? Wordt het een 'pekelfiets'? Wordt de fiets na inruil naar het Oostblok of Afrika geëxporteerd? Doen jullie daar boodschappen op? Als ik een goede tweedehands racefiets van zo'n € 800 - 1100 zou willen kopen, waar kan ik me dan het beste vervoegen?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Overigens, ik vind dit forum heel erg leerzaam. Ik vind het opvallend hoe betrokken de leden zijn én hoe groot de bereidheid is om elkaar te helpen. Langs deze weg heel hartelijk dank voor alle informatie die jullie elkaar en daarmee vele anderen beschikbaar stellen.
Jos

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 feb 2006 17:12

Ik heb mijn vorige fiets verkocht via Marktplaats (Concorde, Mavic Ksyrium, Campa Mirage/Veloce, Look pedalen). Nette prijs voor gehad, meer dan ik verwachtte.
Inruilen is slechts zelden echt lucratief is mijn ervaring. De korting die je kunt bedingen zonder inruil, opgeteld bij het bedrag wat je particulier kunt vangen voor je fiets is bijna altijd hoger dan de inruilprijs bij je FM.
Less is bore

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 09 feb 2006 18:54

Ik heb mijn vorige fiets ook via Marktplaats verkocht. Het was toevallig ook een Concorde, maar dan met Sora afgemonteerd en stevige Rigida-wielen. Mijn fietsenboer zag niet zoveel brood in inruil: negen jaar oude fiets met beginnersgroep en ik was er in de herfstuitverkoop. Dus hij zou de hele winter met die inruiler opgescheept zitten. Kom in april maar terug als je 'm dan nog niet kwijt bent.
Via Marktplaats was ik 'm echter binnen een week kwijt, aan een beginner die niet al te veel wilde uitgeven voor zijn eerste racefiets. Maar ik heb er desondanks een goede prijs voor gehad.  

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 09 feb 2006 19:11

Ik heb nog geen complete fiets verkocht. Maar ik heb al wel veel onderdelen verkocht via marktplaats. Het waren meestal niet erg oude onderdelen, max 2 jaar oud. Zolang je niet de hoofdprijs vraagt kan je ze makkelijk kwijtraken. Ik heb dus maar weinig oud materiaal liggen. Alleen een set wielen die ik nu met slechter weer gebruikt heb ik gehouden. Als ik een nieuwe fiets ga kopen (maar dat zal nog niet op korte termijn zijn) denk ik er wel aan om mijn huidige fiets te houden als pekelfiets.Mocht er iemand nog belang hebben bij een stuur (Pro 44cm OS) of zadelpen (Pazzaz 270/27.2): ik heb ze nog te koop staan op marktplaats  
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 09 feb 2006 19:15

Bij mijn FM zie ik af en toe een busje met poolse nummerplaten komen. Die kopen oude fietsen op. Dus: zoeken op Ebay in Polen!

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 09 feb 2006 19:53

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 09 Februari 2006

Bij mijn FM zie ik af en toe een busje met poolse nummerplaten komen. Die kopen oude fietsen op. Dus: zoeken op Ebay in Polen!Gr, Diogenes

Pas maar op als je zo'n busje ziet staan! Hou je eigen fiets dan maar goed in de gaten, want voor je het weet ......
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 09 feb 2006 20:50

Heb mn vorige fiets (2dehands) ook verkocht via marktplaats. Ging prima, meneer kwam kijken en was direct verkocht.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 09 feb 2006 21:24

Heb mijn fiets ingeruild tegen een goede prijs bij mijn FM, deze staat dus binnenkort  te koop daar!!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 09 feb 2006 21:33

Ik doneer ze meestal aan forumleden . Moet er niet aan denken dat ik al mijn fietsen van de afgelopen 10 jaar nog moest herbergen (waren er naar schatting 25!)

janee
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 feb 2005 17:29

janee 09 feb 2006 21:46

nou ja ik heb een colnagoc40bstay te koop
DM-LM-ORM

amsterdam
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jan 2006 10:20

amsterdam 09 feb 2006 21:52

Mijn 1ste fiets (Concorde Poggio) doet nu nog goede diensten bij mijn fietsmaatDaarna een Ridley Icarus gekocht, maar die is totall loss door een ongeluk vorig jaar.Toen weer een Ridley Icarus gekocht.Voor het veld had ik een TREK Elite 9.8Deze heb ik verkocht aan een collega.Van de opbrengst heb ik o.a. mijn droomfiets gekocht/gebouwd.De Ridley gebruik ik nu als pekel- en woonwerk fiets.

Plaats reactie