Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cristallo problems?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 mar 2006 13:04

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 05 Maart 2006

Een zekere ex-RABO renner schreef in de vorige FIETS ook al dat zijn nieuwe Cervelo een "opluchting" was na de Colnago's...


En toen Museeuw met Time mocht gaan rijden, hoopte hij er een carbon frame gelijkaardig aan zijn C40 aan te treffen, die naar zijn zeggen het beste frame was waarmee ie ooit reed. Voorzichtig zijn met dat soort info... al kan ik Karsten wel begrijpen: bij Cervélo zal hij wel topfietsen aantreffen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cube
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 nov 2004 00:33

cube 05 mar 2006 13:24

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Maart 2006


Om nog ff verder te gaan op de vergelijking met de auto industrie. Daar gaat met een nieuw model nog wel eens wat mis, dat er iets te warm wordt of dat electronica niet neer behoren werkt.


Neem de Mercedes A classe met de beroemde eland test.
Hier heeft Mercedes toch ook wel een deuk van opgelopen toen met die modellen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 mar 2006 14:54

ach dat was maar een A klasse. De E-klasse van paar jaar geleden was een ramp qua elektronica. Allemaal geavanceerd spul zo dat auto heel zuinig moest zijn, alleen werkte het niet waardoor de auto nog maar 1 op 8 reed. (diesel). Het systeem was niet standaard maar een optie, en m'n opa had alleen gekeken op de optie lijst wat ie echt niet nodig vond.. (en dat was niet zoveel). Uiteindelijk waren ze er na een paar maanden achter wat er mis was.
@Casran, dit was een stukje voorin de Fiets bij de nieuwsberichten. Het was dus geen volledige test bespreking. Als dat het wel was geweest hadden er ook plaatjes met resultaten bij gezeten en foto's van frame en vork.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 05 mar 2006 15:19

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 Maart 2006


 
 
Maar de uitspraken die ik op de korrel nam lijjken me er toch enigzins over: als je niet zonder handen op een frame kan/durft rijden (dat is wel hééél verregaand hoor, zelfs voor een superslap frame!), dan ga je geen 2 ProTour profs vinden die er mee koersen.


In de Tour van januari lees ik over de carbon Poison Speed (met EC90 SLX vork):
"Selbst bei moderatem Tempo in der Ebene gerät das Rad leicht aus der Spur, fast hat man das Gefühl, in Rahmen sei ein Gelenk eingebaut."
En dit dus nog mét de handen op het stuur. Bovenstaande lijkt dan al heel wat minder overdreven.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 05 mar 2006 16:11

In het magazin TOUR werd of wordt nog steeds ook de zijdelingse stijfheid van voorvorken gemeten. Een van de fietsen was in de afdaling  bijzonder gevaarlijk hetgeen geweten werd aan de minimale ZIJDELINGSE vorkstijfheid hetgeen in hun test ook al naar voren was gekomen. Het frame was OK.
Ik heb de redaktie van FIETS hier eens over geïnformeerd  en gevraagd of zij dit ook zouden willen doen omdat dit aspect mij toch vrij belangrijk voorkomt.
Nooit antwoord op gekregen van FIETS.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2006 17:04

En toen Museeuw met Time mocht gaan rijden, hoopte hij er een carbon frame gelijkaardig aan zijn C40 aan te treffen, die naar zijn zeggen het beste frame was waarmee ie ooit reed.
Dit zijn gewoon sponsor uitspraken, dezelfde Museeuw verklaarde ook een keer na zijn overwinning in Parijs-Roubaix op een Merckx, dat hij dit mede aan zijn fiets te danken had en dat dit de "beste" fiets was, waarop hij ooit had gereden!! Ik bedoel maar sponserbelangen!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 05 mar 2006 17:44

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 05 Maart 2006


En toen Museeuw met Time mocht gaan rijden, hoopte hij er een carbon frame gelijkaardig aan zijn C40 aan te treffen, die naar zijn zeggen het beste frame was waarmee ie ooit reed.
Dit zijn gewoon sponsor uitspraken, dezelfde Museeuw verklaarde ook een keer na zijn overwinning in Parijs-Roubaix op een Merckx, dat hij dit mede aan zijn fiets te danken had en dat dit de "beste" fiets was, waarop hij ooit had gereden!! Ik bedoel maar sponserbelangen!!!

Wat Museeuw ooit gezegd heeft, heb ik (en velen met mij) nog nooit serieus genomen....................

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 05 mar 2006 17:51

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 05 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 05 Maart 2006


En toen Museeuw met Time mocht gaan rijden, hoopte hij er een carbon frame gelijkaardig aan zijn C40 aan te treffen, die naar zijn zeggen het beste frame was waarmee ie ooit reed.
Dit zijn gewoon sponsor uitspraken, dezelfde Museeuw verklaarde ook een keer na zijn overwinning in Parijs-Roubaix op een Merckx, dat hij dit mede aan zijn fiets te danken had en dat dit de "beste" fiets was, waarop hij ooit had gereden!! Ik bedoel maar sponserbelangen!!!

Wat Museeuw ooit gezegd heeft, heb ik (en velen met mij) nog nooit serieus genomen....................

Het zal wel iets met wespen en gesneden broden te maken hebben.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 mar 2006 20:39

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 05 Maart 2006

En toen Museeuw met Time mocht gaan rijden, hoopte hij er een carbon frame gelijkaardig aan zijn C40 aan te treffen, die naar zijn zeggen het beste frame was waarmee ie ooit reed.
Dit zijn gewoon sponsor uitspraken, dezelfde Museeuw verklaarde ook een keer na zijn overwinning in Parijs-Roubaix op een Merckx, dat hij dit mede aan zijn fiets te danken had en dat dit de "beste" fiets was, waarop hij ooit had gereden!! Ik bedoel maar sponserbelangen!!!



Dit is ook net waarop ik wou wijzen met dat citaat van Museeuw, nl. dat bepaalde publieke uitspraken met een korreltje zout te nemen zijn: "wiens brood men eet..."
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 06 mar 2006 02:28

Over Cristallo's gesproken; als je er dan toch een wilt kopen, dan is dit best een mooie afmontage (behoudens het dwergenmaatje):

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 06 mar 2006 03:07

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 05 Maart 2006

En toen Museeuw met Time mocht gaan rijden, hoopte hij er een carbon frame gelijkaardig aan zijn C40 aan te treffen, die naar zijn zeggen het beste frame was waarmee ie ooit reed.
Dit zijn gewoon sponsor uitspraken, dezelfde Museeuw verklaarde ook een keer na zijn overwinning in Parijs-Roubaix op een Merckx, dat hij dit mede aan zijn fiets te danken had en dat dit de "beste" fiets was, waarop hij ooit had gereden!! Ik bedoel maar sponserbelangen!!!



Dit is ook net waarop ik wou wijzen met dat citaat van Museeuw, nl. dat bepaalde publieke uitspraken met een korreltje zout te nemen zijn: "wiens brood men eet..."
 


diens wesp men steekt..................
 
Laten we het over eens zijn, Colnago is al lang niet meer wat het geweest is. Fiets ook niet. Vooral sinds ik een abonnement genomen heb........
 
Eh, eh......
P.S. Die mini Lijmnago is best te pruimen......
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2006 09:19

Wouter, welke wielen zitten er in die fiets??
Less is bore

Plaats reactie