Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 feb 2009 19:27

Das ook wel apart! Ik weet wel dat ze lastiger doen, maar 5% - 10% krijg je hier echt wel omg r'dam/den haag

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 19 feb 2009 20:22

Ik was ook een keer bij een FM aan het kijken voor een Cube en het enige wat er af kon was "het zadel", lol. Daar dus nooit meer heengeweest ;)

cubemeister
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57

cubemeister 19 feb 2009 21:03

jah toen ik mijn attempt kocht konden er ook twee bidonhouders en bidons af... maarja ik gun het die mensen ook wel
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 feb 2009 20:18

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat er onder aan de streep staat en dat vergeten sommigen soms. Ik vond 3900 euro voor mijn MTB veel, maar een scoot of speci met exact dezelfde onderdelen kwam op 4500,- euro...... Om een cannondale maar even helemaal te vergeten.......

Het is maar hoe je het bekijkt. Het gaat uiteindelijk om de totale deal. En Cube wordt door sommige nog als prijsvechter gezien, dat is met sommige modellen ook zo. Maar de toplijn is echt voorzien van de laatste techniek en er zijn niet echt veel merken die dat kunnen zeggen.

Mijn inziens word er zeker in de race wereld nog erg veel op emotie gekocht en naar merken gekeken die technsche gezien best goed zijn maar puur op kwaliteit niets meer te bieden hebben dan bv Cube, Canyon, Scott, Speci, Trek. En dan denk ik aan de italiaanse merken. Een pinarello prince schitterende fiets en als je het geld hebt koop er lekker een, maar voor alleen het frame heb je bij cube en compleet afgemonteerde fiets van minimaal dezelfde kwaliteit.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 feb 2009 00:39

CUBEmeister schreef:jah toen ik mijn attempt kocht konden er ook twee bidonhouders en bidons af... maarja ik gun het die mensen ook wel
Klopt, ik ook, maar het was toen zo'n anti-climax.

Ik was toen écht geinteresseerd in een Cube Agree. Dus een tijdje over staan babbelen met de FM, proefgereden, etc. Op een gegeven moment kwamen we uiteraard bij de prijs aan en ik vroeg dus of er nog wat mogelijk was qua prijs, wat eigenlijk een verkapt offerte verzoek was.
Ik (en ik denk bijna iedere klant) vind het leuk een beetje te onderhandelen en dan met een goed gevoel wat leuks te regelen samen (hoeft niet eens om veel euro's te gaan). Toen kreeg ik dus met serieuze blik de opmerking dat "het zadel er wel af kon"* en werd ik, voor m'n gevoel althans, de winkel uitgekeken :)
M'n enthousiasme was iig instantaan weg. Toen nog een beetje naar andere Cube dealers gekeken, maar daar is het verder nooit van gekomen (te ver weg).

Anders had ik nu misschien wel op een Agree gereden ;), ik vind het nog steed goede en mooie bikes trouwens (de rode uiteraard :)).


* letterlijk dus he, "iets dat er af kon", niet dat ik het zadel gratis zou krijgen oid. Achteraf onder het genot van een biertje nog hard om gelachen natuurlijk ;)

cubemeister
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57

cubemeister 22 feb 2009 10:52

ja ik herken het wel een beetje, het gaat erom dat ze doen alsof ze je serieus nemen en graag de fietsen willen verkopen. vaak hebben ze zo'n houding van...sja je koopt hem maar of niet
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

cannondalesix
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2009 18:09

cannondalesix 27 feb 2009 18:33

Wat een slap gelul in dit topic. Kom ff hard binnen, maar ga t ook onderbouwen.

Heb vaak gelezen, waarom is Cube nou zo goedkoop in vergelijking met andere merken?

Nou, kijk eens naar het FRAME. Het grootste verschil zit daarin. Een Agree met Ultegra voor 1399. Een Cannodale Caad9 Ultegra voor 1799. Alleen de budget hunters gaan voor Cube, kijk eens naar die las naden bij een cube. Lijkt wel een gletscher! Pisbakkenalu omgesmolten naar een frame, terwijl het bij Cannondale (of andere betere merken) nog netjes afgewerkt word! Okee, Cannondale monteert echt klote wielen in zo een fiets, maar dan heb je ook wel weer iets om te upgraden. Nah, Cube behoort onde de catagorie "budget bikes" en dat is niet zeuren-kopen.

En het dan ook nog vreemd vinden dat een LBS (of FM) geen korting geeft op een fiets waar én de prijs al érg scherp van is. Én de marge écht geen 35 procent van is.
CANNONDALE-FEEL IT.

cannondalesix
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2009 18:09

cannondalesix 27 feb 2009 18:37

Zapp schreef: Heeft een van jullie 'n fotootje van 'n Cube (Racer) in de maat 50 en 53 ?
Ik zit te twijfelen welke maat het best bij me past,
en ik wil even zien of de fiets ook dan nog wel 'n beetje smoeld, zeker bij maat 50.

Ik ben maar 1.67 lang (klein) maar met 'n BBL van 80,5 cm.
volgens wat geometrie tabellen mag de zitbuis 'n lengte hebben van 52 cm C/T.
Met 'n Bovenbuislengte van 53 cm tot 54 cm C/C.

Dus beide racefietsen zouden dan mogelijk zijn, het gaat over de Cube-Agree,
op de site is het 'n beetje onduidelijk maar hij is wel in maat 50 te leveren.
Ik heb de geometrie tabel van de Attempt hierbij gehanteerd.

Wat adviseren jullie.


Ga langs bij je LBS en laat je adviseren.
CANNONDALE-FEEL IT.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 27 feb 2009 19:04

CannondaleSIX schreef:Heb vaak gelezen, waarom is Cube nou zo goedkoop in vergelijking met andere merken?

Nou, kijk eens naar het FRAME. Het grootste verschil zit daarin. Een Agree met Ultegra voor 1399. Een Cannodale Caad9 Ultegra voor 1799. Alleen de budget hunters gaan voor Cube, kijk eens naar die las naden bij een cube. Lijkt wel een gletscher! Pisbakkenalu omgesmolten naar een frame, terwijl het bij Cannondale (of andere betere merken) nog netjes afgewerkt word! Okee, Cannondale monteert echt klote wielen in zo een fiets, maar dan heb je ook wel weer iets om te upgraden. Nah, Cube behoort onde de catagorie "budget bikes" en dat is niet zeuren-kopen.
Er zijn zoveel merken met naden zoals die van Cube, die overigens verre van slordig zijn.
't Verschil met sommige andere merken geldt trouwens ook alleen voor de alu frames, de carbon frames zijn gewoon monocoque (uit 1 stuk).

Ja, de naden van Cannondale zijn misschien mooier ja. Daar betaal je dus ook voor, als we de wieltjes even gelijk trekken ook meteen behoorlijk.

Maar een Cube ziet er heel mooi uit, gewoon als een kwaliteitsprodukt en dat is het ook.
En het dan ook nog vreemd vinden dat een LBS (of FM) geen korting geeft op een fiets waar én de prijs al érg scherp van is. Én de marge écht geen 35 procent van is.
Hoewel ik de cijfers niet ken, twijfel ik er niet aan dat er een goede marge op Cubes zit, anders kiest een FM er echt niet voor om Cube in het assortiment op te nemen.
Een beetje onderhandelen is gewoon normaal, Cube of geen Cube. Zelfde als met keukens, als je van een keuken geen 15+% afkletst ben je echt niet goed snik ;)

Plaats reactie