Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets maart

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 06 mar 2006 18:13

Ik kende iemand in Frankrijk die z'n helm droeg, onderuit ging en zijn nek brak: dood, ondanks helm.

Dus tja......het risico is wel kleiner, maar niet nihil.

Zoals Kaestner al zei: Seien wir ehrlich: leben ist immer lebensgefaehrlich!"

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2006 20:28

Ik ging gister op mijn bek....zonder helm....
Gevolg: paar schrammen en een rode plek op mijn hoofd, verder niks.Met helm had ik meer last gehad.
Toch draag ik hem bijna altijd. Als je nl. ECHT hard valt wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. (en gisteren gewoon geluk gehad).
Less is bore

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 06 mar 2006 20:29

Quote: Origineel geplaatst door raphaël op 04 Maart 2006
Waarom: Krajicek heeft géén helm op.
Raphaël


Waarom staat zijn stuur zo hoog?
Als ik Richard Plugge was geweest had ik gezegd: stuurpen omkeren en vork 2 cm verder afzagen, anders géén interview
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 06 mar 2006 21:13

Tja, watjes, die tennissers...

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 06 mar 2006 21:30

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 06 Maart 2006

Ik heb ook een helm , alleen heb ik hem aan de muur vast gespijkerd, heb een schurft hekel aan die helmen. Ik vind het gewoon niet prettig om te dragen en het maakt veel lawaai bij het oor! ik weet het het is veiliger met een helm dan zonder, geldt ook voor condooms, met is veiliger dan zonder ach....laat ik het nu alleen maar zonder doen!! heb jaren aan Judo gedaan en kan goed val breken! ben al een paar keer op m,n plaat gegaan in het verleden op de racefiets en heb uiteraard een automatisme ontwikkeld om ,mn hoofd naar binnen te trekken. Tenslotte als ik aan Judo deed had ik ook geen helm op!voordat er flink wordt geleuterd over wel of geen helm dragen A: met helm is altijd veiliger!! B: zonder helm loop je meer risico! C: ik draag hem wel bij tourtochten en waar het verplicht is uiteraard, tenslotte is de kans daar groter dat je onderuit gaat. Maar als ik alleen fiets is het risico wel kleiner, ik zeg niet dat het niet kan gebeuren een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Helaas heb ik zo,n verschrikkelijke schurft hekel aan die helmen!


Na het bovenstaande verhaal, kwam dit in mijn gedachte op.
kiekeboe

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 06 mar 2006 22:00

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 06 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 06 Maart 2006

Ik heb ook een helm , alleen heb ik hem aan de muur vast gespijkerd, heb een schurft hekel aan die helmen. Ik vind het gewoon niet prettig om te dragen en het maakt veel lawaai bij het oor! ik weet het het is veiliger met een helm dan zonder, geldt ook voor condooms, met is veiliger dan zonder ach....laat ik het nu alleen maar zonder doen!! heb jaren aan Judo gedaan en kan goed val breken! ben al een paar keer op m,n plaat gegaan in het verleden op de racefiets en heb uiteraard een automatisme ontwikkeld om ,mn hoofd naar binnen te trekken. Tenslotte als ik aan Judo deed had ik ook geen helm op!voordat er flink wordt geleuterd over wel of geen helm dragen A: met helm is altijd veiliger!! B: zonder helm loop je meer risico! C: ik draag hem wel bij tourtochten en waar het verplicht is uiteraard, tenslotte is de kans daar groter dat je onderuit gaat. Maar als ik alleen fiets is het risico wel kleiner, ik zeg niet dat het niet kan gebeuren een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Helaas heb ik zo,n verschrikkelijke schurft hekel aan die helmen!


Na het bovenstaande verhaal, kwam dit in mijn gedachte op.



Bedankt Noppie, voor de kleurplaat van Big Rosa zonder zak op zijn hoofd. Heb ik vanavond ook iets te doen. Ik ben nu mijn kleurpotloden aan het pakken.
 
Als ie gaar is kom ik terug

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 07 mar 2006 00:13

Geen dank swind, het was me een waar genoegen.
kiekeboe

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 08 mar 2006 10:54

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 05 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 05 Maart 2006

Beste Rolandtwat ik bedoel aan te geven is dat als Fiets een interview gaat doen met foto's en de kraaij doet geen helm op dat je dan als redacteur zegt: ok, óf je doet een helm op en we maken foto's óf je doet géén helm op en dan ook geen interview. Er is sprake van een voorbeeldfunctie 'walk the talk', 'practise what you preach' of hoe je het ook wil noemen.


Raphael, dat is te gek voor woorden, geen interview als je geen helm opdoet. Dan zou ik zeggen dan geen interview, ik bepaal toch echt zelf of ik een helm op zet. Hierover de schoolmeester uithangen wekt weinig symphatie.

Ze hadden best even kunnen zeggen, we maken een foto, doe even een helm op. En misschien hebben ze dat ook gedaan, maar is R.K. nogal ijdel en heeft ie bewust nee gezegd.. wie zal het zeggen ..?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 mar 2006 15:20

Allemachtig, waar hebben we het over. Roomser dan de paus? Laat hem lekker zonder helm fietsen. Op gewone fietsen dragen we toch ook geen helm. En een klap bij 25 km/uur komt ook echt wel hard aan... Ik had al eerder in TV reportages gezien dat hij geen helm droeg. Laat hem zien zoals hij is. Ik kan me herinneren dat Huub van der Lubbe ook helmloos (en met uitermate oubollige kleding) het interview gaf.

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 08 mar 2006 15:32

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 08 Maart 2006

Allemachtig, waar hebben we het over. Roomser dan de paus? Laat hem lekker zonder helm fietsen. Op gewone fietsen dragen we toch ook geen helm. En een klap bij 25 km/uur komt ook echt wel hard aan... Ik had al eerder in TV reportages gezien dat hij geen helm droeg. Laat hem zien zoals hij is. Ik kan me herinneren dat Huub van der Lubbe ook helmloos (en met uitermate oubollige kleding) het interview gaf.

Helemaal mee eens. Ik houd ook niet van dat belerend gedoe over het dragen van een helm waar Fiets zich nogal eens aan bezondigt. Voorlichten over de veiligheids aspecten van het dragen van een helm OK, maar schat je lezers niet te laag in. Het merendeel is prima zelf in staat om te beslissen of hij/zij met of zonder helm fietst.

Plaats reactie