Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

doen wielrenners aan spinning?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 sep 2006 12:28

Waarom zou je veel duurtraining WILLEN in de winter? Het is toch juist lekker om tijdens de winter lekker explosief te trainen en dan tegen het begin van het seizoen weer wat duurtraining te gaan doen. Ik vind het heerlijk dat ik tijdens de wintermaanden wat minder tijd kwijt ben en lekker kan gaan spinnen. Of het nou wel of niet goed is voor wielrennen, tjsa... leuke theorieën allemaal maar mij gaat het erom dat ik lekker in vorm ben en lekker bezig ben! Lekker zweten en plezier hebben!

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 27 sep 2006 00:36

Ik doe ook aan spinning (zomer 1x per week, winter 2x) en ik vind het geweldig. De meeste instructeurs zijn ook fietsers, dat komt de lessen zeker ten goede. Heb het idee dat ik er wel sterker van wordt. Maar ... er gaat niets boven buiten fietsen.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 27 sep 2006 00:51

Klopt helemaal Mensma en Lazo. Gewoon eigen tempo, dat werkt het beste. Maar jullie weten ook wel dat de drang tot presteren nu eenmaal wel eens wint van het verstand. Je kent het wel...effe lekker knallen...tandje bij....effe sneller enz.
En dat van die mooie benen, wat dacht je van de rest? Breek me de bek niet open man, de kwijl loopt me soms uit de mond. CONCENTRATIE op het fietsen kerel, denk ik dan. Denk eraan dat je een strakke broek aanhebt, nog strakker is nu niet wenselijk.....HAHAHAHA
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 27 sep 2006 18:51

Daarom is er speciaal voor mij maar een plaatsje voorin de zaal gereserveerd moet ik alleen maar tegen de instruktrice aankijken

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 27 sep 2006 22:47

Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 26 September 2006

Klopt helemaal Mensma en Lazo. Gewoon eigen tempo, dat werkt het beste.

Ik bedoelde meer dat je dingen moet doen tijdens spinning waar je wat aan hebt als racefietser. Zo nu en dan even staan is leuk, maar daar heb je niet veel aan. Ik sta alleen bij het aanzetten en voor de rest kom ik eigenlijk niet uit het zadel op de racefiets. Dit betekent niet dat je bij spinning per definitie rustiger aan doet, ik ben pas tevreden als ik aan het einde compleet kapot ben, als zij gaan staan draai ik de knop gewoon vier slagen om...

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 27 sep 2006 23:23

Nu snap ik dat een aantal fietsers zeggen dat spinning een goede manier is om de winter door te komen. Wat ze eigenlijk bedoelen is dat ze gewoon hun eigen ding doen tijdens de spinning les.
Zoals een paar anderen ook zeggen spinning en fietsen zijn twee totaal verschillende takken van sport. De enige overeenkomst is dat je een deel van je uitrusting voor beide kan gebruiken.
Zelf ken ik bijvoorbeeld de fysieke beperkingen en blessures van de vaste spinners in mijn les. Daar hou ik dan ook rekening mee, maar van de rest verwacht ik dat ze zich helemaal geven, of ze nou 1 of 2 uur achter elkaar bij me in de les zitten.
Mijn statement is dan ook, als je wel kan, maar liever rustiger aan wil doen, ga dan op een hometrainer zitten of gebruik een Tacx.
Overigens, het beste uitzicht heb je nog steeds op het podium

dijlespurter
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 jun 2006 22:21

dijlespurter 29 sep 2006 17:40

ik ga fitnessen in oostende ik doe daar wielerschoolmaar men broer gaat fitnessen in kessel-lo ergens aan dat groot plein daar

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 29 sep 2006 19:13


Quoten: Origineel geplaatst door Spinningfreak op 27 September 2006


Nu snap ik dat een aantal fietsers zeggen dat spinning een goede manier is om de winter door te komen. Wat ze eigenlijk bedoelen is dat ze gewoon hun eigen ding doen tijdens de spinning les.
Zoals een paar anderen ook zeggen spinning en fietsen zijn twee totaal verschillende takken van sport. De enige overeenkomst is dat je een deel van je uitrusting voor beide kan gebruiken.
Zelf ken ik bijvoorbeeld de fysieke beperkingen en blessures van de vaste spinners in mijn les. Daar hou ik dan ook rekening mee, maar van de rest verwacht ik dat ze zich helemaal geven, of ze nou 1 of 2 uur achter elkaar bij me in de les zitten.
Mijn statement is dan ook, als je wel kan, maar liever rustiger aan wil doen, ga dan op een hometrainer zitten of gebruik een Tacx.
Overigens, het beste uitzicht heb je nog steeds op het podium
-----------------------------------------------------------------
Ik vind dat wat simpel gesteld, zo als het daar staat. Spinning is voor idereen anders en iedereen zit er met z'n eigen doel.
Wel vind ik dat al je deelneemt aan een dergelijke les, dat je wel mee moet doen met de oefenningen en niet je "eigen les " gaat zitten fietsen.
Maar dat iemand totall loss van die fiets af moet stappen, omdat ie het anders niet goed zou hebben gedaan, vind ik dus wat kort door de bocht.

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 29 sep 2006 21:20

@ SpEric en Vrouwke
In een post ga je wel eens te kort door de bocht. Ik dus ook, hoewel dat op een spinning bike een beetje lastig is.
Ik verwacht gewoon dat iedereen goed meedoet. Halfdood is niet goed, maar je moet wel wat gedaan hebben naar je mogelijkheden (of je het fysiek aan kan, of het in je schema past etc.).
Als (bijna) iedereen goed meedoet is de sfeer in de zaal gewoon een stuk beter dan bij een les waarin een aantal mensen hun eigen gang gaan en een aantal mensen heel fanatiek meedoen zonder dat er weerstand op het vliegwiel zit.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 29 sep 2006 22:56

Mensen, ik weet het goed gemaakt. Kom morgen eens naar een spinningles kijken in Zoetermeer tijdens de jubileumdag van mijn sportschool.

Kijk hier voor verdere informatie:Move4life

Plaats reactie