Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 18 jul 2009 03:27

Gisteren "per ongeluk" (ik ging eigenlijk voor iets anders wat ze niet meer hadden) het testcentrum in Heerlen binnen gelopen.
Wat een schitterende fiets is die Ultimate CF Team wat daar staat, ook qua kleur en afmontering!
Afbeelding

scorcher
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 aug 2006 01:39

scorcher 19 jul 2009 01:55

Hallo fietsers,

had interesse in een Ultimate AL frame. Door de Tour de France korting en de aankondiging op de site dat de frames direct leverbaar zijn, besloten om naar Koblenz te rijden om even te passen en meteen te bestellen (in Heerlen hadden ze niet alle maten op voorraad om te testen).

Na in Koblenz uitgebreid geholpen te zijn voor de maat loop ik naar de kassa om het frame te bestellen, vertellen ze me daar doodleuk dat de AL frames uitverkocht zijn en pas in februari (lees: als het 2010 model uit is) weer op voorraad zijn. Terwijl ze op de site gewoon met extra korting worden aangeboden!

Voel me nogal voor de gek gehouden door deze 'aanbieding', ook balen van de 6 uur op en neer rijden. Ga nu maar eens kijken voor een ander merk frame. Jammer, want was echt wel overtuigd van de kwaliteit van Canyon.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 19 jul 2009 12:59

Dat is balen! Daar zou ik flink chagrijnig van worden. Ach, er zijn nog genoeg andere mooie en goede fietsen.

scorcher
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 aug 2006 01:39

scorcher 19 jul 2009 15:21

jaspervelzen schreef:Had je niet beter eerst contact op kunnen nemen met Canyon met de vraag of de frames nog voorradig waren, voordat je naar Koblenz ging?
Maar het is natuurlijk flink balen voor je.


Het ging me vooral om even te passen. Ik had er goed mee kunnen leven als ik het frame niet meteen mee kan nemen. Maar dat er nota bene nog een tijdelijke korting wordt gegeven op een frame wat dit jaar niet meer leverbaar is vind ik nogal cheap.

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 24 jul 2009 09:55

mijn fiets is inmiddels 3 dagen in bezit, twee rondjes op gereden en moet zeggen dat het heel erg goed aanvoelt.

Helaas heb ik ook problemen met de hoogte van het stuur en ga ik de conventionele topcap bestellen van 4,5 mm hoogte. Zoals het eruit ziet heb ik daarmee ruim voldoende ruimte om het stuur op de gewenste hoogte te krijgen.

of is er iemand die zegt dat de conventionele topcap een achteruitgang is t.o.v. het systeem dat er nu op zit? in dat geval kan ik ook nog de 16 mm kopen die hetzelfde systeem heeft.

Ik zal z.s.m. een foto plaatsen van de fiets. (mat zwarte ultimate CF met mavic cosmic carbon SLR).

Met vriendelijke groet.

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 24 jul 2009 21:35

Hier een foto van de fiets.

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 24 jul 2009 21:36

ik doe waarschijnlijk iets fout maar krijg geen twee attatchments in één post, hierbij dus de tweede foto.

xinram
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 feb 2006 16:58

xinram 24 jul 2009 21:44

ziet er mij een heel leuke fiets en dito wielen uit, alleen vind ik dat uw zadel teveel naar voor leunt en uw remgrepen iets hoger mochten, maar kan ook gezichtsbedrog zijn mbt de foto.
Laat dit echter geen afbreuk betekenen aan deze fiets, laat ook eens wat rij-ervaringen weten, ben nml heel gecharmeerd door canyon..

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 24 jul 2009 22:24

Scorcher schreef:
jaspervelzen schreef:Had je niet beter eerst contact op kunnen nemen met Canyon met de vraag of de frames nog voorradig waren, voordat je naar Koblenz ging?
Maar het is natuurlijk flink balen voor je.


Het ging me vooral om even te passen. Ik had er goed mee kunnen leven als ik het frame niet meteen mee kan nemen. Maar dat er nota bene nog een tijdelijke korting wordt gegeven op een frame wat dit jaar niet meer leverbaar is vind ik nogal cheap.


6 uur rijden om alleen even te passen.....??????????

scorcher
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 aug 2006 01:39

scorcher 24 jul 2009 22:35

Ja, mag dat?
Hoopte natuurlijk ook dat ik het frame meteen mee kon nemen. Maar grootste reden was omdat het testcenter in Heerlen vaak niet alle maten heeft omdat deze worden gebruikt voor testritten.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 25 jul 2009 01:17

Scorcher schreef:..... Maar grootste reden was omdat het testcenter in Heerlen vaak niet alle maten heeft omdat deze worden gebruikt voor testritten....


Dacht je soms dat de frames/fietsen anders gelijk uit de winkelvoorraad verkocht en meegenomen konden worden?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie