Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Waarom fiets jij ?

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 08 apr 2006 21:31

Tja...zal ik mijn motivatie eens vertellen???
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

trudie
Forum-lid

trudie 08 apr 2006 22:06

Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 08 April 2006

Tja...zal ik mijn motivatie eens vertellen???

Ja! Vertel....vertel!!!!!

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 08 apr 2006 22:32

Ja..als klein manneke had ik een aantal sporten waar ik gek op was. Voetballen, wielrennen en atletiek. Op m'n 6e ging ik voetballen..ik was snel..kon hard rennen en had ijzersterke benen. Omdat wij thuis ver buiten het dorp woonden moest ik echter ook fietsend naar school enz. Fietsen was echter mijn favoriete sport. Ik kreeg als 10 jarige een "krom stuur". Dat was meteen het eerste en laatste wat ik kreeg en te maken had met wielrennen. Pas om m'n 19e kocht ik een racefiets.
Enfin...op mijn 16e stopte ik vanwege puberale zaken met sport. Rennen kon ik nog steeds heel goed, als klassieke en keiharde rechtsbuiten kwam dat goed van pas. Op voetbal moest ik vaak rennen vanwege insubordinatie! Dus het hardlopen zat wel goed
Wielrennen werd bij ons niet gedaan...belachelijk. Opa had veel vierdaagsen gereden in België en thuis vonden ze het wereldje te hard voor mij. Wel bleef ik altijd naar de Tour kijken. In de zomer voor de tv en kippevel krijgen van de Raleigh's. Alles zag ik!!! Man...ik wilde ook... Peter Winnen woonde bij ons in de buurt en ik kwam heb vaak tegen als hij trainde. Wat geweldig...
In dienst, toen was ik 18, moest ik weer sporten. In de tussentijd bleef ik hardlopen/veldlopen (5-10-12 km.) om mezelf af te reageren.
Na dienst ben ik aan triatlon gaan doen bij de Triatlon vereniging in Venraij. Rennen was TOP, ik was heel sterk en tijdens trainingen en wedstrijden kon ik met de besten mee. Fietsen? Ik kocht een 2e handse Peugeot Tourmalet. Volgens mij was ie wit-zwart-oranje. Pa en ma vonden het niets. IK wel en mijn vriendin en huidige vrouw ook. Fietsen ook geen probleem al durfde ik niet VOL te gaan. Gebrek aan ervaring en coaching maakte dat ik in wedstrijden niet alles gaf. Zwemmen was en is een ramp. Baksteen. Na een dikke drie jaar 1/8 en 1/4 triatlonwedstijden stopte ik. ndertussen was ik 24 jaar jong. Fietsen en hardlopen heb ik toen nog een jaar of 3 gedaan. Maar een studie, werk, verbouwen gooide roet in mijn sport.
Na af en toe wat rennen en fietsen in de zomer dacht ik dat het nooit meer iets zou worden.
Pas in 2004 pakte ik het sporten weer op. Ik wilde mijn droom oppakken. FIETSEN!!! En ik kocht een Pinarello Prince. Ik had het geld, geen ouders die zeikten en rust gevonden. Mijn droomfiets die ik altijd al had willen hebben was er...nu nog de tijd en kilometers.
Nu fiets ik ruim 1,5 jaar weer. Meer dan ooit. Sinds kort elke dag naar het werk. Fietsen is veel. Misschien wel iets onvatbaars. Ik ben graag buiten, ruik graag het veld, de regen, voel de wind en weerstand en wil me meten met de wind, zon, regen en zwaartekracht. Ga het gevecht aan met deze vier en mezelf. En dan wil ik winnen, sterk zijn. IK ben dan de baas en bepaal wat er gebeurt en hoe het gebeurt, met mijn regels. Naast deze wellicht haast filosofische beschouwing krijg ik van fietsen ook een geweldige KICK!
Ik geniet ervan als mijn lijf lekker afgetraind is, spieren en pezen. Vindt het mooi om er goed uit te zien, strak tenue aan, op en top. Een gave fiets is prachtig, er op fietsen en iets neerzetten nog mooier. Ik moet prestaties kunnen neerzetten en kan niet zomaar wat fietsen. Sneller, harder, slimmer, met meer uithoudingsvermogen, betere cadans enz. Dat maakt het uitdagend om te fietsen. Elke keer grenzen verleggen. Alleen of samen met een groep maten/clubgenoten of mensen die je onderweg ontmoet en waar je mee over fietst.
Ik kan nog uren doortypen, dat komt misschien nog wel. Nu houdt ik het even voor gezien en ik hoop dat ik jullie een tipje van mijn PASSIE VOOR WIELRENNEN heb kunnen uitleggen. Rest mij nog te zeggen dat ik er nog elke dag van baal dat ik vroeger niet mijn eigen zin heb doorgedreven en serieus ben gaan wielrennen en aan atletiek heb gedaan. Ik kan de jeugd alleen maar aanraden de sport te beoefenen die ze willen doen.
Nu zijn jullie weer aan de beurt.....ik ben benieuwd wie volgt met zijn of haar verhaal.
Trudie...wat vindt je er van?

*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

marrrtin
Forum-lid

marrrtin 08 apr 2006 23:30

Helaas kan ik mijn motivatie niet zo mooi verwoorden, maar heb daarentegen erg genoten van jouw verhaal...

Martin, Heerhugowaard
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

noppie
Forum-lid

noppie 08 apr 2006 23:40

Ik verbaas me altijd weer hoe mensen zo moeilijk kunnen doen over zoiets simpels. Je had zeker op school altijd een hoog cijfer voor opstellen maken.
kiekeboe

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 09 apr 2006 02:04

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 08 April 2006

Ik fiets omdat ik 3 jaar geleden gestopt ben met roken.

Dat vind ik goed van je big rosa
Ik ben al zo'n 7maanden gestopt met drinken (nooit gerookt of andere troep gebruikt trouwens) en dat voor een 16 jarige in mei 17 trouwens, niet dat ik alcoholist was, nam af en toe een biertje, baco, whiskey'tje je weet wel hoe het eraan toegaat in het westland dat dichtbij van je licht big rosa, maar puur voor de sport heb het gevoel dat ik beter rij zonder, en niet drinke scoort eigenlijk wel goed bij de dames
Een avondje stappen kost al gauw min. € 50,- ik steek dat liever tegenwoordig in wielerspullen.
Ik fiets omdat ik het leuk vind om te doen, en wedstrijden rijd, ik ben begonnen door me oom omdat hij een lidmaatschap en ze oude fiets (water zat in Cranckstel, is van alles meegebeurt maar nog kaars recht en mooi een Gazelle AA Light Special ofzoiets) cadeau gaf, waar ik trouwens harstikke blij mij was en ben !
(gazelle inmiddels vervangen frame hangt in schuur, voor complete nieuwe fiets 2/3jaar geleden, nu weer nieuwe)

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 09 apr 2006 13:03

Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 07 April 2006

Wat mij interesseert is waarom jullie fietsen? Waarom heb je gekozen voor deze hobby, sport, passie? Wat trekt je er in aan? En waarom heb je niet voor een andere sport gekozen!
Laat het me weten!!!

Ik fiets om vooruit te komen!
Even serieus: Ik fiets al jaren omdat ik het heerlijk vind. Verder, maar zeker even belangrijk, omdat het goed voor de gezondheid is. Heerlijk in de natuur, je lichaam even "de sporen geven " en zo je lijf in een redelijke tot goede conditie houden.
Andere sporten ook gedaan. Voetballen en Judo. Voetballen ligt mij niet en Judo gaf mij te veel (been)blessures.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

evers
Forum-lid

evers 09 apr 2006 14:02

Waarom fiets ik? Omdat ik gek in mijn kop ben. Ik heb de zeer besmettelijke ziekte van racefiets. Deze heb ik geerfd van mijn vader en is nu al overgeslagen op 3 vrienden en mijn vriendin. Daarbij ben ik geen hetero, ook geen homo maar geil ik op alles wat met fietsen te maken heeft.
compleet gestoord dus
Train ze!

trudie
Forum-lid

trudie 09 apr 2006 14:16

Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 08 April 2006

Trudie...wat vindt je er van?

.......................................................................................................................................................ik ben er stil van.
Ik lees er uit dat het Nederlandse wielrennersveld er heel anders uit had kunnen zien

neos
Forum-lid

neos 09 apr 2006 14:56

Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 09 April 2006

Waarom fiets ik? Omdat ik gek in mijn kop ben. Ik heb de zeer besmettelijke ziekte van racefiets. Deze heb ik geerfd van mijn vader en is nu al overgeslagen op 3 vrienden en mijn vriendin. Daarbij ben ik geen hetero, ook geen homo maar geil ik op alles wat met fietsen te maken heeft.
compleet gestoord dus

Als je dan maar niet gaat fietsen op de wegen die ik rijd want daar is het dus als ik het goed begrijp soms glad 
cornelli racing cycles Uden

evers
Forum-lid

evers 09 apr 2006 16:08

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 09 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 09 April 2006

compleet gestoord dus

Als je dan maar niet gaat fietsen op de wegen die ik rijd want daar is het dus als ik het goed begrijp soms glad 

Dan moet je sowieso niet in brabant/ limburg/ belgie komen
Train ze!

Plaats reactie