Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Mooiste wielertenues (aller tijden)

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 10 sep 2006 21:41

Quoten: Origineel geplaatst door contador120 op 28 Juni 2006

Ik vind de (nieuwe) truitjes van Astana-Wurth zeker niet mis.

Evenals de fietsen,het allermooiste!
il magnifico

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 10 sep 2006 21:41

UNIBET!Maar,de kleinere ploegen hebben het nu ook allemaal!!
il magnifico

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 10 sep 2006 23:05

Ariostea, de voorloper van Gewiss, met Argentin en Sorensen
voetballen is een spel, wielrennen een sport

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 12 sep 2006 00:18

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 10 September 2006


Die kleding van Cippo is zeker niet mis. Dat lijkt mij ook wel wat, zo als zebra de weg op....
Laten we nu in plaats van de savanne eens dicht bij huis blijven. Wat vinden jullie van het tenue van de Nederlandse ploeg, de rabo-ploeg? Ik zelf vind het tenue wel erg mooi, heb sinds kort het tenue in huis.
Jongens kom op zeg, het is oranje.... !
 

Kom op zeg?! Ja inderdaad! het is spuuglelijk. Mapei maakte vroeger nog lelijkere shirts maar rabo heeft nog nooit een mooi tenue gehad. Als ik er iemand in zie fietsen heb ik altijd het idee dat dit moet van zijn/haar werkgever cq schuldeiser.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 12 sep 2006 01:49

Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 11 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 10 September 2006


Die kleding van Cippo is zeker niet mis. Dat lijkt mij ook wel wat, zo als zebra de weg op....
Laten we nu in plaats van de savanne eens dicht bij huis blijven. Wat vinden jullie van het tenue van de Nederlandse ploeg, de rabo-ploeg? Ik zelf vind het tenue wel erg mooi, heb sinds kort het tenue in huis.
Jongens kom op zeg, het is oranje.... !
 

Kom op zeg?! Ja inderdaad! het is spuuglelijk. Mapei maakte vroeger nog lelijkere shirts maar rabo heeft nog nooit een mooi tenue gehad. Als ik er iemand in zie fietsen heb ik altijd het idee dat dit moet van zijn/haar werkgever cq schuldeiser.


Jij snapt mijn redenatie niet met wat ik met "kom op zeg" bedoel. Neem eens al die Oranje-voetbalfans die in oranje voetbalshirtjes rondlopen met daarop de sponsor, nationale nederlanden? Ja een echte fan doet dat. Of neem nou een feyenoordshirtje, met daar op het feyenoordembleem, Fortis (ook een bank!) en vaak de naam van de speler. Een echte feyenoordfan doet dat. Jij bent zeker geen voetbalfan? Als je dit niet snapt, vraag dan eens een fan waarom hij die kleding draagt.
Het laatste wat jij aanhaalt vind ik echt flauwekul, jij maakt je zeker nooit druk om andere reclame op fietskleding. Zo wel, dan vind ik dat je je aanstelt, zullen denk ik andere op dit forum ook vinden. Want dan valt in pricipe alles voor je af. Wat wie wil er nou reclame maken voor Bianchi, CSC, gehoorapparaten van phonak etc. etc. ? Daar gaat het helemaal niet om. en merkloze fietskleding bestaat haast niet (of het is zo saai als het maar kan).
Dat jij het spuuglelijk vind, kan ik niet begrijpen. Of jij wilt racen in saaie suffe donkere kleding, bang dat iemand je ziet. Is zwart of grijs jouw lievelingskleur? Of het zijn deze twee redenen: 1. je bent een Belg, 2. je wil per se niet in kleding van een profploeg rijden.
De rabokledij is mijns inziens prachtig- hoewel ik rood-wit-blauw nog mooier vind. En dat is niet vanwege het feit dat er rabobank opstaat of dat ik een hypotheek/lening oid bij deze bank heb. Wel heb een betaalrekening. Ik heb verder helemaal niets met die bank, behalve dat ze een aantal zinnige dingen doen zoals het sponsoren van diverse sporten zoals wielrennen.
Het wordt bovendien ook aardig verkocht; ik zal niet de enigste zijn; regelmatig zie ik in mijn omgeving er mensen mee fietsen. De kleuren zijn vrij licht, val je goed op. Ik denk ook nog eens aan veiligheid.
CSC vind ik ook mooi, evenals Discovery. Deze werden al op dit forum al gememoreerd. Het is natuurlijk ook persoonlijk, maar goed laat anderen ook eens hun mening hierover geven.
Laat jij, Cubebiker, maar eens zien waar jij in fietst e/o wat jij mooi vindt.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 sep 2006 02:47

Zou me zelf echt nooit durven vertonen in een Rabo truitje...

En ben je niet wat over-obsessed met veiligheid Jan?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 sep 2006 10:36

Ik hou persoonlijk erg van witte tenues dus ik kan Française des Jeux wel waarderen, evenals het Liquigas "Leader of the Protour" shirt. Moet ik nog ergens op de kop tikken.
@ Jan W.F. : er staat een taalfout in je signature. Het is "voorkomen is beter dan genezen."  En als we dan toch bezig zijn: het woord "enigste" bestaat niet (een tip waar heel veel forumleden hun voordeel mee zouden moeten doen).

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 12 sep 2006 16:54

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 12 September 2006

Zou me zelf echt nooit durven vertonen in een Rabo truitje... En ben je niet wat over-obsessed met veiligheid Jan?


Je schreef: Zou me zelf echt nooit durven vertonen in een Rabo truitje...  Mijn vraag is: wat is daar precies je reden voor? 
Je zult wel meer berichtjes van mij hebben gelezen aangaande het wel/niet dragen van een helm e.a. onderwerpen. Een obsessie met veiligheid heb ik niet. Veiligheid is wel iets waar ik altijd over nadenk. 
Hoofdreden om het rabotenue aan te schaffen was voor mij a. dat ik de kleuren mooi vind, en b. dat ik fan van deze ploeg ben, "Nederlandse ploeg" welteverstaan. Ik geef toe dat de sponsor (te) vaak in beeld komt, maar het is en blijft de een ploeg die Nederland representeert in het buitenland, in bijvoorbeeld de Tour of Vuelta.
Het shirt heb ik overigens gewonnen in een prijsvraag, de koersbroek (en of course giro atmos helm) heb ik gekocht. Nog een handtekening van Michael Boogerd, of Thomas Dekker er op en het is voor mij helemaal voor elkaar.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 sep 2006 17:10

Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 12 September 2006
Je schreef: Zou me zelf echt nooit durven vertonen in een Rabo truitje... Mijn vraag is: wat is daar precies je reden voor?


-vind hem gewoon niet mooi. dat wit-oranje exemplaar van 2 generaties geleden was echt om te kotsen, tegenwoordig gaat het wel maar nog steeds wat saaiig, weinig gedurfd design (typisch Hollands dus)

-oranje vind ik een van de lelijkste kleuren die er is. dat het toevallig (jammer genoeg) de nationale kleur is doet daar voor mij niets aan af.

-vind het leuk als een Rabo renner wint, maar ben niet perse een Rabo-fan, en ben sowieso niet echt patriotistisch.

-aan Rabo shirts kleeft een zeker "bierbuik op de zondagmorgen" imago, en naar mijn ervaring niet bepaald onterecht. En ben toch niet geheel ongevoelig voor uiterlijk/uitstraling op de fiets.


Ergo: als iemand mij ooit ziet fietsen in een Rabo truitje zonder dat ik daar voor word betaald, dan mag men met vrij veel spoed de psychiatrische dienst bellen

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 12 sep 2006 18:00

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 12 September 2006


Ik hou persoonlijk erg van witte tenues dus ik kan Française des Jeux wel waarderen, evenals het Liquigas "Leader of the Protour" shirt. Moet ik nog ergens op de kop tikken.
@ Jan W.F. : er staat een taalfout in je signature. Het is "voorkomen is beter dan genezen."  En als we dan toch bezig zijn: het woord "enigste" bestaat niet (een tip waar heel veel forumleden hun voordeel mee zouden moeten doen).


Een wit tenue vind ik zelf ook wel mooi, maar dan geef ik liever de voorkeur aan een bolletjes tenue. Liquigas vind ik wel aardig, maar geniet niet mijn voorkeur.
-----------------
Wat betreft je laatste opmerking. Het is natuurlijk goed dat we elkaar hier scherp houden. Wel vind ik soortgelijke opmerkingen in het het kader van dit forum (fietsforum) te ver gaan. Je opmerking is mijns inziens niet helemaal gerechtvaardigd.
"Dan" is inderdaad beter, in mijn geval. Echter, "als" kan niet per definitie afgekeurd worden. Daar komt bovenop dat als en dan vaak door elkaar worden gebruikt. Lees daarom dit even: http://www.ppintaal.nl/als_of_dan.htm.
 Het woord enigste bestaat wel. Verdiep je eerst wat taalmaterie voordat je uitspraken doet. Ik wist bij voorbaat al dat "enigste" kritiek op zou kunnen leveren. Om deze kritiek te mijden kun je inderdaad beter "enige" gebruiken. De Nederlandse taal kent mijns inziens te veel beperkingen. We hebben het hier over een verschil in hoogste graad en een zeer hoge graad. Zo is "best" (heel goed), "allerbest" (=heel erg goed) of "allerliefste" (=heel erg lief) heel gangbaar in onze taal, en worden niet afgekeurd. Kijk eens op: http://taaladvies.net voor infomatie hierover, heel handig!!
Kijk dus wel steeds als je kritiek wilt geven, of deze kritiek gerechtvaardigd is. Goede tip?
Ik ga mijn berichtjes die ik hier plaats overigens niet tien keer nalopen op eventuele onvolkomenheden, wat jij doet, is jouw eigen zaak. En dat je andere wilt verbeteren, veel plezier! Aan mij zul je niet veel werk hebben, maar aan menig ander hier wel.
Ik heb overigens mijn signatuur verwijderd. Ik vond het eigenlijk al niet functioneel, bovendien leidt het af. Wel kan ik daar binnenkort een link naar een afbeelding van mijn racefiets plaatsen.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 12 sep 2006 18:26

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 12 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 12 September 2006

Je schreef: Zou me zelf echt nooit durven vertonen in een Rabo truitje... Mijn vraag is: wat is daar precies je reden voor?


-vind hem gewoon niet mooi. dat wit-oranje exemplaar van 2 generaties geleden was echt om te kotsen, tegenwoordig gaat het wel maar nog steeds wat saaiig, weinig gedurfd design (typisch Hollands dus)-oranje vind ik een van de lelijkste kleuren die er is. dat het toevallig (jammer genoeg) de nationale kleur is doet daar voor mij niets aan af.-vind het leuk als een Rabo renner wint, maar ben niet perse een Rabo-fan, en ben sowieso niet echt patriotistisch. [ je bedoelt patriottisch, afgeleid van patriotisme]


Gewoon, wat is "gewoon"?. Je laatste opmerking suggereert dat een ieder in sportkleding van een nationale ploeg patriottisch is. Dus elke voetbalfan in oranje is in jouw ogen is patriottisch, elke renner in oranje (in dit geval oranje-blauw-wit) is patriottisch... Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat jij oranje niet mooi vindt, is jouw mening, maar daar zal het ook bij blijven. By the way, jij hangt zeker nooit een oranje wimpel op? En op koninginnedag versier jij zeker niets?
Inderdaad, het eerste design vond ik ook niet erg mooi, maar dat vond ik van menig andere ploeg - in het verleden - ook niet. Een sponsor die zoveel geld bij elkaar weet te sprokkelen, kan, voor heel wat geld, best wat moois laten designen. En ga mij nou niets wijsmaken.
Ok, maar wat voor een tenue vind je dan wel mooi?

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 13 sep 2006 00:44

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 11 September 2006


Jij snapt mijn redenatie niet met wat ik met "kom op zeg" bedoel. Neem eens al die Oranje-voetbalfans die in oranje voetbalshirtjes rondlopen met daarop de sponsor, nationale nederlanden? Ja een echte fan doet dat. Of neem nou een feyenoordshirtje, met daar op het feyenoordembleem, Fortis (ook een bank!) en vaak de naam van de speler. Een echte feyenoordfan doet dat. Jij bent zeker geen voetbalfan? Als je dit niet snapt, vraag dan eens een fan waarom hij die kleding draagt.
Het laatste wat jij aanhaalt vind ik echt flauwekul, jij maakt je zeker nooit druk om andere reclame op fietskleding. Zo wel, dan vind ik dat je je aanstelt, zullen denk ik andere op dit forum ook vinden. Want dan valt in pricipe alles voor je af. Wat wie wil er nou reclame maken voor Bianchi, CSC, gehoorapparaten van phonak etc. etc. ? Daar gaat het helemaal niet om. en merkloze fietskleding bestaat haast niet (of het is zo saai als het maar kan).
Dat jij het spuuglelijk vind, kan ik niet begrijpen. Of jij wilt racen in saaie suffe donkere kleding, bang dat iemand je ziet. Is zwart of grijs jouw lievelingskleur? Of het zijn deze twee redenen: 1. je bent een Belg, 2. je wil per se niet in kleding van een profploeg rijden.
De rabokledij is mijns inziens prachtig- hoewel ik rood-wit-blauw nog mooier vind. En dat is niet vanwege het feit dat er rabobank opstaat of dat ik een hypotheek/lening oid bij deze bank heb. Wel heb een betaalrekening. Ik heb verder helemaal niets met die bank, behalve dat ze een aantal zinnige dingen doen zoals het sponsoren van diverse sporten zoals wielrennen.
Het wordt bovendien ook aardig verkocht; ik zal niet de enigste zijn; regelmatig zie ik in mijn omgeving er mensen mee fietsen. De kleuren zijn vrij licht, val je goed op. Ik denk ook nog eens aan veiligheid.
CSC vind ik ook mooi, evenals Discovery. Deze werden al op dit forum al gememoreerd. Het is natuurlijk ook persoonlijk, maar goed laat anderen ook eens hun mening hierover geven.
Laat jij, Cubebiker, maar eens zien waar jij in fietst e/o wat jij mooi vindt.


De kleur is naar mijn smaak gewoon niet mooi. Ik loop met de verschillende ek's en wk's ook niet in van die oranjerommel. Voetbalfan ben ik echter wel, zij het in wat minder mate dan voorheen (deels veroorzaakt door die neus van een van Basten). Met de rabobank als sponsor is overigens niets mis, zij doen erg veel voor de nederlandse wielersport in het algemeen en dat kan ik alleen maar waarderen.
Shirts die ik mooi vind bevatten meetal rood, zwart en wit zoals bijv. csc, illes balears en ook sommige oudere tenues als raleigh, peugeot, molteni.
Een ieder moet helemaal voor zichzelf weten wat hij/zij mooi vind (gelukkig maar) en ik ben blij dat je erg gelukkig met je tenue bent.
Hier nog een fotootje van mij (3e positie) van afgelopen zondag met het 2005 tenue van 'van vliet - ebh' :

ohja: dat gezeik over taalfouten begin ik een beetje zat te worden. We zitten hier op een fietsforum en als iemand goed leesbaar een paar zinnen opkrabbelt is dat toch prima? Van elke 'd' 't' 'als' en 'dan' wordt hier een probleem gemaakt. Niet iedereen heeft een deugdelijke opleiding genoten en er zijn zelfs nog analfabeten in uw kennissenkring (echt waar!). Ikzelf heb hier en daar ook nog wel eens moeite met een juiste schrijfwijze.Sommige mensen maken het werkelijk te bont (zwaar onleesbaar) maar zolang het begrijpelijk is zal je mij niet horen over een taalfoutje hier of daar.

Plaats reactie