Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Full carbon voorvork

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 01 mei 2006 22:18

Er zijn nog voldoende andere merken die vorken voor een normaal balhoofdstel maken.
Thm Stilletto, Time (nog maar een paar versies). Reynolds Ouzo pro, en als je mazzel heb nog een overjarige mizuno. Easton is een twijfelgeval (meer geintegreerd als klassiek maar als je frame het kan hebben is het een alternatief.

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 01 mei 2006 22:28

@ Doedelzak: ik krijg het idee dat je een aantal dingen door elkaar haalt. Een geintergreerde headset is altijd ahead maar een ahead is niet altijd een geintergreerd. Als je op de voldende site ( http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=68 ) eens bekijkt welk balhoofd je hebt kunnen we je wellicht meer helpen. Het is natuurlijk ook mogelijk dat je een foto plaatst van je huidige balhoofdstel.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 03 mei 2006 20:21

Ik ben nog eens naar verschillende winkels geweest en ga waarschijnlijk een Time (avant stiff) kopen. Heeft er iemand ervaring met deze vork? Ik heb op het moment wel een gebogen vork en de Time is een rechte. Zou dat problemen kunnen geven of verandert daar het fietsgedrag een beetje door?
Alvast bedankt

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 03 mei 2006 20:56

volgens mij is de time avant stiff enkel geschikt voor 1 1/8 geintegreerde balhoofdstellen is daarnaast niet bijzonder licht. look of mizuno is een betere optie.
pas op! paaltje!

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 03 mei 2006 20:57

Quote: Origineel geplaatst door doedelzak op 03 Mei 2006
Ik ben nog eens naar verschillende winkels geweest en ga waarschijnlijk een Time (avant stiff) kopen. Heeft er iemand ervaring met deze vork? Ik heb op het moment wel een gebogen vork en de Time is een rechte. Zou dat problemen kunnen geven of verandert daar het fietsgedrag een beetje door?Alvast bedankt

oh ja kijk ook eens naar kinesis die hebben heel veeel (lees alle) soorten vorken.
pas op! paaltje!

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 03 mei 2006 21:22

Dat ga ik zeker eens opzoeken Merci. Die Time vork weegt toch maar 370gram dat is toch vrij licht. Het zou zeker passen volgens de fietsenhandelaar. Ze bestaan ook in 1" en die heb ik nodig

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 04 mei 2006 09:32

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Mei 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Arkman op 01 Mei 2006

Je zou kunnen overwegen om direct te gaan upgraden naar een ahead-systeem. ...


Waar staat in de eerste post dat doedelzak nog niet over een ahead-stuurpen beschikt? En je gaat verder met het advies zelfs een nieuw stuur te kopen... mja, waarom geen nieuw zadel ook!  Totaal naast de kwestie!
Doedelzaak vraagt een full carbon voorvork voor niet-geïntegreerd balhoofd (bv. zo'n mooie Chris King).Colnago voorvorken zijn een optie, maar behoorlijk duur en niet zo heel licht.Andere mogelijkheden:- Easton EC90SL en SLX- THM Scapula- Look- etc.
Er zijn er behoorlijk wat hoor!
 


Even een vraagje tussendoor:Betekent automatisch dat een voorvork dat geschikt is voor een niet-geïntegreerd balhoofd ook geschikt is voor een geïntegreerd balhoofd?
Of juist andersom: dus juist NIET geschikt voor een geïntegreerd balhoofd?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 04 mei 2006 19:22

Dat weet ik zelf niet te goei. Maar ik heb nu de Easton EC90SL besteld en blijkbaar moet dat gaan. Ik moet wel een andere kopserie laten steken. Ik heb hetzelfde type balhoofd zoals op die Litespeed fiets.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 05 mei 2006 00:18

Quoten: Origineel geplaatst door doedelzak op 04 Mei 2006

Dat weet ik zelf niet te goei. Maar ik heb nu de Easton EC90SL besteld en blijkbaar moet dat gaan. Ik moet wel een andere kopserie laten steken. Ik heb hetzelfde type balhoofd zoals op die Litespeed fiets.

Ook 189 euro voor betaald? Via Ebay toevallig?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 05 mei 2006 01:26

nee 225!!! iets meer dus maar ben toch tevreden

Plaats reactie