Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Full carbon voorvork

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 01 mei 2006 13:49

Weet iemand welk merk nog full carbon voorvorken (+-350gram) maakt voor niet geïntegreerde balhoofden? En waar men deze kan kopen? Ik dacht er al over om een colnago voorvork te kopen maar weet nog niet of je deze los kan kopen en of ze zouden passen want ik zelf heb een Wilier sestriere.
Alvast bedankt

arkman
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2006 11:10

arkman 01 mei 2006 13:58

Hi,
Je zou kunnen overwegen om direct te gaan upgraden naar een ahead-systeem.
Dan heb je veel meer keus en als je, zoals ik, een gebruikte voorvork koopt, heb je minder risisco dat je een erg oude vork koopt.
Ik zou niet graag rijden met een carbon vv van 10 jaar oud: carbon wordt wel slapper, maar niet sterker.
Een nieuw stuur kopen, is vaak ook geen overbodige luxe.
Succes met de vv, als je een goede op de kop weet te tikken, loont de aanschaf zich zeker.
André

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 01 mei 2006 14:19

Wat bedoel je precies met een ahead-systeem? En gaat dit altijd?

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 01 mei 2006 14:41

Quoten: Origineel geplaatst door Arkman op 01 Mei 2006


Hi,
Je zou kunnen overwegen om direct te gaan upgraden naar een ahead-systeem.
Dan heb je veel meer keus en als je, zoals ik, een gebruikte voorvork koopt, heb je minder risisco dat je een erg oude vork koopt.
Ik zou niet graag rijden met een carbon vv van 10 jaar oud: carbon wordt wel slapper, maar niet sterker.
Een nieuw stuur kopen, is vaak ook geen overbodige luxe.
Succes met de vv, als je een goede op de kop weet te tikken, loont de aanschaf zich zeker.
André


Wat heeft ahead met geintegreerde balhoofden te maken??? Je kunt best een standaard balhoofd gebruiken alleen dan zonder draad natuurlijk!
pas op! paaltje!

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 01 mei 2006 14:50

Als dit doet heb je dan meer keuze in voorvorken of blijft dat hetzelfde. Van balhoofden ken ik dus echt niets ik ga eens wat beginnen opzoeken zodat ik wat beter op de hoogte ben

koene
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:51

koene 01 mei 2006 15:26

Gaat lekker hier,
Doedelzak vraagt zich af of er een fullcarbon vork is die er goed uitziet in een fiets zonder geintegreerd balhoofdstel. Dus niets over balhoofdstellen en nieuwe sturen............
 

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 01 mei 2006 18:07

en een full carbon voorvork gaat zowieso niet zonder ahead systeem. Ik heb nog nooit een een carbon vorkbuis gezien met draad erin gesneden.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 mei 2006 19:02

Quoten: Origineel geplaatst door Arkman op 01 Mei 2006

Je zou kunnen overwegen om direct te gaan upgraden naar een ahead-systeem. ...


Waar staat in de eerste post dat doedelzak nog niet over een ahead-stuurpen beschikt? En je gaat verder met het advies zelfs een nieuw stuur te kopen... mja, waarom geen nieuw zadel ook!  Totaal naast de kwestie!
Doedelzaak vraagt een full carbon voorvork voor niet-geïntegreerd balhoofd (bv. zo'n mooie Chris King).Colnago voorvorken zijn een optie, maar behoorlijk duur en niet zo heel licht.Andere mogelijkheden:- Easton EC90SL en SLX- THM Scapula- Look- etc.
Er zijn er behoorlijk wat hoor!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 01 mei 2006 20:04

Easton EC90SL en SLX gaat dit voor een niet geïntegreerd balhoofdstel. Want vind dit wel knappe voorvork.  En mijn stuur en stuurpen zijn nog perfect in orde Ritchey WCS. Ik heb nu ook al een carbon voorvork maar met een aliminium balhoofdbuis.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 mei 2006 20:51

Quoten: Origineel geplaatst door doedelzak op 01 Mei 2006

Easton EC90SL en SLX gaat dit voor een niet geïntegreerd balhoofdstel. Want vind dit wel knappe voorvork.  En mijn stuur en stuurpen zijn nog perfect in orde Ritchey WCS. Ik heb nu ook al een carbon voorvork maar met een aliminium balhoofdbuis.


Uiteraard (zie foto)! Ook de Ritchey WCS carbon voorvork bv.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

doedelzak
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:05

doedelzak 01 mei 2006 20:54

waar heb je die vork ergens gekocht? want in de winkel werd er mij verteld dat easton ging vorken meer maakte voor een niet geïntgreerd balhoofd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mei 2006 21:22

Dit is niet een fiets van Casran. TS-biker kan je denk ik zo wel aan zo'n vork helpen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie