Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 25 aug 2008 01:24

anniversary schreef:
21st-century schreef:
anniversary schreef:Als ik me morgen een nieuwe cervelo soloist slc-sl zou bestellen wordt deze dan geleverd met Easton EC90 SLX of heb ik dan wel de keuze voor een 3T vork?


Ik denk dat die gewoon geleverd worden met een 3T vork als ik me niet vergis tenminste.

Als dat zo is ligt er toch ergens een voorraad Easton EC90 SLX vorken die ze kwijt willen.


of ze kunnen Easton vorken snel geleverd krijgen, en zijn de 3T vorken moeilijker leverbaar. Veltec had daar misschien op in kunnen spelen als zei eerder van de recall af wisten dan de consument en op dat moment snel/veel in te kopen ;) hoeft natuurlijk niet, soms weet de consument eerder van de recall af dan de verdeler ;)
Afbeelding

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 25 aug 2008 01:35

Gezien de exhorbitant hoge catalogusprijs (€ 499.95 volgens veltec folder!!) zal de slx misschien niet zo heel veel verkocht worden?? Daar hebben ze vast nog wel wat van liggen ;)

Wat ik alleen niet zo goed begrijp; waarom wil iedereen zo graag die 3t-vork?? Is daar zoveel over bekend qua rijeigenschappen en duurzaamheid? 3t heeft in ieder geval niet echt een naam op vorken gebied...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 aug 2008 01:55

paulusR3 schreef:Gezien de exhorbitant hoge catalogusprijs (€ 499.95 volgens veltec folder!!) zal de slx misschien niet zo heel veel verkocht worden?? Daar hebben ze vast nog wel wat van liggen ;)



Als een produkt niet veel verkocht wordt, heeft een verdeler ze niet op overschot, maar trekt ie het gewoon nauwelijks binnen (dus integendeel haast niét voorradig). Bv. Campa Record full ti cassettes: nauwelijks bij Campa-delers op voorraad.

In gevallen van massale garanties of recalls is het de producent die erin voorziet, niet de verdeler. Dus ik vermoed dat het eerder Cervélo Canada is die naar Veltec 100 SLX-vorken (of hoeveel het er ook moge zijn) opstuurt, eerder dan dat Veltec dit moet gaan aankopen. ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 25 aug 2008 08:51

paulusR3 schreef:Gezien de exhorbitant hoge catalogusprijs (€ 499.95 volgens veltec folder!!) zal de slx misschien niet zo heel veel verkocht worden?? Daar hebben ze vast nog wel wat van liggen ;)

Wat ik alleen niet zo goed begrijp; waarom wil iedereen zo graag die 3t-vork?? Is daar zoveel over bekend qua rijeigenschappen en duurzaamheid? 3t heeft in ieder geval niet echt een naam op vorken gebied...


hou ik begrijp het wel, als ik een fiets koop met een rechte vork met een strak frame wat de slc-sl is, dan moeten ze daar niet in eens een licht gebogen vork in willen stoppen
ik denk dat het rij gedrag zeker anders is, ik heb namelijk ook nog een R3 sl met een T3 vork staan , nu rijden de fietsen het zelfde, ik ben bang dat dit straks wel zou verschillen in rijgedrag, of vergis ik me nou??
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 aug 2008 09:20

de monsternaar schreef:ik denk dat het rij gedrag zeker anders is, ik heb namelijk ook nog een R3 sl met een T3 vork staan , nu rijden de fietsen het zelfde, ik ben bang dat dit straks wel zou verschillen in rijgedrag, of vergis ik me nou??



Een R3SL die nét hetzelfde rijdt als een SLC? Bij mij zijn die fietsen toch totaal verschillend. :)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

luctoretemergo
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:12

luctoretemergo 25 aug 2008 10:54

Als ik de reactie van Veltec goed lees gaat het dus om de levertijd van de 3T vorken en het feit dat ze in de tussentijd niet willen dat iemand op de Wolf blijft rijden.

In dat geval heb ik een voorstel: ik heb thuis nog een andere fiets staan. Dit is een trainingsfiets van het merk Ridley die ik normaal voor het vuile werk gebruik. Ik ben schriftelijk bereid te verklaren dat ik op die fiets blijf rijden en in de tussentijd mijn Cervelo laat staan, totdat de 3T vork wordt geleverd. Dit natuurlijk binnen een redelijke termijn...

Jammergenoeg is dit waarschijnlijk niet voor iedereen een optie...

Kom op Veltec. Dat jullie je hier op het forum laten horen is een stap in de goede richting! Maak jullie als importeur helemaal onsterfelijk door een goede oplossing te bieden! Bring on the 3T!

@ PaulusR3: de 3T vork is misschien gelijkwaardig qua rijeigenschappen, maar zeker niet qua aerodynamica en al helemaal niet qua uiterlijk. Probeer maar eens een Soloist (SL) met een Easton vork te bekijken zonder je maaginhoud te verliezen...

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3077
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 25 aug 2008 12:30

LuctorEtEmergo schreef:Als ik de reactie van Veltec goed lees gaat het dus om de levertijd van de 3T vorken en het feit dat ze in de tussentijd niet willen dat iemand op de Wolf blijft rijden.


Veltec heeft het wat wazig geformuleerd, en zo er zelf voor gezorgd dat het zo gelezen kan worden. Wat bedoeld wordt, is dat het GEEN zin heeft om te wachten op T3 vorken, gewoon omdat die niet gaan komen. Alleen de Easton vork zal worden aangeboden als vervanging.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 25 aug 2008 14:47

C a s r a n schreef:
de monsternaar schreef:ik denk dat het rij gedrag zeker anders is, ik heb namelijk ook nog een R3 sl met een T3 vork staan , nu rijden de fietsen het zelfde, ik ben bang dat dit straks wel zou verschillen in rijgedrag, of vergis ik me nou??



Een R3SL die nét hetzelfde rijdt als een SLC? Bij mij zijn die fietsen toch totaal verschillend. :)


Daarom overschatte je in je eerdere post (over dat mensen de SLC met het oog op bepaalde rij-eigenschappen kopen) de gemiddelde consument volgens mij. Ik denk dat het gros gekocht wordt vanwege merk/uitstraling etc. Ik betwijfel of de gemiddelde consument weet (of misschien zelfs merkt) wat het verschil in de vorken is anders dan het uiterlijk.

Dat neemt overigens niet weg dat het argument zeker blijft gelden. Al is het maar cosmetisch.

Gebruikersavatar
newd
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 nov 2007 10:33

Gebruikersavatar newd 25 aug 2008 16:23

en nog een SLC met SLX (het klinkt tochwel leuk samen ;) )
[img=http://farm3.static.flickr.com/2160/227 ... c0c81d.jpg]

hier nog meer voorbeelden van mooie en mishandelde cervelo's

ferdi
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 aug 2004 14:59
Locatie: Meppel

ferdi 25 aug 2008 16:37

Je kunt dus ook een Cervelo lelijk maken, kijk maar eens hierboven

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 25 aug 2008 16:45

hmm dat is wel wat grof,
buiten die banden evt is er daar toch niks mis mee?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 aug 2008 16:48

Ik ben 't er wel mee eens dat 't geen gezicht is, 't is net een kerstboom. Die goudkleurige Shamal's staat gewoon niet in het rood met zwarte frame. Maar met een setje carbon wielen met zwarte tubes, ziet de fiets er in 1 keer veel beter uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie