Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 02 apr 2008 19:37

@Jurgen, Je hebt geen campa derraileur nodig ;) je derraileur maakt een vrije beweging en vanuit je shifters komt de schakelbeweging en niet vanuit je derraileur, dus je had ook een campa derraileur kunnen pakken met een Shimano body en vice versa ;) Shiftmate dient er dus enkel voor op campa shifter met shimano body en dat dus ook andersom ;)
Afbeelding

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 02 apr 2008 23:40

havana schreef:Alhoewel ik niet tot de Campa politie behoor vind ik de fiets geweldig op de houtzagerij alias pizzasnijder na!


Daar sluit ik me volledig bij aan, geweldige fiets...
Groet,
Mike

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 03 apr 2008 01:01

je derraileur maakt een vrije beweging.

Dat is volgens mij niet helemaal waar, want de derraileurs van shimano en campa hebben (volgens mij) een andere slag.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 03 apr 2008 01:34

japie carbon schreef:je derraileur maakt een vrije beweging.

Dat is volgens mij niet helemaal waar, want de derraileurs van shimano en campa hebben (volgens mij) een andere slag.


Waar denk jij dat die slag vandaan komt!? volgens mij trekt je shifter een alu kabel oid aan waardoor jou derraileur zich verplaatst... Kortom als jij een tand opschakeld trekt jou shifter de kabel voor een bepaalde lengte aan ( bij Shimano is dat overal hetzelfde en bij campa zit er dacht ik wat afwisseling in om uitwisseling met shimano te voorkomen) dus maakt jou derraileur die beweging ook naar binnen of naar buiten ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 03 apr 2008 09:55

maus_1990 schreef:
japie carbon schreef:je derraileur maakt een vrije beweging.

Dat is volgens mij niet helemaal waar, want de derraileurs van shimano en campa hebben (volgens mij) een andere slag.


Waar denk jij dat die slag vandaan komt!? volgens mij trekt je shifter een alu kabel oid aan waardoor jou derraileur zich verplaatst... Kortom als jij een tand opschakeld trekt jou shifter de kabel voor een bepaalde lengte aan ( bij Shimano is dat overal hetzelfde en bij campa zit er dacht ik wat afwisseling in om uitwisseling met shimano te voorkomen) dus maakt jou derraileur die beweging ook naar binnen of naar buiten ;)


Als je het zo goed weet, leg mij dan eens uit waarom sram X.o (ratio 1.1) niet compatibel is met bijv XTR achter (1.2), maar wel met de shimano cassette ?
Als het enkel de shifter is die de afstand bepaald dan mag dit toch geen probleem zijn ?
Er zit weldegelijk ook op de achterderailleurs een klein verschil en je kan het wel redelijk goed krijgen, maar er is nog altijd een verschil ts 95% en 100%.
Het klopt wel dat het grootste gedeelte in de shifter bepaald wordt.
En zoals Jurgen al aangaf prefereert hij DA achtertrein, zijn volste recht en ik vind het (als shimano/sram fan) zeker niet misstaan :)

ps : je hebt in uw postings nu 5x derailleur verkeerd geschreven, ik wil niet muggenziften, maar als je zo geleerd wil overkomen spel het dan aub ook juist !
En een alu kabel ben ik nog niet vaak tegen gekomen :(

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 03 apr 2008 11:40

mooie fiets jurgen en kan me helemaal vinden in de keuze voor de campa shifters ipv de shimano ,ik had ook op de vorige fiets ook alles shimano met campa shifters

jurgen33
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 jul 2006 23:50

jurgen33 03 apr 2008 13:29

BigM schreef:mooie fiets jurgen en kan me helemaal vinden in de keuze voor de campa shifters ipv de shimano ,ik had ook op de vorige fiets ook alles shimano met campa shifters


Thanks BigM :D
Ik ben zelf ook heel tevreden van het resultaat.
Vorig jaar had ik ook een R3, maar de witte versie is het toch wel helemaal (als je verstandig afmonteert)
Life\'s short - Race hard! :-)

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 03 apr 2008 19:36

@ Cervelootje:

Wat was er aan het handje in Deurne..?
Ik zag je nogal gauw langs de kant staan met die nette SLC-SL?
Science of Performance!

timor3
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:29

timor3 03 apr 2008 21:37

pfff, blijft toch een van de mooiste frame's

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 03 apr 2008 21:45

Daveke schreef:@ Cervelootje:

Wat was er aan het handje in Deurne..?
Ik zag je nogal gauw langs de kant staan met die nette SLC-SL?


Mischien zen derde frame gescheurd,mag het niet hopen drie keer is scheepsrecht
I live to ride,I ride Passoni

jurgen33
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 jul 2006 23:50

jurgen33 03 apr 2008 23:04

TimoR3 schreef:pfff, blijft toch een van de mooiste frame's


Timo, daar ben ik het helemaal mee eens :D

Soms droom ik wel eens van een witte SLC-SL, dat moet ook echt wel af zijn!
Life\'s short - Race hard! :-)

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 03 apr 2008 23:21

Cervelootje reed lek..
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie