Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

qwerty1
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 sep 2006 22:22

qwerty1 16 okt 2007 00:54

ik neem aan dat die punten allemaal gebeurt zijn hij komt zo
bij de dealer weg ,maar ik durf met een imbus niet zo strak aan te draaien.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 16 okt 2007 00:56

terug naar dealer?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 okt 2007 17:06

Wat helpt is in ieder geval de pen in te smeren met tacx dynamic carbon pasta en het inbus boutje in te vetten.
Als je een moment sleutel hebt dan kan je precies meten hoe strak je deze aandraait.
Het voorgeschreven moment is 6 nm voor de team en carbon Soloist, bij een SLC-SL is dat 4,5 nm

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 16 okt 2007 17:09

SpEric schreef:Als je een moment sleutel hebt dan kan je precies meten hoe strak je deze aandraait.


Ik vraag me altijd af hoe precies die dingen nu eigenlijk zijn... Iemand hier gegevens over?
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 okt 2007 17:12

Als je een beetje redelijke koopt krijg je de test gegevens er bij en de afwijkingen.
Bij 20 graden C en bij 05 graden C, althans bij de mijne.

Het is veel minder dan een procent in ieder geval.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 16 okt 2007 17:56

Bij ijking zijn ze inderdaad behoorlijk precies maar ook de beste momentsleutel verloopt na een zekere tijd. (Een goede sleutel moet elk jaar opnieuw worden geijkt).
Belangrijk is dat de weerstand na elk gebuik op de laagste stand wordt gezet en dat de sleutel nooit valt (ze zijn erg gevoeling voor schokken).

Nm. zijn altijd met ingevette schroefdraad (met en zonder vet scheelt heel erg veel). Komt de pen echt niet vast te zitten (kan altijd) dan help aftapen en het deel in het frame met voldoende lagen haarlijk/acryllak inspuiten.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 okt 2007 00:26

mike biker schreef: Is dit een goede indicatie van de grijze kleur? Ik heb namelijk zo veel verschillende foto's gezien met elke keer weer een andere kleur grijs.


Zie ook blz. 111 foto's van mijn team en die van IBAN idd wel representatief voor kleur grijs van de team's. Vaak is de kleur op foto's door lichtval te licht.
[/quote]

Over kleuren gesproken, op de beurs zal nog een primeur te zien zijn.. !!

robertoscatta
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 nov 2006 20:43

robertoscatta 17 okt 2007 09:46

Over kleuren gesproken, op de beurs zal nog een primeur te zien zijn.. !!
[/quote]

http://www.efikce.com/cycles/default.aspx

Lijkt de primeur misschien op wat op de site van de Franse invoerder van Cervelo staat ...? De kleuren worden daar aangekondigd als die van het gamma 2008 ...
;)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 okt 2007 11:09

Dat is de kleurstelling vd limited.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook de juiste is helaas.
Er is nog niets gezien, verteld of bevestigd. Dus de beurs zal toch de plek zijn, of hier om het snel te weten te komen.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 17 okt 2007 11:15

Cervélo RS frame

Nieuw bij Cervélo is het RS frame. Dit frame onderscheidt zich van het R3 frame door de balhoofdbuislengte.De balhoofdbuislengte van de RS is hoger dan de R3. Op deze manier bereik je een comfortabelere fietspositie en daardoor minder spanning in de onderrug. Niet te missen op de Bike Motion!

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 17 okt 2007 11:16

SpEric schreef:Dat is de kleurstelling vd limited.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook de juiste is helaas.
Er is nog niets gezien, verteld of bevestigd. Dus de beurs zal toch de plek zijn, of hier om het snel te weten te komen.


dit stond trouwens in de officiële Cervélo nieuwsbrief van vorige week:
As Ferdinand Porsche once said, it is easy to have something new, but very difficult to have something better. So the majority of our model line will remain unchanged, as customers like Team CSC simply haven’t been able to find anything to improve on them yet. For 2008 we will have the following models:

* Soloist Team (unchanged) - Bicycling magazine calls it the “Fastest, most-storied $2300 bike in the world.” We disagree; it’s actually only $2000.
* Soloist Carbon (unchanged) - Bike of the year in the USA, France, UK, Australia, Germany, it’s the most aero road bike in the world.
* SLC-SL (unchanged) - Even lighter than the Soloist Carbon and just as aero, the SLC-SL is Team CSC’s aero AND weight advantage at the same time.
* R3 (new graphics) - Two starts in Paris-Roubaix, two wins. The lightest frame to ever race on the world’s worst roads keeps proving to be the strongest as well.
* R3 SL (unchanged) - How can the lightest production frame in the world also be one of the strongest and stiffest? Well, that’s what happens when you have more engineers than bike models.
* RS (new) - The brilliant strength, stiffness and handling qualities of the R3 series - but with a longer headtube for those desiring a higher handlebar position – see the article below for more info.
* P2 SL (unchanged) - How often do you see the words “entry-level-world-championship-winning bike”? In DuraAce and Ultegra for North America.
* P2C (new graphics) - Only beaten in aerodynamics by the P3C, this bike continues to dominate its category. Now in a DuraAce and an Ultegra version for North America.
* P3C (new graphics) - The standard by which every TT bike is measured. Often copied, never matched. And another “2 starts, 2 wins” bike, with Fabian Cancellara at the World TT Championships.

The website will be updated by November 1.
onveranderd zou je zo zeggen :-(
t.a.f.k.a.e.h.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 okt 2007 11:29

precies..
Dat er een primeur is, is zeker, op welk(e) model(len) daar moet ook ik voor naar de beurs, althans eerder dan donderdagavond zal ik het niet weten via officiele kanalen..

Ik zou zeggen nog even slapen dan :(

Plaats reactie