Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

madonex
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 okt 2006 15:06

madonex 17 okt 2006 20:24

Weet iemand waar ik de nieuwe 2007 collectie kan vinden van Koga? Ik ben zeer benieuwd!

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 17 okt 2006 21:55

Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 17 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 06 Oktober 2006Zo, mijn Koga is bij de dokter geweest. Na grondig onderzoek bij Koga vast gesteld dat het kleine krasjes in de lak waren. Mij een raadsel hoe die erin gekomen zijn overigens want ik ben erg precies op m'n fiets, maar goed. Koga heeft de betreffende plekken behandeld (gepolijst etc.) en zien er goed uit. Niets meer van krasje te bekennen en ook geen overgangen van de behandelde plekken. Netjes geregeld van Koga ! En keurig binnen de 14 dagen terug zoals beloofd.

Het antwoord op de spacer en m'n voorvork komt nog, hebben het momenteel erg druk en last van zieken.

a.s. zondag mooi weer, kan ik er nog eens trekken!!De kwaliteitscontrole is bij jou fiets wel erg matig afgehandeld. Dat ben ik niet van Koga gewend. Dan mogen ze niet eens een bikepass afgeven, vind ik persoonlijk. Want die heeft dan geen enkele betekenis meer als er toch fouten gevonden worden achteraf. Maar goed een foutje is menselijk (maar meerdere fouten zijn niet toelaatbaar), weet zeker dat het bij Koga maar zeer zelden voor komt dat er iets negatiefs wordt gezien of gevonden door de klant. Jammer dat de garantie op raceframes maar 3 jaar is. Mijn ervaring is dat garantie afhandeling bij Koga echter zeer correct wordt afgehandeld. Weet zeker dat je straks tevreden rond rijdt op je Koga.


Ik heb dus echt geen geluk met m'n fiets. Is de lak goed behandeld, kijk ik een dag later nog eens naar m'n fiets, zit notabene die ongelijke vork weer terug gemonteerd. Ik was zeer onaangenaam verast, net als m'n FM overigens. Enne Koga zegt er ook niets van te snappen, ze kunnen me alleen niet uitleggen hoe een vorkpoot langer danwel korter kan worden van enkel transport of lak behandeling! VREEMD!

Overigens heeft Koga nu toegegeven dat de reeds eerder terug gestuurde vork inderdaad ongelijk was. Ze gaan nu een gelijke vork opzoeken en die opsturen. Hoop dat dit het laatste probleempje was. Heb niet zoveel lol aan m'n Koga op deze manier.
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 18 okt 2006 03:33

Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 17 Oktober 2006


Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 17 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 06 Oktober 2006

Zo, mijn Koga is bij de dokter geweest. Na grondig onderzoek bij Koga vast gesteld dat het kleine krasjes in de lak waren. Mij een raadsel hoe die erin gekomen zijn overigens want ik ben erg precies op m'n fiets, maar goed. Koga heeft de betreffende plekken behandeld (gepolijst etc.) en zien er goed uit. Niets meer van krasje te bekennen en ook geen overgangen van de behandelde plekken. Netjes geregeld van Koga ! En keurig binnen de 14 dagen terug zoals beloofd.Het antwoord op de spacer en m'n voorvork komt nog, hebben het momenteel erg druk en last van zieken.a.s. zondag mooi weer, kan ik er nog eens trekken!!


De kwaliteitscontrole is bij jou fiets wel erg matig afgehandeld. Dat ben ik niet van Koga gewend. Dan mogen ze niet eens een bikepass afgeven, vind ik persoonlijk. Want die heeft dan geen enkele betekenis meer als er toch fouten gevonden worden achteraf. Maar goed een foutje is menselijk (maar meerdere fouten zijn niet toelaatbaar), weet zeker dat het bij Koga maar zeer zelden voor komt dat er iets negatiefs wordt gezien of gevonden door de klant.
Jammer dat de garantie op raceframes maar 3 jaar is. Mijn ervaring is dat garantie afhandeling bij Koga echter zeer correct wordt afgehandeld.
Weet zeker dat je straks tevreden rond rijdt op je Koga.


Ik heb dus echt geen geluk met m'n fiets. Is de lak goed behandeld, kijk ik een dag later nog eens naar m'n fiets, zit notabene die ongelijke vork weer terug gemonteerd. Ik was zeer onaangenaam verast, net als m'n FM overigens. Enne Koga zegt er ook niets van te snappen, ze kunnen me alleen niet uitleggen hoe een vorkpoot langer danwel korter kan worden van enkel transport of lak behandeling! VREEMD!Overigens heeft Koga nu toegegeven dat de reeds eerder terug gestuurde vork inderdaad ongelijk was. Ze gaan nu een gelijke vork opzoeken en die opsturen. Hoop dat dit het laatste probleempje was. Heb niet zoveel lol aan m'n Koga op deze manier.


De Friese mentaliteit laat zich hier duidelijk zien. Ze laten zich niets wijs maken, als zij iets vinden is het ook zo. Maar als ze uiteindelijk iets toegeven wordt het ook netjes afgehandeld, garantie bij Koga is dan ook perfect. Maar dat mag ook wel, gezien de kostprijs van je Koga. Hopelijk wordt het nu wel naar tevredenheid opgelost, daar twijfel ik niet aan.
Die voorvork is gewoon een productie fout, wat de lak ook is geweest. Maar vaak kom je dat niet tegen bij Koga. Het is altijd vervelend als je iets vind wat niet goed is. Ook ik ben erg precies met mijn Koga want je verwacht kwaliteit, waar Koga voor staat.
Ik heb wel eens gehoord dat de frames van Koga niet meer in Japan worden gespoten maar ergens in Taiwan (goedkoper). Dat daar de kwaliteitscontrole minder scherp is en er daarom wel eens fouten worden ontdekt zoals jij nu hebt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2006 12:27

Waarschijnlijk kwamen de fietsen 10 jaar geleden al uit Taiwan, want een fiets uit Japan zou wel erg exclusief worden (enkel qua prijs). In Taiwan is de kwaliteitscontrole net zo goed als bij ons in Europa. Dat is echt geen 3e wereld land meer hoor.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

menno51
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2005 17:11

menno51 18 okt 2006 17:31

Beste Koga-rijders,
Hoe zijn jullie ervaringen met de Superwinner.? Zelf vind ik de fiets prima rijden, strak zoals je van een Koga mag verwachten.

drvinz
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2006 23:28

drvinz 20 okt 2006 23:46

Hallo Koga enthousiastelingen,

Ik ben in het bezit van een Koga GentsLux 2002, Terraliner 2000, en een Flyer van bouwjaar 1986 (ja met de remkabels nog buitenlangs!). Dat gecombineerd met de Cityliner van mijn vrouw, en een zootje dagelijkse fietsen van mijzelf, vrouw, en 3 kids en ook nog een fietskar... heeft geleid tot een conclusie die ik jarenlang niet heb willen trekken... de Flyer, die mij door tal van life-events heeft gesleept, moet weg.
Vraag aan jullie: ik kan het niet over mijn hart verkrijgen de fiets bij het oud ijzer te zetten, hij rijdt nog prima, en heeft teveel sentimentele waarde... hebben jullie een idee of er mensen blij te maken zijn met een dergelijke fiets?

DrVinz

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27568
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2006 14:55

Plaatje van BikeMotion:

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 12 dec 2006 20:50

Zo even m'n nieuwe Easton circuit wielen tonen op m'n Koga.



Bovendien zakt het Koga topic niet zover weg met nog eens een nieuw berichtje.
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

petrel
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 aug 2006 11:26

petrel 13 dec 2006 16:38

Cart: ik heb dezelfde Koga.( ik ben de topic-starter en had toen nog mijn  oude forum-naam) zie de eerste foto in dit topic.
twee vraagjes:
Ben je net zo tevreden over de fiets?
Bevielen de standaard wielen niet?
 
 
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 14 dec 2006 16:51

Hoi Martin,

Nee mijn vorige wielen (Shimano 550) bevielen maar deels. Qua uiterlijk heel mooi, maar aan de slappe kant (ben toch maar 72 kg). Heb er diverse keren een klein slagje ingereden zonder dat ik in de gaten heb gehad hoe dit kon gebeuren.
Mijn FM gaf bovendien aan dat hij de slagen er niet of slecht deels uit kon trekken.

Bovendien als je een keer goed aanzet dan voel je dat de wielen slap zijn, bij erg nauw afgestelde remblokjes loopt het wiel snel aan.

Zoals je wellicht in deze topic gelezen hebt, zijn er bij mij wat problemen met de fiets geweest (slechte spacer, ongelijke voorvork, krassen in de lak).
ndanks deze veel te grote lijst voor dit top merk ben ik nog altijd tevreden. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik er nieuwe wielen inzet. Gewoon een top fiets, rijdt als een speer en de Ultegra groep schakelt top!
Vooral de wishbone aan de achterkant en de aero voorvork vind ik schitterend.

Ik zie overigens dat jezelf ook niet de originele wielen meer hebt? Maar gezien de framemaat zoals ik die op de foto bekijk, schat ik in dat je richting 2 meter gaat en de je gewicht hiermee ook hoger zit dan bij mij? Ik heb zelf een 56 cm frame en ben 1.80 meter bij 72 kg.

Fiets jij nog altijd op het originele (keiharde) San Marco zadel?
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

petrel
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 aug 2006 11:26

petrel 14 dec 2006 20:13

Hoi Cart, Door luiheid mijnerzijds besefte ik niet dat je al eerder postte dat je een roadwinner had. (ik had eerst weer even de voorgaande posts moeten lezen)Sorry!

Mijn bijgeleverde WH-R 500 wielen heb ik verkocht. ik had meer vertrouwen in een handgespaakt setje van rigida.

ik moet wel zeggen dat dezelfde shimano wielen ook onder mijn eerste fiets zaten, en ik daar probleemloos 5000 km mee heb gefietst. En dan te bedenken dat ik over de honderd kilo weeg! Waarschijnlijk heb ik geluk gehad...
Het San Marco zadel wil ik graag afkorten met zijn beginletters: SM.
Dit is precies de reden dat ie van de fiets af is. Ik heb nu een Arione, en dat bevalt veel beter.
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

inop
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2006 15:16

inop 18 dec 2006 09:46

Ik wil de komende weken een nieuwe Koga aanschaffen. Zit te twijfelen over 2 modellen: De Granwinner (alu) met ultegra in de zwart/witte kleur (circa 1800 euro) of de Roadracer (carbon) met ultegra (circa 2500 euro). Zelf vind ik de Granwinner qua kleurstelling mooier daarom mijn vraag of de Roadracer echt veel beter rijdt (ben zelf 73 kg zwaar en 1.88 lang)?

Plaats reactie