Look onbekend model scheuren in frame
-
mikethebike
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Sharkman, je lult uit je nek over de leeftijd
Dit afgebeelde fiets (die gele) is van oorsprong een KG196.
In 91 had je nl. een Bordeaux Red en een British Green (KG196).
In 92 kreeg je de Tour/Team versie waarmee oa de Panasonice ploeg de tour reed, net als nce, dit was een zilveren kleur.
Later kwamen de zwarte en helderblauwe versie.
De KG196 in donkerblauw kwam later zover ik weet (schijnen volgens de importeur maar 6 in NL te zijn).
Hierna kwamen de gele nce kleur als standaard op de weg en baan.
Jammer genoeg zie je ze niet veel meer, pure liefhebbers rijden er nog op.
Is nog steeds een van de meest aerodynamische fietsen ooit gemaakt, zeker voor tijdritten en triathlon's.
Dit afgebeelde fiets (die gele) is van oorsprong een KG196.
In 91 had je nl. een Bordeaux Red en een British Green (KG196).
In 92 kreeg je de Tour/Team versie waarmee oa de Panasonice ploeg de tour reed, net als nce, dit was een zilveren kleur.
Later kwamen de zwarte en helderblauwe versie.
De KG196 in donkerblauw kwam later zover ik weet (schijnen volgens de importeur maar 6 in NL te zijn).
Hierna kwamen de gele nce kleur als standaard op de weg en baan.
Jammer genoeg zie je ze niet veel meer, pure liefhebbers rijden er nog op.
Is nog steeds een van de meest aerodynamische fietsen ooit gemaakt, zeker voor tijdritten en triathlon's.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
mikethebike
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Mei 2006
Gisteren zag ik nog een reportage waar communicatiedeskundigen zeiden: "Mensen maken gebruik van fora om simpele vragen te stellen die ze gemakkelijk met hetzelfde medium kunnen opzoeken". Je registreren hier voor je vraagje is een pak omslachtiger dan het opzoeken hoor!
Dit is een ouder model, lelijk om een niet-tijdritfiets van te maken... misschien ken je na het zien van deze foto het type.
Dit is de meest recente versie daarvan, speciaal voor de baan ontwikkeld.
MiketheBike
Gisteren zag ik nog een reportage waar communicatiedeskundigen zeiden: "Mensen maken gebruik van fora om simpele vragen te stellen die ze gemakkelijk met hetzelfde medium kunnen opzoeken". Je registreren hier voor je vraagje is een pak omslachtiger dan het opzoeken hoor!
Dit is een ouder model, lelijk om een niet-tijdritfiets van te maken... misschien ken je na het zien van deze foto het type.
Dit is de meest recente versie daarvan, speciaal voor de baan ontwikkeld.
MiketheBike
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
mikethebike
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Ik weet niet waar jij een bidonhouder ziet 
Maar heeft idd derailleurs, dan komt het succesmodel weer terug!!
Weet toevallig dat vorig jaar de baanploeg oude frame's liet herspuiten omdat de ploeg een aantal fietsen had gekregen die niet voldeden.
MiketheBike
Maar heeft idd derailleurs, dan komt het succesmodel weer terug!!
Weet toevallig dat vorig jaar de baanploeg oude frame's liet herspuiten omdat de ploeg een aantal fietsen had gekregen die niet voldeden.
MiketheBike
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
"Sharkman, je lult uit je nek over de leeftijd"
Zat er inderdaad 10 jaar naast (typefoutje).
Feit blijft dat het frame alle signalen van veroudering begint te vertonen en dat verder gebruik me niet echt verstandig lijkt.
Dat van dat aerodynamische is gewoon onzin (in de jaren 90 was de kg de top op dit gebied) , de laatste stand van de techniek laat zien dat (binnen de regels van de UCI) andere vormen en een plattere voorvork meer opleverd en dat de kg welliswaar aerodynisch goed is maar niet op kan tegen de modernere frames van BMC, Time en walser.
Zat er inderdaad 10 jaar naast (typefoutje).
Feit blijft dat het frame alle signalen van veroudering begint te vertonen en dat verder gebruik me niet echt verstandig lijkt.
Dat van dat aerodynamische is gewoon onzin (in de jaren 90 was de kg de top op dit gebied) , de laatste stand van de techniek laat zien dat (binnen de regels van de UCI) andere vormen en een plattere voorvork meer opleverd en dat de kg welliswaar aerodynisch goed is maar niet op kan tegen de modernere frames van BMC, Time en walser.
-
ilfalco2004
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Quoten: Origineel geplaatst door MiketheBike op 25 Juni 2006
Sharkman, je lult uit je nek over de leeftijd
Dit afgebeelde fiets (die gele) is van oorsprong een KG196.
In 91 had je nl. een Bordeaux Red en een British Green (KG196).
In 92 kreeg je de Tour/Team versie waarmee oa de Panasonice ploeg de tour reed, net als nce, dit was een zilveren kleur.
Later kwamen de zwarte en helderblauwe versie.
De KG196 in donkerblauw kwam later zover ik weet (schijnen volgens de importeur maar 6 in NL te zijn).
Hierna kwamen de gele nce kleur als standaard op de weg en baan.
Jammer genoeg zie je ze niet veel meer, pure liefhebbers rijden er nog op.
Is nog steeds een van de meest aerodynamische fietsen ooit gemaakt, zeker voor tijdritten en triathlon's.
Die blauwe heb ik gehad. Voor die tijd een super fietje.
Sharkman, je lult uit je nek over de leeftijd
Dit afgebeelde fiets (die gele) is van oorsprong een KG196.
In 91 had je nl. een Bordeaux Red en een British Green (KG196).
In 92 kreeg je de Tour/Team versie waarmee oa de Panasonice ploeg de tour reed, net als nce, dit was een zilveren kleur.
Later kwamen de zwarte en helderblauwe versie.
De KG196 in donkerblauw kwam later zover ik weet (schijnen volgens de importeur maar 6 in NL te zijn).
Hierna kwamen de gele nce kleur als standaard op de weg en baan.
Jammer genoeg zie je ze niet veel meer, pure liefhebbers rijden er nog op.
Is nog steeds een van de meest aerodynamische fietsen ooit gemaakt, zeker voor tijdritten en triathlon's.
Die blauwe heb ik gehad. Voor die tijd een super fietje.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
mikethebike
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 25 Juni 2006
"Sharkman, je lult uit je nek over de leeftijd"
Zat er inderdaad 10 jaar naast (typefoutje).
Feit blijft dat het frame alle signalen van veroudering begint te vertonen en dat verder gebruik me niet echt verstandig lijkt.
Dat van dat aerodynamische is gewoon onzin (in de jaren 90 was de kg de top op dit gebied) , de laatste stand van de techniek laat zien dat (binnen de regels van de UCI) andere vormen en een plattere voorvork meer opleverd en dat de kg welliswaar aerodynisch goed is maar niet op kan tegen de modernere frames van BMC, Time en walser.
De voorvork is de meest rigide vork die er is, ook nog steeds UCI goedgekeurd. Ik denk dat het frame nog steeds mee kan, zeker tegen de Walser/BMC/Trek/Giant of welke dan ook.
En wat bedoel jij met alle tekenen van veroudering?
Er staat er 1 nieuw op zolder, carbon verouderd niet, zeker niet in combinatie met keramiek (waar zoals de duurdere KG196 van is voorzien).
En met tijdritten/triathlon's heb je niets met de UCI regels te maken, dus kun je deze nog steeds prima gebruiken.
MiketheBike
"Sharkman, je lult uit je nek over de leeftijd"
Zat er inderdaad 10 jaar naast (typefoutje).
Feit blijft dat het frame alle signalen van veroudering begint te vertonen en dat verder gebruik me niet echt verstandig lijkt.
Dat van dat aerodynamische is gewoon onzin (in de jaren 90 was de kg de top op dit gebied) , de laatste stand van de techniek laat zien dat (binnen de regels van de UCI) andere vormen en een plattere voorvork meer opleverd en dat de kg welliswaar aerodynisch goed is maar niet op kan tegen de modernere frames van BMC, Time en walser.
De voorvork is de meest rigide vork die er is, ook nog steeds UCI goedgekeurd. Ik denk dat het frame nog steeds mee kan, zeker tegen de Walser/BMC/Trek/Giant of welke dan ook.
En wat bedoel jij met alle tekenen van veroudering?
Er staat er 1 nieuw op zolder, carbon verouderd niet, zeker niet in combinatie met keramiek (waar zoals de duurdere KG196 van is voorzien).
En met tijdritten/triathlon's heb je niets met de UCI regels te maken, dus kun je deze nog steeds prima gebruiken.
MiketheBike
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
mikethebike
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Vraag mij af op welke gronden deze Look zou worden afgekeurd.
Voor Triathlon's is ie natuurlijk uitermate geschikt.
MtB
Voor Triathlon's is ie natuurlijk uitermate geschikt.
MtB
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
harderijder
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 mei 2006 18:42
Deze fiets wordt op marktplaats aangeboden. Overgespoten etc.. Ik zou deze fiets nooit kopen!
Deze fiets wordt zeker niet afgekeurd, de extremere carbon vormen (bijv. Y foil, lotus en de Fes fietsen met afwijkende vormen helaas wel).
Carbon verouderd inderdaad maar in zeer beperkte mate (de keramische bestandelen hebben hier weinig mee van doen) maar de ingelijmde delen (= lijmverbindingen) helaas wel. Frame heeft alle tekenen van veroudering (= werking ingelijmde delen en lichte scheurvorming). Geef wel toe dat deze verschijnselen door een slecht (over-) lakproces kunnen zijn versterkt (te lang in de oven?).
Dit frame is op maar er kunnen best nog goede Look Kg's rondrijden.
Carbon verouderd inderdaad maar in zeer beperkte mate (de keramische bestandelen hebben hier weinig mee van doen) maar de ingelijmde delen (= lijmverbindingen) helaas wel. Frame heeft alle tekenen van veroudering (= werking ingelijmde delen en lichte scheurvorming). Geef wel toe dat deze verschijnselen door een slecht (over-) lakproces kunnen zijn versterkt (te lang in de oven?).
Dit frame is op maar er kunnen best nog goede Look Kg's rondrijden.
-
ridleyrijder
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Mijn overbuur rijd op zo'n Y Foil. Het is toch een zeer speciaal ding om te zien. Er beginnen zich wel bersten te vertonen in de grote boog.
Excuse me while I kiss the sky
