Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welke fiets moet ik nemen???

keesc
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:38

keesc 04 jun 2006 16:47

 
Ik ben bij de fietsenzaak geweest en heb een rondje gereden op de Giant freerider. Deze reed wel lekker maar het schakelen van de Deore groep ging lastig omdat er een combinatie schakelrem werd gebruikt. Ik denk dat het een kwestie van wennen is, maar bij de proefronde van minder dan 1 minuut ging de ketting er van voren al af. Misschien moest de fiets nog afgesteld worden?!
De fiets is afgemonteerd met Deore en dat in combinatie met de redelijke prijs leek me dat wel interessant. Echter door het bovenstaande ben ik sterk gaan twijfelen.
Nu heb ik ergens op het internet een test gezien met Deore groepen en daar kwam de Puch Country 505 ook in voor. Heeft iemand praktijk ervaring met deze fiets??
Batavus heeft ook leuke fietsen, de Sioux en de Cayuca. De een heeft een acera groep en de andere een alivio groep. Wat is dan beter??
Kortom ik weet het even niet.
Ik zoek een ieder geval een fiets van rond de € 700,00 met derailleur, velgremmen en in ieder geval zadelvering.
 
Ik hoor het wel. Alvast bedankt.
 
 

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 18 sep 2006 10:19

Praat jij niet over MTB's ?

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 18 sep 2006 11:00

Dit gaat over hybride fietsen!
Wat betreft de Puch Country 500, ik heb er geen "fiets" ervaring mee maar die fiets "oogt" wel behoorlijk goed voor een scherpe prijs. Het enigste nadeel vind ik dat de fiets niet volledig Deore afgemonteerd is. Waaronder het crankstel, wat ik toch wel erg belangrijk vind. Maar ik denk niet dat dat een reden is om de fiets niet te kopen.Foto:
De Batavus Cioux heeft een Acera schakelgroep. Als je de fiets regelmatig gebruikt, bv woon - werk verkeer dan denk ik dat je aan Acera niet zoveel goeds hebt. Alivio staat kwalitatief boven Acera, op de Cayuca zit een Alivio schakelgroep. Je hebt dan wel een behoorlijk betere kwaliteit. Zelf fiets ik op een van Limpurg hybride (Plaza Alivio) waarmee ik elke dag 15km fiets. Ik had verwacht dat de Alivio groep het niet zo heel geweldig zou doen, maar fiets er nu anderhalf jaar op en alles werkt nog perfect. nderhoud bij deze fietsen is natuurlijk wel van belang he!
Voor het door jou genoemde budget kun je ook een fiets kopen met de Shimano Deore groep. Deze is nog weer beter dan de Alivio groep en zal een veel vlotter schakelen. Vooral omdat dit 27 speed is in tegenstelling tot de 24 speed van Alivio. Dat ene tandwieltje extra doet behoorlijk veel!Waar ik zelf wel behoorlijk blij mee ben is m'n naafdynamo. Vanmorgen was het toch al donker toen ik op de fiets zat en m'n lampje brand dan mooi uit zichzelf met een goede lichtbundel. Gewone wiel dynamo's ben ik volledig klaar mee! Als een naafdynamo er standaard niet op zit kan deze er altijd nog "in" gezet worden. Die van mij had het standaard ook niet maar heb het als "optie" gekozen.
Advies, minimaal gaan voor Alivio. Als Deore in je budget zit, zeker doen! Maar let er dan wel op dat niet enkel alleen de achterderailleur Deore is maar alles. Remmen, naven tandwielen, kettingen zijn ook erg van belang!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 25 sep 2006 21:49

Quote: Origineel geplaatst door Timo002 op 18 September 2006
Dit gaat over hybride fietsen!Wat betreft de Puch Country 500, ik heb er geen "fiets" ervaring mee maar die fiets "oogt" wel behoorlijk goed voor een scherpe prijs. Het enigste nadeel vind ik dat de fiets niet volledig Deore afgemonteerd is. Waaronder het crankstel, wat ik toch wel erg belangrijk vind. Maar ik denk niet dat dat een reden is om de fiets niet te kopen.
Foto:
De Batavus Cioux heeft een Acera schakelgroep. Als je de fiets regelmatig gebruikt, bv woon - werk verkeer dan denk ik dat je aan Acera niet zoveel goeds hebt. Alivio staat kwalitatief boven Acera, op de Cayuca zit een Alivio schakelgroep. Je hebt dan wel een behoorlijk betere kwaliteit. Zelf fiets ik op een van Limpurg hybride (Plaza Alivio) waarmee ik elke dag 15km fiets. Ik had verwacht dat de Alivio groep het niet zo heel geweldig zou doen, maar fiets er nu anderhalf jaar op en alles werkt nog perfect. nderhoud bij deze fietsen is natuurlijk wel van belang he!Voor het door jou genoemde budget kun je ook een fiets kopen met de Shimano Deore groep. Deze is nog weer beter dan de Alivio groep en zal een veel vlotter schakelen. Vooral omdat dit 27 speed is in tegenstelling tot de 24 speed van Alivio. Dat ene tandwieltje extra doet behoorlijk veel!

Waar ik zelf wel behoorlijk blij mee ben is m'n naafdynamo. Vanmorgen was het toch al donker toen ik op de fiets zat en m'n lampje brand dan mooi uit zichzelf met een goede lichtbundel. Gewone wiel dynamo's ben ik volledig klaar mee! Als een naafdynamo er standaard niet op zit kan deze er altijd nog "in" gezet worden. Die van mij had het standaard ook niet maar heb het als "optie" gekozen.Advies, minimaal gaan voor Alivio. Als Deore in je budget zit, zeker doen! Maar let er dan wel op dat niet enkel alleen de achterderailleur Deore is maar alles. Remmen, naven tandwielen, kettingen zijn ook erg van belang!


Hybride?
Dat versta ik (Sorry Kees) toch echt onder de 'Bejaarde' fietsen.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 25 sep 2006 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door Joeny op 25 September 2006

Hybride?Dat versta ik (Sorry Kees) toch echt onder de 'Bejaarde' fietsen.


nou, nou, nou, mag het wat minder ???
Dit lijkt mij een forum voor ALLE fietsers, ook al voert het racefietsen vaak de boventoon. (maar dan het het maar  www.racefiets.nl moeten heten  )
en een hybryde fiets lijkt mij juist DE fiets voor fietssportfanaten voor dat boodschappenritje naar de stad of "gezellig" fietsen met de vrouw, kinderen etc ...
 
lachuh, in een andere post schrijft joeny :
Quoten: Origineel geplaatst door Joeny op 09 September 2006

Ik maak de overstap van Moutainbike naar Racefiets.(Mijn Hybride houw ik nog wel)


 hey "bejaarde"

ericj
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 sep 2006 23:25

ericj 26 sep 2006 03:04

Ik heb begin dit jaar een Puch Country 305 gekocht om af en toe naar het werk te fietsen. Bevalt me perfect, heb er nu 1250km mee gefietst, geen probleem mee gehad. Fiets voelt en oogt solide, en ik vind hem niet duur (op bikesonline.nl gekocht voor 420 euro).
Deore van de 505 zal wel een mix zijn - op de 305 is ook niet alles Alivio. Maar daar is de prijs dan ook naar.
En een ouwe lul ben ik wel, maar ga jij met een notebook op je rug op een racefiets naar je werk? Ik heb het geprobeerd, maar de lol was er snel af!
---
Eric

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 26 sep 2006 10:02

Quote: Origineel geplaatst door Ted038 op 25 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Joeny op 25 September 2006
Hybride?
Dat versta ik (Sorry Kees) toch echt onder de 'Bejaarde' fietsen.
nou, nou, nou, mag het wat minder ???Dit lijkt mij een forum voor ALLE fietsers, ook al voert het racefietsen vaak de boventoon. (maar dan het het maar www.racefiets.nl moeten heten )en een hybryde fiets lijkt mij juist DE fiets voor fietssportfanaten voor dat boodschappenritje naar de stad of "gezellig" fietsen met de vrouw, kinderen etc ... lachuh, in een andere post schrijft joeny :Quoten: Origineel geplaatst door Joeny op 09 September 2006 Ik maak de overstap van Moutainbike naar Racefiets.(Mijn Hybride houw ik nog wel)

hey "bejaarde"


Mijn hybride is een halve moutainbike
Maar oke,, smaken verschillen!

coopertje
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2006 11:54

coopertje 26 sep 2006 12:06

Ik fiets zelf elke dag met een hybride naar het werk! Zie niet in waarom het een bejaarden fiets is. Rijdt rond de 26 km per uur gemiddeld, lijkt me aardig netjes. Ik haal zelfs soms mensen op een racefiets in en dat met gewone 28 x 1 3/8 x 1 5/8 banden! Wie is er nu een bejaarde!

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 26 sep 2006 19:57

Quote: Origineel geplaatst door Coopertje op 26 September 2006
Ik fiets zelf elke dag met een hybride naar het werk! Zie niet in waarom het een bejaarden fiets is. Rijdt rond de 26 km per uur gemiddeld, lijkt me aardig netjes. Ik haal zelfs soms mensen op een racefiets in en dat met gewone 28 x 1 3/8 x 1 5/8 banden! Wie is er nu een bejaarde!


Ik vind 't gwn huis,tuin en keuken fietsen

Plaats reactie