Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen in de Eifel

krabber
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2008 20:57

krabber 15 dec 2008 13:08

Voor het komende voorjaar heb ik in grote lijnen een rit uitgezet om met een groep te gaan rijden.

Volgens mijn gedachten heb ik -voor zover- mogelijk de mooiste hellingen in dit parcours opgenomen, maar ik sta graag open voor suggesties. Met name als ik een zware helling "over het hoofd" heb gezien op/langs mijn route, dan hoor ik dat graag !

De rit die ik uitgezet heb is zo'n 105 km. lang, start in Nideggen - Heimbach - Hellberg - Schmidt - Vossenack - Rollesboich - Woffelsbach - Kesternich - Einruhr - Hammer - Widdauer Mauer - Kalterherberg - Monschau.

Alvast bedankt voor de suggesties !

krabber
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2008 20:57

krabber 19 dec 2008 21:04

Buzz bedankt voor de tips ! Weet echter niet zeker of ik de stukken ga invoegen, in verband met door de groep gestelde maxima aan hm's en kilometers.

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 19 dec 2008 21:29

een vrij onbekende, kleine maar mooie cyclo (erg goed georganiseerd zoals altijd in Duitsland, na 140 km zelfs een warme pastamaaltijd!) is de Eiffel Extrem vanuit Mayen (net ten westen van Koblenz). Ik weet niet of hij er in 2009 weer is, dus even de website van de fietsclub in de gaten houden http://rsc-mayen.de/ (onder het tabje RTF/marathon)

Een prachtig parcours, weinig verkeer, goede verzorging, zat hellinkjes en meestal beter asfalt dan in de Belgische Ardennen.

krabber
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2008 20:57

krabber 13 jan 2009 13:29

Buzz bedankt voor de aanvullende info. Dat eerste fietspad lijkt me inderdaad een verrijking. En weet je zeker dat de route zoals jij die getekend hebt naar Kalterherberg, een verharde weg is ? Zo ja, dan neem ik die ook zo in mijn route op !

Plaats reactie