Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Hoe hard rijdt de gemiddelde toerrijder?

ricoblanco
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jul 2006 16:51

ricoblanco 26 jul 2006 14:41

Ja ma ik rijd niet bij een of andere club dus ik zal wel niet snel in peleton te komen rijden! Maar aangezien ik nu 15 ben kan ik nog wel flink trainen voor een beter gemiddelde :D
15 Jarige...<br>
Ridley Pegasus!!!!<br>
http://img45.imageshack.us/my.php?image=p7290002dg4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

ricoblanco
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jul 2006 16:51

ricoblanco 28 jul 2006 19:22

Gister even over 30 km een gemiddelde van 34,4, k ga proberen weer dat te verbeteren
15 Jarige...<br>
Ridley Pegasus!!!!<br>
http://img45.imageshack.us/my.php?image=p7290002dg4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 jul 2006 22:37

Ik heb de laatse 3 dagen s middags 60 km gefietst met gemiddelden van resp. 26,5 - 26,3 en vandaag 26,1. Ik heb mij niet bijzonder ingespannen en kwam ook vandaag gewoon redelijk okselfris thuis. De temp. was boven de 30C en vandaag was de wind  meer ZW en sterker dan vorige dagen. Als  extra training ben ik de kleine heuveltjes en viaducten wel max. opgereden waarbij ik boven de 25 km /u bleef (Kijfhoek bij Zwijndrecht) Het overige deel reed ik bijna continue tussen de 28 en 30 km/u. Ik ben pas 70 jaren jong en mijn max. hartslag in de Fr Alpen vorige week was 180 tijdens de beklimming van de Col d 'Ornon en een deel van de Croix de Fer/Glandon ! Ik gebruikte daar wel mijn triple, 30x26. Mag het?  Er zaten stukken tussen van 9-13 naar de Croix de Fer/Glandon. En heet !  Geen anabole steroïden gebruikt , gewoon 1 grote en een gewone bidon met H2O. Met mijn extra ballast aan vetvoorraden viel het echt niet mee. Maar ja, dat is mijn eigen schuld. Ben wel veel kilo's afgevallen in de voorgaande maanden maar mijn streefgewicht van < 80 kg ligt nog ver achter de horizon.Verder is mijn uithoudingsvermogen aan het aftakelen.  Afijn, zo lang het nog kan fiets ik maar door en geniet van wat ik nu nog kan presteren. De meesten van jullie hebben dus nog jaren fietsplezier voor de boeg. Eet gezond, drink niet te veel, blijf in beweging en "Be Happy !"
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 28 jul 2006 22:43

Ik rij dit seizoen gemiddeld 27,2km/h.

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 28 jul 2006 22:44

Quote: Origineel geplaatst door RicoBlanco op 28 Juli 2006
Gister even over 30 km een gemiddelde van 34,4, k ga proberen weer dat te verbeteren


Gemiddelde toerrijder doet dat niet...
die kijken volgens mij niet naar het gemiddelde maar rijden ongeveer de hele tijd 30. En dan doet de afstand er niet toe, ze fietsen hun eigen ritme... en dat ligt nou eenmaal rond die 30.
Ik kan mezelf dit jaar ook nog toerfietser noemen, maar onze groep rijd toch echt 35 gem. Dat komt omdat het wedstrijdrenners zijn (of zijn geweest) die meerijden.

arjanpetersen
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jul 2006 18:27

arjanpetersen 28 jul 2006 23:06

Ben dit jaar ook veel aan het trainen. En je kan duidelijk merken dat de gemiddelde snelheid snel omhoog gaat bij een zelfde hartslag van gemiddeld rond 150. Ik zelf ben 25 en heb ongeveer maximale hartslag van 203. Dit is dus redelijk hoog, en dit geeft mij wel voordeel met het maken van sprints. Mijn gemiddelde snelheid ligt in mijn eentje meestal zo rond 33 km/h en als ik met een vriend van mij fiets afhankelijk van de wind. Bij matige wind zo ongeveer 36-37 km/h. En het is toch grappig dat aan het begin van het fietsseizoen, zo rond mei voor mij, de snelheden toch een stuk lager lagen.

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 30 jul 2006 00:13

Quoten: Origineel geplaatst door Arno H. op 21 Juli 2006


Hoi Eric,
Dat is niet slecht wat je nu presteert al.
Zelf fiets ik zo'n 30 km/uur gem. met een hartslag van 150 Hsm.
Ik rij 2 a 3x per week ongeveer 100 km/week, (niet al te lange ritten), wel al 25 jaar.
Wil je zien of je verbeterd dan moet je kijken naar de hartslag per Km, deze is over je hele harslag bereik tot aan de anaerobe drempel linieair met de snelheid.
Bv 28 km/uur 140 Hsm, 30 km/uur 150 Hsm, 32 km/uur 160 Hsm bij mij.
Mijn max ligt op 196 Hsm, ik kan een uur volhouden op 178 Hsm = 91 van mijn max Hsm = anaerobe drempel.
Dus bij 178 Hsm rijd ik ongeveer rond de 35 km/uur.
Als je nu de hartslag keer 60 doet en dit deelt door het gem. wat je hebt gereden, dan komt daar uit de hartslag /Km bij mij is dit op een vlakke rit tussen de 290 en 320.
Deze Hartslag per km zal over een langere periode lager moeten worden als de conditie verbeterd, ga je klimmen dan wordt dit een stuk hoger tot wel 350 bij mij.
Succes ermee!


Een aanvulling van mij zelf,
 
Als je de van de max. hartslag deelt door het gem van je rit (het mooiste is als deze rit vlak is natuurlijk om te vergelijken met anderen) krijg je een bepaalt "Conditie" waarde die je kunt vergelijken met anderen.
Bijv.:
als ik zoals eerder aangegeven bij 150 Harslagen gem 30km/uur rijdt" (max is gem. dit jaar 196 hartslagen).
dan is mijn "Conditie" waarde hiervoor: 150 Hartslagen is 77 van max.
77:30km/uur = 2,57 (geen eenheid ivm percentage waarde).
Zo kun je ook van elke rit uitreken wat je "conditie waarde is (wind heeft een grote invloed en in een groep rijden ook, op de hometrainer is deze waarde zeer constant, waardoor je ook verbeteringen kunt constateren van je conditie).
Reken maar eens wat ritten uit, ik zie graag wat vergelijkingen tegemoet.
Alvast bedankt!
Berg en Dal klimmertje!

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 30 jul 2006 00:55

Quoten: Origineel geplaatst door Arno H. op 29 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Arno H. op 21 Juli 2006


Hoi Eric,
Dat is niet slecht wat je nu presteert al.
Zelf fiets ik zo'n 30 km/uur gem. met een hartslag van 150 Hsm.
Ik rij 2 a 3x per week ongeveer 100 km/week, (niet al te lange ritten), wel al 25 jaar.
Wil je zien of je verbeterd dan moet je kijken naar de hartslag per Km, deze is over je hele harslag bereik tot aan de anaerobe drempel linieair met de snelheid.
Bv 28 km/uur 140 Hsm, 30 km/uur 150 Hsm, 32 km/uur 160 Hsm bij mij.
Mijn max ligt op 196 Hsm, ik kan een uur volhouden op 178 Hsm = 91 van mijn max Hsm = anaerobe drempel.
Dus bij 178 Hsm rijd ik ongeveer rond de 35 km/uur.
Als je nu de hartslag keer 60 doet en dit deelt door het gem. wat je hebt gereden, dan komt daar uit de hartslag /Km bij mij is dit op een vlakke rit tussen de 290 en 320.
Deze Hartslag per km zal over een langere periode lager moeten worden als de conditie verbeterd, ga je klimmen dan wordt dit een stuk hoger tot wel 350 bij mij.
Succes ermee!


Een aanvulling van mij zelf,
 
Als je de van de max. hartslag deelt door het gem van je rit (het mooiste is als deze rit vlak is natuurlijk om te vergelijken met anderen) krijg je een bepaalt "Conditie" waarde die je kunt vergelijken met anderen.
Bijv.:
als ik zoals eerder aangegeven bij 150 Harslagen gem 30km/uur rijdt" (max is gem. dit jaar 196 hartslagen).
dan is mijn "Conditie" waarde hiervoor: 150 Hartslagen is 77 van max.
77:30km/uur = 2,57 (geen eenheid ivm percentage waarde).
Zo kun je ook van elke rit uitreken wat je "conditie waarde is (wind heeft een grote invloed en in een groep rijden ook, op de hometrainer is deze waarde zeer constant, waardoor je ook verbeteringen kunt constateren van je conditie).
Reken maar eens wat ritten uit, ik zie graag wat vergelijkingen tegemoet.
Alvast bedankt!


Zie hier een grafiek over de laatste ruim 5 jaar op de home trainer.
(hoe lager het gatal hoe beter je conditie, immers als je bij een lagere van je max. dezelfde of een hoger gem. rijd wordt het getal kleiner.)






 
Berg en Dal klimmertje!

spider
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jul 2005 23:06

spider 02 aug 2006 04:37

Laten we het maar gewoon erop houden de de meeste hobby en recreatiefieters gemiddelde halen (op de racefiets) tussen de 25 en hooguit 35 km per uur. Al die stoere verhalen van 35/40 km en ook nog eens afstanden van 100 km kunnen afleggen! De gene die beweerd gemiddeld 45 km per uur te kunnen fietsen, kan beter een open sollicitatie sturen naar de Raboploeg, zekers weten dat je wordt aangenomen!

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 02 aug 2006 08:38

Quoten: Origineel geplaatst door Spider op 02 Augustus 2006

Laten we het maar gewoon erop houden de de meeste hobby en recreatiefieters gemiddelde halen (op de racefiets) tussen de 25 en hooguit 35 km per uur. Al die stoere verhalen van 35/40 km en ook nog eens afstanden van 100 km kunnen afleggen! De gene die beweerd gemiddeld 45 km per uur te kunnen fietsen, kan beter een open sollicitatie sturen naar de Raboploeg, zekers weten dat je wordt aangenomen!

op 100 km niet,maar 40km-50km ben ik er zeker van dat er veel toeristen tegen 40km/h,gemiddeld kunnen afleggen,en waarschijnlijk zijn er ook uitzonderingne die 40+ gem. kunnen afleggen(ik ken er).Dit allemaal hangt ook af van parcour,laat ons gewoon zeggen 350-400 watt op een uur.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 02 aug 2006 10:02

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 02 Augustus 2006



Quoten: Origineel geplaatst door Spider op 02 Augustus 2006

Laten we het maar gewoon erop houden de de meeste hobby en recreatiefieters gemiddelde halen (op de racefiets) tussen de 25 en hooguit 35 km per uur. Al die stoere verhalen van 35/40 km en ook nog eens afstanden van 100 km kunnen afleggen! De gene die beweerd gemiddeld 45 km per uur te kunnen fietsen, kan beter een open sollicitatie sturen naar de Raboploeg, zekers weten dat je wordt aangenomen!

op 100 km niet,maar 40km-50km ben ik er zeker van dat er veel toeristen tegen 40km/h,gemiddeld kunnen afleggen,en waarschijnlijk zijn er ook uitzonderingne die 40+ gem. kunnen afleggen(ik ken er).Dit allemaal hangt ook af van parcour,laat ons gewoon zeggen 350-400 watt op een uur.


En wat verstaan we onder een recreatiefietser?Ben zelf triatleet en fiets gem. maar 1 keer per week.Per jaar kom ik aan de 1500 a 2000km op de racefiets en 750km op de atb.Tijdens een triatlon/duatlon haal ik gem. (dus op de teller) 36 a 38Km/u.Voor een recreative fietser best netjes.Ik heb clubgenoten die misschien 2 keer per week fietsen en die krap de 40Km/u halen. Dit is dan op een afstand van max 40km.Wel rekening houden met dat je net een 1000m hebt gezwommen en nog 10km moet lopen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 02 aug 2006 18:57

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 02 Augustus 2006


En wat verstaan we onder een recreatiefietser?Ben zelf triatleet en fiets gem. maar 1 keer per week.Per jaar kom ik aan de 1500 a 2000km op de racefiets en 750km op de atb.Tijdens een triatlon/duatlon haal ik gem. (dus op de teller) 36 a 38Km/u.Voor een recreative fietser best netjes.Ik heb clubgenoten die misschien 2 keer per week fietsen en die krap de 40Km/u halen. Dit is dan op een afstand van max 40km.Wel rekening houden met dat je net een 1000m hebt gezwommen en nog 10km moet lopen.

Waar kijk je naar? Gemiddeld op een duurrit training of op wedstrijdniveau. Op wedstijdniveau (zeg maar voluit) zullen veel rond de 40 kunnen fietsen. Maar duurritten op D1 niveau is rond de 30 een normaal getal.

Plaats reactie