Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jun 2008 20:54

ZorroI schreef:
havana schreef:Onmiskenbaar Lohman te Amsterdam.

Zo'n zadeltasje op zo'n mooie fiets monteren zou eigenlijk bij wet verboden moeten worden trouwens....


En waar ga jij dan je reserve spullen in meenemen? Beetje moe aan het worden van dat cosmetische geneuzel boven fuctionaliteit. Ik kan wel wat verzinnen waar je het dan wel zou kunnen laten maar dat taalgebruik is niet van toepassing op een Forum. Pick your poison ;)

Mvg, Zorro


Wat gaat er nu kapot aan je fiets als je de boel fatsoenlijk onderhoud? 't is me nog nooit gebeurd dat ik meer nodig had dan een binnenbandje, een setje bandenlichters en een pompje om thuis te komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 jun 2008 21:01

Amclassic-fan schreef:Wat gaat er nu kapot aan je fiets als je de boel fatsoenlijk onderhoud? 't is me nog nooit gebeurd dat ik meer nodig had dan een binnenbandje, een setje bandenlichters en een pompje om thuis te komen.

Hij rijdt op tubes (zowel de Ventoux als de Mavics). Met een reservetube, een busje pittstop en een pompje is een tasje wel handig.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 aug 2008 16:24

Eurobike komt eraan en ik vraag me af wat CarbonSports qua vernieuwing gaat voorstellen... De clinchers en achterderailleur die eindelijk in produktie gaan?

Obermayers met DT190-naven :)

W8 & see.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 01 aug 2008 18:56

C a s r a n schreef:Eurobike komt eraan en ik vraag me af wat CarbonSports qua vernieuwing gaat voorstellen... De clinchers en achterderailleur die eindelijk in produktie gaan?

Obermayers met DT190-naven :)

W8 & see.


Op het forum van lightweight staat dat de obermayers al met DT190 naven geleverd worden....
Volgens mij waren er veel te veel problemen met de tune naven. Wat zijn jouw ervaringen?
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 aug 2008 13:43

paulusR3 schreef:Op het forum van lightweight staat dat de obermayers al met DT190 naven geleverd worden....
Volgens mij waren er veel te veel problemen met de tune naven. Wat zijn jouw ervaringen?



Ik vond de Obermayers met die Tune naven toch niet wat het zou moeten zijn hoor... Heb ze ook eens moeten terugsturen omdat er speling op zat. Bovendien kon je Obies met Tune naven niet van Campa op Shimano laten omzetten, wat nogal sneu is. Daarom vond ik Obermayers eigenlijk hun geld niet waard (ten opzichte van Standards). Hoop dat dit met de DT190's veel beter loopt hoor!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5955
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 aug 2008 18:12

Vandaag mn eerste tourtje gemaakt op de lightweights 20/20 versie , en moet zeggen in 1 woord GEWELDIG....wat een fijne wielen. Afgelopen zaterdag had ik de tubes erop geplakt , en moest nog even wachten op een goede ventiel verlenger , maar die kreeg ik deze ochtend binnen.

Ze geven een goede respons bij het aanzetten en van de zijwind gevoeligheid heb ik geen last gehad , ondanks windkracht 4 vandaag net achter de duinen. Ik weeg momenteel ca 75 kg , maar de wielen geven geen krimp en de naven lopen geweldig goed.
Op de klinkerwegen gaven ze een super gevoel , zeer comfortabel ( snap ik ook niet ) maar wellicht komt het door de zeer soepele Veloflex Servizio Corsa tubes.

Wel wat ze zeggen is waar , en ook wat Ron Engels heeft geschreven op de eerste pagina over de wielen klopt......en ze zijn hun geld meer dan waard.

Gewoon Ubergeile Klasse.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5955
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 aug 2008 09:55

Patrickh schreef:Vandaag ´n deal gemaakt met sharkman.
Ik ruil mijn Fulcrum racing lights in tegen ´n setje Obermayers met Campa naven .Als het goed is komt hij volgende week zaterdag langs .
Kan bijna niet wachten :)


Deze wielen soms ?

Afbeelding

Mooie wielen , je zal er veel plezier aan beleven. Succes , en foto's zien we graag als je de wielen hebt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 23 aug 2008 10:16

Die wil ik ook wel! :D De uwe geweest Rene?
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5955
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 aug 2008 21:46

Chaingang schreef:Die wil ik ook wel! :D De uwe geweest Rene?


Neen , dit zijn vlgs. mij de wielen van Sharkman waar Patrick het over heeft , zoals je kan lezen in Patrick zn post. Ik zag de wielen van Sharkman al te koop staan op een ander forum , vandaar mijn vraag.

P.S. mijn wielen komen niet te koop , ze zijn veel te goed. Mocht het wel zo zijn ben jij de eerste die het hoort.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 aug 2008 23:25

Deze lijken er wel op Patrick maar zijn het niet :-) De jouwe zijn in nog betere staat, hebben geslepen remranden en hebben de originele lightweight logo's (wel hebben beide setjes met epoxy behandelde spaken zodat het geheel nog wat neutraler wordt).
Beide sets zijn van het Dierl & Obermayer type, volledig handgemaakt en terecht nog steeds zeer gezocht (zijn het origineel, de carbonsport versies zijn commercieel gezien voor de producent welliswaar interessanter maar in de praktijk zeker niet beter).

Plaats reactie