Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

assos kleding...

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 10 okt 2008 23:13

Ik heb de afgelopen 5 jaar 4 broeken gebruikt(2x FI Mille en 2x Campionissimo). Twee ervan worden nu wat slechter (de FI Mille's). Hier begint de lycra wat valer bij te worden.

De FI Mille's heb ik gekocht voor €125 per stuk en volgens mij waren de campionissimo's ook zoiets. Ik heb de broeken zomer en winter gebruikt en de afgelopen 5 jaar een kleine 45.000km gefietst. Ik denk dat ik dus mag constateren dat het met die prijs best wel meevalt. Ik vind het persoonlijk wel echt jammer dat ze gestopt zijn met de campionissimo zemen :( Zo'n zeem in combi met een flinke klodder chamois creme: wat mij betreft de top :)

Assos is voor mij heus niet heilig, maar als ik kijk naar de prijzen van andere merken (gore, lofler, pearl izumi)? Die zijn ook niet echt goedkoop hoor! Al vind ik 225 voor die S2 wel erg veel.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 11 okt 2008 00:09

Het kan allemaal wel zo zijn -Divo- maar met zo'n Assos heb ik geen pijn aan m'n kont en met een andere broek wel. Ik heb 1 x een Sugoi geprobeerd (€ 145) die komt in de buurt maar is toch net ietsje minder.
Ik vind wel dat Assos belachelijke prijzen hanteerd en neig er naar om niet meer mee te gaan met de € 200 + modellen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 11 okt 2008 01:18

@Divo: Je stage-verzoek bij Assos werd niet geaccepteerd? ;)

Ik heb nu ervaring met broeken van Shimano, Gore, Ultima en Assos (Uno). De Uno die ik inmiddels zeker al 120x heb gedragen, pak ik voor 2u+ ritten nog steeds liever dan een gloednieuwe Ultima. Hij is wel een klein beetje vaal geworden door het vele wassen. Ik heb er nog 1 gekocht voor de lange toerritten.

Met de Uno-zeem heb ik echt geen centje pijn en die broek sluit bij mij het fijnste aan (vooral in de liesstreek). En met ruim 100 euro vind ik het nog niet eens zo'n dure broek afgezet tegen heel wat andere broeken. De duurdere broeken van Assos vind ik echter een brug te ver. Dit bevalt mij prima zo.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 11 okt 2008 01:20

Ik heb zelf laatst een UNO aangeschaft. Hij zit heerlijk moet ik zeggen. Maar het verschil met de mijn Castelli's vind ik het niet waard. Ook mijn Decente broek zit onwijs lekker.

Rond e €200,= uitgeven voor een korte broek (450 oude guldens) dat gaat mij echt veel en veel te ver. Dan zijn er echt heel goede alternatieven die veel betaalbaarder zijn. Ook in het profpeloton rijdt niet iedereen met een Assos.

Dirk

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 11 okt 2008 01:22

Fietsernl schreef:Ook in het profpeloton rijdt niet iedereen met een Assos.
Dat zegt toch helemaal niets. Dat zijn gewoon sponsorcontracten. En weet jij precies welke zeem een ieder in z'n gesponsorde broekje laat naaien?

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 11 okt 2008 18:03

Lange_666 schreef:Is mijn gedacht een beetje een hype.


Tja ............
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 11 okt 2008 19:26

Fietsernl schreef:Ik heb zelf laatst een UNO aangeschaft. Hij zit heerlijk moet ik zeggen. Maar het verschil met de mijn Castelli's vind ik het niet waard. Ook mijn Decente broek zit onwijs lekker.

Dirk


Descente zijn kwalitief zeker zo goed als Assos.

Descente, was het merk dat als eerste uitkwam met een nieuw concept als broek Deze nieuwe stof plus bretellen aan de broek bracht een hele verandering teweeg in de wielersport. Tot op heden word er nog altijd met dit concept in de wielersport gereden. Deze stof werd rechtstreeks uit de schaatssport geintroduceerd in de wielersport. Dit moet eind jaren zeventig zijn geweest. Toen vonden wij dat in belgie janettenbroeken. Tot ik kort nadien zelf zo'n broek kocht. Nog steeds de beste broek dat ik ooit heb gehad en we zijn toch al 30 jaar verder.

Ik weet nog goed dat mijn eerste koersbroek van Descente 2700 Bfr (+/- 67 euro) kostte. Mijn tweede Descentebroek kostte 2400 ofwel 60 euro. Wal te verstaan dat dit eind jaren 70 was.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 11 okt 2008 20:28

Sprintbom schreef:
Fietsernl schreef:Ik heb zelf laatst een UNO aangeschaft. Hij zit heerlijk moet ik zeggen. Maar het verschil met de mijn Castelli's vind ik het niet waard. Ook mijn Decente broek zit onwijs lekker.

Dirk


Descente zijn kwalitief zeker zo goed als Assos.

Descente, was het merk dat als eerste uitkwam met een nieuw concept als broek Deze nieuwe stof plus bretellen aan de broek bracht een hele verandering teweeg in de wielersport. Tot op heden word er nog altijd met dit concept in de wielersport gereden. Deze stof werd rechtstreeks uit de schaatssport geintroduceerd in de wielersport. Dit moet eind jaren zeventig zijn geweest. Toen vonden wij dat in belgie janettenbroeken. Tot ik kort nadien zelf zo'n broek kocht. Nog steeds de beste broek dat ik ooit heb gehad en we zijn toch al 30 jaar verder.

Ik weet nog goed dat mijn eerste koersbroek van Descente 2700 Bfr (+/- 67 euro) kostte. Mijn tweede Descentebroek kostte 2400 ofwel 60 euro. Wal te verstaan dat dit eind jaren 70 was.

ik dacht juist dat assos dat was... althans zo interpreteer ik de assos site ..
http://www.assos.com/#/heritage/

Ik zou het stukje tekst graag c/p maar t lukt me niet.. stomme flash meuk.. of stomme comp. gebruiker ;)
:winkthumb:

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 12 okt 2008 21:45

Volgens hunne site is dat idd zo. Zij spreken van half jaren 70, maar dan reden de meeste ploegen nog met wollen broeken van Gianni. Ik heb in belgie de eerste lycrabroeken gezien van Descente. Raleigh was de eerste ploeg die met Descente reed.

http://www.derondeshop.be/shop/product. ... t=0&page=1

Ik hoop dat iemand over dit onderwerp meer info kan geven.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 12 okt 2008 22:02

Ach verreweg de meeste van de "moderne fabrics" komen bij Dupont vandaan.
Op de sites van de genoemde wielerkleding fabrikanten vind je gewoon voornamelijk marketingpraatjes.


1950 to 1970
After the war, DuPont continued its emphasis on new materials, developing Mylar, Dacron, Orlon and Lycra in the 1950s, and Tyvek, Nomex, Qiana, Corfam and Corian in the 1960s. DuPont materials were critical to the success of the Apollo Space program.

lees meer oa hier >>
http://en.wikipedia.org/wiki/DuPont

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 13 okt 2008 19:46

Divo
'Geef de hond een slechte naam en je hebt een reden dat je 'em doodslaat'

Assos heeft nooit beweerd dat het de uitvinder was van lycra.

Dat is door dupont gedaan.

Assos claimt wel de eerste te zijn geweest die lycra in een fietsbroek heeft toegepast.

Zo da's weer een vooroordeel de wereld uit ..........
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 13 okt 2008 20:19

t staat zelfs redelijk groot op de website dat lycra een matreriaal is dat door dupont is ontwikkeld...
:winkthumb:

Plaats reactie