Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimkoers Harzé

sepp
Forum-lid

sepp 27 jul 2006 22:39

wie wint er

avia cyclingteam

goofer
Forum-lid

goofer 30 jul 2006 19:51

De Stockeu ligt wel een eindje van Harzé, nl. in Stavelot. Is dat koersje in Harzé geen kermiskoersje met rondjes? Als het niet met een grote ronde is, is het onmogelijk dat de Stockeu erin zit.
Ik denk dat de Niaster opgenomen is in die koers. Een ploegmaat van me vertelde me erover dat ie dat destijds gereden heeft en in de achtervolging ging op de latere winnaar, Thomas Dekker (bij de nieuwelingen dus!). Die Niaster is een lopende klim van 3km aan 7, naar 't einde ietsje steiler, met enkele bochtjes in.
http://www.salite.ch/niaster.htm

nau Casran,kermiskoersje zou ik het niet direct noemen, als je bij de Nieuwelingen/juniores zou gereden hebben dan zou je dit 'koersje' 1 van de zwaarste wedstrijden van het jaar vinden 
Grtz
Goofer

casran
Forum-lid HC

casran 30 jul 2006 20:35

Quoten: Origineel geplaatst door Goofer op 30 Juli 2006

nau Casran,kermiskoersje zou ik het niet direct noemen, als je bij de Nieuwelingen/juniores zou gereden hebben dan zou je dit 'koersje' 1 van de zwaarste wedstrijden van het jaar vinden 

Als 't geen interclub is, is 't een kermiskoers hé... of die nu 15 keer over de Niaster of de Redoute gaat of niet.  En voor mij zijn de zwaarste koersen de platte!  

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jeef
Forum-lid

jeef 08 aug 2006 20:18

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Juli 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Goofer op 30 Juli 2006

Als 't geen interclub is, is 't een kermiskoers hé... of die nu 15 keer over de Niaster of de Redoute gaat of niet.  En voor mij zijn de zwaarste koersen de platte!  

Dit is ook zeker geen kermiskoers hoor, dit zijn koersen die de belgische bond organiseert om te kijken wie er goed bergop kan en bv kan selecteren voor stages of buitelandse klimwedstrijden, meestal komen de toppers ook naar hier. Je heb herbeumont, harzé en wanne

jeef
Forum-lid

jeef 09 aug 2006 12:54

ja maar denk dat er zopas een stage in de vogezen was voor nieuwelingen "klimmers" die gebaseerd is op de herbeumont en geraardsbergen ze

pietalala
Forum-lid

pietalala 09 aug 2006 17:43

Daar heeft de bond bijna niets mee te maken, die stage is gewoon voor wie eens een weekje in de ardennen wil trainen, Ingrid Mekers begeleid het, maar hierdoor ga je niet beter bezien worden door de bond...
Vriendjespolitiek .....

greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

dijlespurter
Forum-lid

dijlespurter 09 aug 2006 22:50

nee hoor dat is die stage niet hoor pietelaladie van ingrid mekers was van vlaams brabant en ging door in malmedy zeker??die van wielerbond vlaanderen ging door in de vogezen en na de klimkoers in harze vertrokken die meteen

Plaats reactie