Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe wielen

robi-one
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:34

robi-one 30 jul 2006 13:58

Aangezien ik over een poosje over wil stappen op andere wielen wil ik me eerst even orienteren.Ik ben op zoek naar stevige wielen die niet TE veel wegen. Hier in de omgeving zijn de fietspaden etc nogal hobbelig. Ik weeg 75 kg en fiets zo'n 75 km per week op verschillend parcours.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik nu graag zwarte velgen wil (met zwarte spaken enz) of gewoon zilver. Het liefst heb ik een velg met een hogere rand.
Ze moeten op een Bulls 105 komen:

Mijn budget zal ongeveer €200-€250 euro zijn.
De volgende wielen heb ik al voor deze prijs gezien en lijken me interessant:
- Mavic CXP33 met Ultegra naven- Easton Vista / Easton Vista SL
Heeft iemand anders nog goede suggesties?
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

juri
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 nov 2005 19:26

juri 30 jul 2006 15:21

Quoten: Origineel geplaatst door Robi-ne op 30 Juli 2006


Aangezien ik over een poosje over wil stappen op andere wielen wil ik me eerst even orienteren.Ik ben op zoek naar stevige wielen die niet TE veel wegen. Hier in de omgeving zijn de fietspaden etc nogal hobbelig. Ik weeg 75 kg en fiets zo'n 75 km per week op verschillend parcours.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik nu graag zwarte velgen wil (met zwarte spaken enz) of gewoon zilver. Het liefst heb ik een velg met een hogere rand.
Ze moeten op een Bulls 105 komen:

Mijn budget zal ongeveer €200-€250 euro zijn.
De volgende wielen heb ik al voor deze prijs gezien en lijken me interessant:
- Mavic CXP33 met Ultegra naven- Easton Vista / Easton Vista SL
Heeft iemand anders nog goede suggesties?



 
als alternatief voor de CXP33 de Open Pro velg nemen, is lichter, comfortabeler maar heeft geen hoge velg.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 jul 2006 16:34

Niet echt een budget waar je heel veel keuze hebt, maar goed. Zelf zou ik altijd voor de Vista's gaan. Het schijnt dat de gewone Vista's (zonder SL, de goedkopere) iets stijver (maar iets zwaarder) zijn dan de SL-versie. Qua prijs/kwaliteit is deze velg momenteel onovertroffen. Kijk maar eens bij Futurumshop, daar gaan de gewone Vista's voor 199.-
Als alternatief zou je eens kunnen kijken naar de instapmodellen van Campa, bijvoorbeeld de Scirocco's.

robi-one
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:34

robi-one 31 jul 2006 01:00

Net een mailtje gehad van Zoran van BikeXperto.
Hij draagt de Mach1 Road Runner aan.http://www.mach1.fr/rims2_en.php?nom=route_roadQuote: velgen zijn goedkoper dan CXP 33, maar hebben dezelfde kwaliteit.Mavic CXP 33 is een zachte velg. Als ik het wiel met MavicCXP 33 spaak en de zijkanten onder druk zet, draait het, alsof er geen spanning op de spaken staat.Ze zijn duur, omdat er speciale busjes in de velg gemaakt zijn, maar dat is het enige goede aan de velg."
 
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

robi-one
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:34

robi-one 31 jul 2006 17:01

Een nieuw setje toegevoegd aan het rijtje:
- Easton Vista / Easton Vista SL- Mavic CXP33 met Ultegra naven- Mach1 Road Runner met 105 naven- Campagnolo Scirocco
Iemand ervaringen met de genoemde wielsetjes? Omdat de fietspaden hier in de buurt van Arnhem nog wel een gaten hebben en niet vlak zijn (of getegeld) moet het een stevig setje zijn waar niet gelijk een slag in zit.Gezien de ervaringen gaat mijn voorkeur nu uit naar de Easton Vista (of de SL).
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 31 jul 2006 19:55

Ik vind de paden in Arnhem niet slechter/beter dan in de rest van NL.
Hoe dan ook, mijn vriendin rijdt met Vista's (en ik momenteel ook, aangezien ik haar fiets even gebruik). Prima wielen hoor. Zien er goed uit, lekker strak en niet onmogelijk zwaar.
 
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jul 2006 21:18

Klinkklare bullshit van Zoran. Die busjes die hij bedoelt zijn Eyelets en die zitten in bijna alle goede velgen. Een CXP 33 is echt niet zacht, CXP 33 is wel aerodynamischer dan die Mach1 velg. Want boxed velgen blinken nooit uit qua aerodynamica.
Magnesium velgen heb ik al vaak genoeg mijn bedenkingen over uitgelegd. Volgens mij heeft Zoran een hele container van die velgen gekocht en heeft ie wat moeite om ze kwijt te raken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

53x110
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:00

53x110 31 jul 2006 22:29

Dat Mach1 verhaal klinkt mij ook als verkooptaal.
Kijk even rond op het forum hier en je zal zien dat voor degelijk en een redelijke prijs de Mavics (Open Pro of CXP33) erg vaak genoemd worden. Allemaal "echte" info van diverse gebruikers.
Zelf ook geen enkel probleem met de Mavics. Geen ervaring met de Vista's maar aan de forumberichtjes te horen zijn die gebruikers ook tevreden.
Wat betreft die twee zal het dus vooral een persoonlijke smaak issue worden of een keuze voor een goede deal die je ergens kan maken.

robi-one
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:34

robi-one 01 aug 2006 13:00

Ik had de goede verhalen al gelezen over de CXP33. Daarom had ik zijn verhaal ook hier gepost.Nu heb ik de volgende wielen waar mijn voorkeur naaruit gaat:- Easton Vista SL (of de gewone Vista)- Mavic CXP33 met Ultegra naven (indien zilver) 105 naven (indien zwart)Nu zit ik alleen nog met 5 problemen/vragen.
- Hoe staan de naven van de Easton t.o.v. de Ultegra naven/105 naven?- Zijn beide sets ook geschikt voor hobbelig terrein?- Wat is nou precies het verschil tussen de Vista en Vista SL? Is dit alleen de aluminium spaken, dus gewicht, en is dat z'n 50€ meer waard?- Hoe hoog zijn de CXP33 velgen? (de Easton is 30 mm hoog, wat ik wel mooi vind)- Wat is ongeveer het gewicht van een gespaakt voor- en achterwiel met CXP33 velgen?- Indien de keuze voor de CXP33: Welke kleur zal ik doen? Zilver of Zwart?Zilver vindt ik altijd wel mooi, maar ik zit wel met een matte fiets. Als je er dan van die glimmende zilveren wielen onder zet (of zijn de CXP33 ook mat en niet hoogglans?), kan het nog wel eens raar staan.Op dit moment zitten er ook zwarte wielen in, maar misschien is iets anders ook leuk.De Campagnolo Scirocco's is ook nog een optie. Hoe doen deze het t.o.v. van de 2 bovengenoemde? Blijft toch lastig een goed setje uitkiezen. Ik heb op zich geen haast, zal pas over een maand gebeuren denk ik.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

robi-one
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:34

robi-one 01 aug 2006 13:04

De hoogte ben ik al uit:

Ik denk dat ik qua looks toch sneller voor de Vista SL zal gaan. V.w.b. de kleurstelling past deze ook goed bij mijn fiets.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 01 aug 2006 13:28

Quoten: Origineel geplaatst door Robi-ne op 01 Augustus 2006

Nu zit ik alleen nog met 5 problemen/vragen.
- Hoe staan de naven van de Easton t.o.v. de Ultegra naven/105 naven? de Easton naven zijn in beide gevallen beter- Zijn beide sets ook geschikt voor hobbelig terrein? ja- Wat is nou precies het verschil tussen de Vista en Vista SL? Is dit alleen de aluminium spaken, dus gewicht, en is dat z'n 50€ meer waard? Precies, dat is alles.



Ik heb zelf de SL's; nu zo'n 2500 km mee gereden en nog steeds ben ik er erg tevreden mee. Succes met je aankoop.
 
 

goddaerio
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 aug 2006 17:15

goddaerio 02 aug 2006 17:23

ik  zou opteren voor record of chorus naven maar heeft er iemand ervaring met cormima velgen en met record naven maar welke spaken  ik kom uit belgie maar ik zou de velgen laten over komen uit het fabriek  maar nu zit ik met 1 probleem  waar kan ik deze in een laten zetten

Plaats reactie