Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tommasini

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 22 aug 2006 15:35

Hallo allemaal,
Ben nieuw hier en al veel gelezen maar toch weer de beroemde vraag, welke fiets, welke wielen etc. Ben momenteel bij mijn locale fh bezig met het merk tommasini. Is dit iemand bekend, vindt hier maar weinig over op internet. Ben momenteel bezig voor een fiets voor rond de euro 3000. Ben 1.90 en 87 kg. Wil de fiets voor lekker te knallen, amstel gold, limburgs mooiste etc. Hij bied me een volledig aluminium frame (premier plus) aan met shimano wh 560, campagnolo centaur, ritchey pro en selle italia. Sta open voor andere suggesties daar ik het idee heb dat er hier toch behoorlijke kundige forumleden bij zijn. Als er iemand ervaringen met Tommasini heeft had ik dit ook graag gehoord. Euro 3000.00 is veel geld en duurt lang voordat je ze bij elkaar hebt dus wil ze 'wijs' besteden. Groeten
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 aug 2006 15:46

Je moet het frame wel erg mooi vinden om er zoveel geld voor uit te geven. Shimano WH560 wielen gaan niet samen met een Centaur groep. Voor 3000 euro is er zoveel moois(/ers) te koop.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 22 aug 2006 16:01

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 Augustus 2006

Je moet het frame wel erg mooi vinden om er zoveel geld voor uit te geven. Shimano WH560 wielen gaan niet samen met een Centaur groep. Voor 3000 euro is er zoveel moois(/ers) te koop.

Klopt, sorry, hier op de prijslijst staat dat er of Rovva of Shimano R560 wielen bij zitten. Rovva zegt met eigenlijk niks.... Frame is handgemaakt op mijn maten en helemaal italiaans, wilde eigenlijk iets exclusiefs maar begin te twijfelen......

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 22 aug 2006 18:58

Quoten: Origineel geplaatst door patmaessen op 22 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 Augustus 2006

Je moet het frame wel erg mooi vinden om er zoveel geld voor uit te geven. Shimano WH560 wielen gaan niet samen met een Centaur groep. Voor 3000 euro is er zoveel moois(/ers) te koop.

Klopt, sorry, hier op de prijslijst staat dat er of Rovva of Shimano R560 wielen bij zitten. Rovva zegt met eigenlijk niks.... Frame is handgemaakt op mijn maten en helemaal italiaans, wilde eigenlijk iets exclusiefs maar begin te twijfelen......

Rovva zegt mij ook niks, maar Tommasini des te meer. Hoort voor mij onder "droomfietsen" thuis. Prachtig italiaans vakwerk, emotie in kleine aantallen en dus duur. Als je naar prijs/kwaliteit kijkt, dan koop je geen italiaanse fiets. Veel mooiers zal je niet vinden, lichter en minstens even goed wél.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 22 aug 2006 22:16

Tommassini was groot in staal en sterk in details. In alle overige materialen hebben ze wat mij betreft nooit een sterke indruk kunnen maken (maar da's symptomatisch voor een groot aantal Italiaanse merken). Voor het genoemde bedrag zijn er inderdaad vele malen betere frames te koop. Voor jouw gebruik kun je beter met een alu Storck uit de voeten.
P.s. italiaanse schoonheid vindt je tegenwoordig bij Pegoretti (marcelo is zeer fraai) terwijl de beste stalen frames eigenlijk met masi zijn gestorven (produktie is stopgezet alhoewel Richard Sach in de USA een traditie voortzet)
 

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 22 aug 2006 23:01

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 22 Augustus 2006


Tommassini was groot in staal en sterk in details. In alle overige materialen hebben ze wat mij betreft nooit een sterke indruk kunnen maken (maar da's symptomatisch voor een groot aantal Italiaanse merken). Voor het genoemde bedrag zijn er inderdaad vele malen betere frames te koop. Voor jouw gebruik kun je beter met een alu Storck uit de voeten.
P.s. italiaanse schoonheid vindt je tegenwoordig bij Pegoretti (marcelo is zeer fraai) terwijl de beste stalen frames eigenlijk met masi zijn gestorven (produktie is stopgezet alhoewel Richard Sach in de USA een traditie voortzet)
 


Dank je voor je antwoord. Als ik naar de  opmerking hierboven kijk weet ik het even niet meer. De een noemt het een 'droomfiets' en hier krijg ik weer te horen dat ik eigenlijk veel te veel betaal en er te weinig voor geboden krijg.
Ben al bij Salden geweest om me naar een mooie fiets te oriënteren, maar heb inderdaad een vreemd gevoel bij deze winkel, flinke kortingen, arrogante medewerkers. Vandaar dat ik bij een fietsenhandel in de buurt ben gaan kijken en hij importeur blijkt te zijn van Tommasini.
Is een colnago active plus dan wellicht een optie voor me? Kreeg hier een offerte van active plus met carbon itm stuur / zadelpen / centaur groep en mavic ES zwart voor Euro 3300. Wordt door fh Feron in Schimmert gevoerd.
postamble();

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 23 aug 2006 20:26

Informeer bij Kuiper eens naar zijn ervaringen met een Canyon F10, met jouw gewicht en je wensen kun je voor dat geld bijna geen betere fiets kopen. Verder denk ik dat je je zou moeten orienteren op een uitgebalanceerd geheel bij een budget van 3000 Euro zou je frame niet duurder moeten zijn dan ca. 1200 euro om voor de rest van de delen nog voldoende geld over te houden.
Mocht je en komplete fiets zoeken: kijk eens bij Stevens, Storck of Scott hebben alle één of meerdere modellen in jouw prijssegment zitten.
Ter info. een Scott Speedster met centaur en goede wielen bouw ik voor ca. 1700 Euro geen van de tot op heden door jou genoemde opties is beter dan deze combi, dus 3000 Euro is echt overdreven voor een dergelijke fiets.
Succes (p.s. wat Salden betreft heb je alvast gelijk) 

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 23 aug 2006 20:41

mail me gerust (zie profiel)
Klantenservice Canyon is Prima!

vinokourov
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 04 aug 2006 23:00

vinokourov 23 aug 2006 23:57

zijn er FM die canyon verdelen in belgie? of is dit een huismerk?

evert
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 jun 2005 18:48

evert 24 aug 2006 00:14

Canyon is een duitse postorder / internet aanbieder, kijk maar eens op www.canyon.com
ze hebben inmiddels wel een nederlandse vestiging geloof ik
qua kwaliteit zit het volgens mij wel goed met canyon, qua levertijd zou ik eens even verder speuren hier op het forum.
Succes
 
http://farm1.static.flickr.com/92/23265 ... 32.jpg?v=0" onclick="window.open(this.href);return false;

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 24 aug 2006 00:19

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 23 Augustus 2006

mail me gerust (zie profiel)Klantenservice Canyon is Prima!

mail net verstuurd, bedankt.
postamble();

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 24 aug 2006 13:15

IMG id=bici height=143 src= http://www.tommasini.com/imgtelai/small ... ire_01.jpg">
En toch is het een super fiets!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Plaats reactie