Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Helm spuiten

colnago
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2004 11:30

colnago 24 aug 2006 15:21

Hallo,
Ik ben in het bezit van een Giro Pneumo helm met de kleuren van de Rabobank. Was destijds leuk, past echter alleen goed bij de Rabobank outfit. Nu zit ik eraan te denken om de helm te spuiten in een wat meer neutrale kleur (wit, zwart, zilver). Heeft iemand een tip hoe je dat het beste kunt (laten) doen? Of wordt dit een fiasco?
Groet, Colnago
 
 

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 24 aug 2006 15:24

Niet doen! De oplosmiddelen in de lak kunnen zeer negatieve gevolgen hebben voor de structuur van het schuim! Of je moet alles echt heel nauwkeurig afplakken enz. Maar dan is het nog steeds maar de vraag of je helm even sterk blijft.

contador120
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jan 2006 19:16

contador120 24 aug 2006 21:40

Vraag het eens aan Stefano Garzelli. Hij heeft enkele van zijn helmen later spuiten in een speciaal motief

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 25 aug 2006 21:55

Quote: Origineel geplaatst door contador120 op 24 Augustus 2006
Vraag het eens aan Stefano Garzelli. Hij heeft enkele van zijn helmen later spuiten in een speciaal motief



Ugh. Dat is lelijk. Elke keer dat ik een vrachtwagen zie met zo'n airbrush abominatie spendeer ik de volgende vijf minuten met in de zon staren.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 04 sep 2006 17:15

Quoten: Origineel geplaatst door Colnago op 24 Augustus 2006


Hallo,
Ik ben in het bezit van een Giro Pneumo helm met de kleuren van de Rabobank. Was destijds leuk, past echter alleen goed bij de Rabobank outfit. Nu zit ik eraan te denken om de helm te spuiten in een wat meer neutrale kleur (wit, zwart, zilver). Heeft iemand een tip hoe je dat het beste kunt (laten) doen? Of wordt dit een fiasco?
Groet, Colnago



Ik zou het inderdaad ook niet doen. Los van of het mooier is of niet zet je de veiligheid van de helm op het spel.  Dat staat ook in de handleiding die je bij de helm hebt gekregen; de verf kan het materiaal van de helm aantasten. Geen risico's nemen dus.
Ik heb zelf een giro atmos ook in rabo kleuren. Die kun je toch wel combineren met andere outfit? Blauw- rood of rood-zwart zal denk ik wel staan. Het zal misschien niet helemaal overeenstemmen, tenzij je erg kieskeurig bent,
ja dan kun je beter een nieuwe helm aanschaffen. Dat kost wat, maar bedenk altijd dat je je hoofd maar 1 keer krijgt....

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 04 sep 2006 17:17

Waarom trouwens andere kleuren, vind je die kleuren oranje blauw wit niet meer leuk ? Je valt in ieder geval goed op, heeft ook weer met veiligheid te maken. In die atmos helm zitten zelfs reflectors; maakt het nog veiliger, zeker als je 's avonds fietst.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 04 sep 2006 22:11

Waar zitten die precies dan..?
Science of Performance!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 07 sep 2006 19:09

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 04 September 2006

Waar zitten die precies dan..?


De reflectors neem ik aan?:
zijn goed te zien op onderstaande foto

Zitten ook achter, 360 graden dus.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 sep 2006 20:36

Dat is gewoon het carbon in de helm. Bij andere Atmossen is het gewoon zwart carbon.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 07 sep 2006 20:58

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 September 2006

Dat is gewoon het carbon in de helm. Bij andere Atmossen is het gewoon zwart carbon.


Ik betwijfel het, het ziet er aardig reflecterend uit, hoewel ik het niet in het donker getest heb. Wat zegt de website daar dan over? 
Als dat niet zo is, dan verbaast het mij dat ze niet van de mogelijkheid gebruik hebben gemaakt om daar reflecterende strips op aan te brengen...
Nu zal ik nooit 's avonds in het donker gaan wielrennen, maar goed er zijn van die momenten dat het wat schemerig of mistig wordt....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 sep 2006 21:57

Het is gewoon carbon met wat alu erin waardoor het er wittig uit ziet. Helm is gemaakt om licht te zijn en goed te ventileren. Een reflector op m'n racefiets zie ik niet echt zitten (is geen gezicht) laat staan dat ik in een wedstrijd een reflector op m'n kop wil hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 07 sep 2006 22:47

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 September 2006

Het is gewoon carbon met wat alu erin waardoor het er wittig uit ziet. Helm is gemaakt om licht te zijn en goed te ventileren. Een reflector op m'n racefiets zie ik niet echt zitten (is geen gezicht) laat staan dat ik in een wedstrijd een reflector op m'n kop wil hebben.


Ik heb de site nog eens bekeken, daar stond het ook niet. Dus toch niet. Jammer. Dan valt dat 'veiligheidsaspect' af.
Toch iets waar giro over na kan of moet denken, voor de avond/nachtfietser. Ik bedoel overigens dan geen reflector zoals achterop een 'gewone' fiets. Dat is inderdaad geen porem. Maar kleine reflecterende plaatjes die precies op de plek waar het aluminium carbon te zien is. Net als op bepaalde kleding. Misschien kan het ook nog doorschijnend of in verschillende kleuren, zodat je er (bijna) niets van ziet.
Jij fietst zeker ook niet in het donker, Amclassic?

Plaats reactie