Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

HAC5

derjan
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mar 2005 09:13

derjan 26 sep 2006 17:23

We gaan lekker off-topic, maar dat maakt niet uit...ik heb ook net de S725 Tour Edition gekocht, bij Walstock. Kan ik als infrarood-interface gewoon die IR wave 2.0 kopen? Op de site van Polar wordt mij namelijk niet echt duidelijk of deze nou gebruikt kan worden voor de S725 Tour Edition.
Pain is just a state of mind

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 26 sep 2006 17:40

Voor wat betreft vermogens (Ik heb de Hac4+ en een Polar (710) met power output. Over Polar zegt men dat de afwijking max. + of - 10 % is, Tijdens het fietsen geeft de Hac4 dikwijls maar de helft aan van de Polar. Bij de Polar heb ik wel het gevoel dat de afwijking min of meer altijd hetzelfde is en dus te gebruiken als trend, maar de uitslag van de Hac 4 is absoluut onbruikbaar.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 sep 2006 19:49

Polar kan dat wel zeggen, maar ik heb begrepen dat de werkelijke afwijkingen veel groter zijn. Zal es zoeken naar bronnen die dit onderschrijven.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 27 sep 2006 00:40

Quote: Origineel geplaatst door havana op 26 September 2006
@ ericpeters: het is maar goed dat we niet vergeijken op basis van uiterlijk Die Garmin kan wel veel maar hij ziet er niet uit in mijn ogen. Veel te groot ook.




Een kwestie van smaak, hij is in ieder geval veel kleiner dan ik vooraf dacht, als hij op de stuurpen zit valt hij nauweliijks op, net zo breed als een Ritchey WCS stuurpen.

Ik heb in iedergeval al 4 jaar een HAC4 en nu de EDGE 305, de Edge is (onverwacht) lichter en vangt minder wind de Edge is veel platter dan de HAC4 met mounting base. Maar ik vond de Hac 4 ook altijd al een mooi apparaat, alhoewel veel minder overzichtelijk dan de EDGE.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 27 sep 2006 13:42

Quoten: Origineel geplaatst door Der Jan op 26 September 2006

We gaan lekker off-topic, maar dat maakt niet uit...ik heb ook net de S725 Tour Edition gekocht, bij Walstock. Kan ik als infrarood-interface gewoon die IR wave 2.0 kopen? Op de site van Polar wordt mij namelijk niet echt duidelijk of deze nou gebruikt kan worden voor de S725 Tour Edition.


Volgens mij kun je iedere infrarood lezer gebruiken. Bij de lokale computerboer zijn ze voor 10 á 15 euro te krijgen. Als je geen USB aansluitingen 'boven je bureau' (bijv. monitor, hub) hebt, zou ik er een met een kabeltje nemen dan kun je 'm op je bureau leggen.En voor als je een laptop hebt: de meeste laptops hebben standaard een IR lezer (IrDA) ingebouwd.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 27 sep 2006 14:25

Niet elke model kan met irDa uitgelezen worden. Mijn s720 bijv. niet, terwijl deze wel over ir beschikt.
Lees het hele verhaal hier:
http://www.pursuit-performance.com.au/p ... _irda.html

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 27 sep 2006 15:16

Quote: Origineel geplaatst door ericpeters op 26 September 2006
Quote: Origineel geplaatst door havana op 26 September 2006
@ ericpeters: het is maar goed dat we niet vergeijken op basis van uiterlijk Die Garmin kan wel veel maar hij ziet er niet uit in mijn ogen. Veel te groot ook.





Een kwestie van smaak, hij is in ieder geval veel kleiner dan ik vooraf dacht, als hij op de stuurpen zit valt hij nauweliijks op, net zo breed als een Ritchey WCS stuurpen.

Ik heb in iedergeval al 4 jaar een HAC4 en nu de EDGE 305, de Edge is (onverwacht) lichter en vangt minder wind de Edge is veel platter dan de HAC4 met mounting base. Maar ik vond de Hac 4 ook altijd al een mooi apparaat, alhoewel veel minder overzichtelijk dan de EDGE.




Heb zelf sinds kort de Garmin Edge 305. Uiterlijk is inderdaad kwestie van smaak. Hou persoonlijk niet van fietscomputers die lijken op horloges vastgemaakt aan het stuur. De Edge is een mooi plat apparaatje.
Nadeel van de Edge vind ik wel de cadans/snelheidssensor. OK, het is twee in 1, maar dat ding is me toch groot. Geen porem op mijn achterbrug. Toch een (kleine) vermindering van de feestvreugde. Verder een erg veelzijdig apparaat en de moeite waard om te vergelijken met Polar en HAC.
Afbeelding

derjan
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mar 2005 09:13

derjan 27 sep 2006 16:47

Ok, bedankt voor de IR-uitleg!
Pain is just a state of mind

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 okt 2006 10:32

Ze matchen die prijs wel hoor, als je gewoon even mailt...

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 08 nov 2006 22:44

Zou een van de HAC5 gebruikers een opgeslagen file vanuit Ciclotour willen mailen. 
 Ik heb namelijk problemen met het openen van opgeslagen files (2sec interval). Deze openen namelijk niet. 
Zie ook topic op Techniek.
Mijn mailadres is r.brand2@chello.nl
Bij voorbaat dank
 
 

bonker
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2006 22:46

bonker 31 dec 2006 14:35

beste renners, ik heb mij deze week de nieuwe hac 5 gekocht. hij is volledig gemonteerd zoals het hoort maar het enigste dat niet werkt is de cadance meter. heb me al suf gezocht wat het zou kunnen zijn maar ik geraak er niet uit. heb alle troubleshooting problemen al gedaan zoals het hoort ivb hiermee maar geen succes. nogthans is hij geinitializeerd zoals in het boekje en geeft hij signaal ontvangst door, de omwenteling meter blijft op nul staan. en om detail te zoeken in de handleiding hoef ik niet te doen omdat die enkel engels en duitstalig is.
zou iemand me hiermee kunnen helpen aub.
alvast bedankt

Plaats reactie