Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

twan6100
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 aug 2010 18:16

twan6100 06 mei 2011 18:00

Vandaag nieuwe wielen in mn x-lite gestoken.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Scott Foil - DI2

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 18 mei 2011 10:03

Zeer mooie fietsen!! Ik ben aan het denken om een PRO RS 3000 te kopen. Dit gaat nog wel een tijdje duren omdat ik nog niet goed weet wat ik wil. Dit komt vooral omdat ik nog niet veel verstand heb van fietsen. Ik heb dus bijvoorbeeld ook geen idee welke wielen nu goed zijn. Termen als stijfheid zeggen mij niets.

Is er iemand die tips heeft om kennis op te doen over dit soort zaken? Ik rijd geen wedstrijden, maar ben ook niet iemand die 1x in de twee weken 40 kilometer fiets. Ik fiets zo'n 140 km per week, ben 186 cm en weeg 72 kg. Collega's en vrienden met meer kennis van zaken zeggen altijd heel snel dat in principe alle wielen wel goed zijn voor mijn gebruik, lengte en gewicht.

Voor de PRO RS 3000 zijn de volgende wielen beschikbaar (zonder meerprijs):

* Mavic cosmic elite
* Mavic ksyrium elite
* Easton EA 70
* DT Swiss R1500
* DT Swiss RR 585
* Xtreme Aero Wheels III

Heeft iemand tips / ideeen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 mei 2011 10:13

Heb nu de DT R1500 onder mijn rose zitten, Naar mijn mening echt topwielen rollen super en voelen ook zeer sterk aan. ( hebben dan ook veel spaken ). Ze zien er verder ook goed uit. Maar ik ben ook totaal geen zwaargewicht 1.84m en 67kg. Ik kan dus niets zeggen over echte stijfheid voor zwaardere rijders. ( val je niet onder )

Ik zal eens foto's van mijn Rose hier posten, dat ben ik nog vergeten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 18 mei 2011 10:35

Hoe is het in algemeen gesteld met de kwaliteit van het vinden van de juiste maat en het afstellen van een nieuwe fiets bij Rose? Als ik het zo doorlees allemaal zit het wel snor, maar misschien zijn er ook mensen met mindere ervaringen? Ik wil eventueel voor mijn vriendin een nieuwe racer kopen, haar 7 jaar oude pina begint op te raken, en ze heeft er geloof ik nooit lekker op gezeten, alleen doet ze er zelf niks mee;-) Zolang het nog rijdt is het goed.........
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 18 mei 2011 10:59

@Raassie

Onlangs daar een fiets gekocht voor m'n vriendin. Het was enorm druk (zaterdag rond 2 uur 's middags) maar ze namen wel de tijd om haar goed op te meten. Ze hebben daar een apparaat voor die met een soort laser de exacte maten op neemt. Dan gaat dat allemaal de computer in en krijg je een uitdraai mee met daarop de juiste framemaat, stuurpen, zadelhoogte etc..

Vervolgens kregen we een soort pieper en de mededeling dat we rustig de winkel konden gaan verkennen. Na ongeveer 3 kwartier werden we opgepiept :) en dan staat er een medewerker voor je klaar. Ook deze nam weer rustig de tijd, keek nog eens kritisch naar de uitdraai met maten + houding op de fiets en dacht daarna mee over de uiteindelijke configuratie.

Het enige nadeel vond ik dat de enige mogelijkheid voor een proefronde een klein druk rondje door de winkel zelf is. Je kan daar hooguit een beetje sur-placen en een recht stukje 10 km/h rijden ;) Voor mijn vriendin was dit echter genoeg om te bepalen dat ze nooit meer op haar oude fiets ging zitten :)

Dus gelijk bij binnenkomst maten opnemen en pieper ophalen; dan heb je daarna rustig de tijd om de winkel te gaan bekijken (ook echt super trouwens!). Houd wel rekening met een wachttijd van zo'n 5 weken.

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 18 mei 2011 12:52

@Tjansen

Klinkt goed, bedankt voor je reactie. Ik zal binnenkort eens kijken of ik mijn vriendin kan overhalen om mee te gaan.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 18 mei 2011 16:21

Vriendin gewoon meenemen, zal ze geen spijt van krijgen.
Opdringerig vind ik het personeel niet, je kunt rustig rondkijken en vragen stellen.
Bij evt. problemen aan je fiets of kleding doen ze nooit moeilijk.

willemsf
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:11

willemsf 18 mei 2011 16:42

Iemand ervaring met de Rose X lite?
Heb interesse in dit frame en de aanbiedingen zijn soms verschirkkelijk goedkoop in vergelijking met andere merken.

Test wijzen ook uit dat deze frames top moeten zijn. Enige bevindingen of foto's altijd welkom!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 mei 2011 17:27

Als je recensies zoekt kan je ook op Red Bull carbon x-lite zoeken de frames zijn nauwelijks veranderd in eigenschappen... volgens mij dit jaar nog iets lichter. Rose gebruikt eigenlijk maar een model voor carbon X-lite, RS, en SL maar lay-up ( en soort ) van carbon is anders. Ben tot nu toe zeer tevreden over mijn RS frame. De foto's zullen dit weekend wel komen, geen camera op dit moment.

Jammer genoeg had Rose bij mij trouwens een foutje gemaakt waardoor de wachttijd wat langer is geworden. 5,5 week ipv vier. ( Wel weer soort van goedgemaakt door korting te geven op nieuwe helm en fietsbroek. )Ze hebben het volgens mij erg druk de laatste tijd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 18 mei 2011 21:44

Moet zeggen dat ik toch een beetje gewend begin te raken aan die Rose fietsen. Dacht eerst dat het niets zou worden ter veranging van Red Bull maar blijkbaar heeft het gewoon even tijd nodig.

Heb geen rose fiets maar met de onderdelen en overige bestelling niets dan goede ervaringen. Vind het echt knap dat een bedrijf dat geloof ik wel 1000 pakjes per dag verstuurt meestal toch gewoon binnen 24 uur met een nette persoonlijk gerichte reactie komt op een e-mail. Dat maak je wel eens anders mee.

bevercube
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2006 18:26

bevercube 19 mei 2011 23:33

Rose Pro Sl Alu frame
kun zelf bepalen welke voorvork er in komt de ene zit een rechte de andere
dunne kromme zie pag 129

dennad
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:34
Locatie: Heerhugowaard

dennad 20 mei 2011 00:06

Zit er (behoudens de vorm) nog een verschil in deze vorken? Ik weet wel dat de goedkopere versies een alu vorkbuis hebben.

Plaats reactie