Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 03 mar 2010 19:10

LuukvD schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet mooi vind. En de naam "Red Bull" doet ook niet erg origineel aan..


Hallo Luuk,
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten ...
Dit is een gedeelte van het forum waar veel liefhebbers van de Red Bull zitten.
Ben erg benieuwd wat je er niet mooi aan vindt en wat je dan wel een mooie fiets vindt met een goede naam. Dan heb ik het natuurlijk wel over fietsen die in "ons" bereik liggen. Ik heb ook een PRO-SL en ben er erg tevreden over. Ik had liever een Cervelo R3SL gehad van minder dan 6kg maar dan ben ik ook €6K lichter ...
Gr, Ric
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 04 mar 2010 13:08

Gisteren mijn 1e rit gemaakt op mijn nieuwe Red Bull.
Wat een zalige fiets en zeker in vergelijking met mijn vorige Be-One.
Schakelt als boter, betere zitpositie.
Hopelijk komen vandaag de klikpedalen binnen dan kan het echt beginnen.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 10 mar 2010 20:09

LuukvD schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet mooi vind. En de naam "Red Bull" doet ook niet erg origineel aan..



Hoezo niet?? Origineler kan je ze niet hebben..

Afbeelding
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 10 mar 2010 23:33

Tijd over? :D Nieuw design Red Bull fiets.

fish
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jul 2009 16:53

fish 10 mar 2010 23:42

Wauw als ik geweten had dat dit nieuwe model eraan kwam had ik nog wel even gewacht ;-)
Dit nieuwe model schijnt geweldig comfortabel te zijn en dat alles moet dan ook nog minder dan 2 kg gaan wegen met die extra stijve vierspaaks wielen en geheel vernieuwde kettingconstructie!!

(ps Ik vind mijn Red bull een heerlijk fietsend en mooi apparaat en zou hem niet inruilen voor een Ridley)
Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:

\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'

olleranip
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 10 mar 2010 23:47

Mooi stukje huisvlijt hoor.
Ik ga volgend weekend een fiets breien van staalwol. :D

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 11 mar 2010 00:04

Ben wel benieuwd, bij de MTB's heb je een complete lijn "Rose" genaamd naast "Red Bull". Misschien een (langzame) naamsverandering?

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 11 mar 2010 00:23

Dan verkies ik toch red bull hoor :).... Ik heb totaal geen problemen met de merknaam of de link naar de drank.
Het zijn superfietsen voor een superprijs. Ik zou me zonder veel twijfel opnieuw een aanschaffen.
De meest 'leken' vinden deze fiets veel mooier dan mijn duurdere trek madone, ze zijn dan ook heel mooi afgewerkt met oog voor detail.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 11 mar 2010 13:42

Ik heb ook lak aan prestige, marketing of whatever. Het zijn inderdaad zeer goede fietsen voor een zeer scherpe prijs. Een aanrader voor wie een no nonsens kwaliteitsproduct zoekt.

En trouwens, wie denk je die er de fietsen die aan profploegen (met dikwijls nog een smak geld erbovenop) gesponsord worden betaalt? De fabrikant dan? Ik denk het niet hoor.
Daar zit de sterkte van de duitse aanbieders, ze hebben geen overhead aan sponsorkosten.

Dat ze geen vernieuwers zijn en geen kost steken in innovatie zal ook wel helpen om hun prijzen zo laag te houden.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 11 mar 2010 14:02

Die redbull-redbull mtb is epic :|

elvis
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:59

elvis 11 mar 2010 20:30

Ja precies, ik reed jarenlang op specialized downhill, freeride fietsen, tot ik een Canyon torque FR.9.0 ontdekte, maar dat scheelt een hoop in euro`s, en ik smeet er net zo hard mee als op mijn andere''bekendere en meer uitstraling hebbende fietsen''
ik reed net zo lekker met een betere, danwel duurdere afmontage voor veel, heel veel minder geld. En een frame kapot rijden, dan moet je of pech hebben of van goede huize komen, heeft niets met het merk te maken.

@fish
Ik heb de auto stop/start van de polar inderdaad uitgezet en de sensor omgedraaid. Nu werkt ie feilloos, dank je nogmaals voor de tip.

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 11 mar 2010 20:39

Ijzeren Briek schreef:Ik heb ook lak aan prestige, marketing of whatever. Het zijn inderdaad zeer goede fietsen voor een zeer scherpe prijs. Een aanrader voor wie een no nonsens kwaliteitsproduct zoekt.

En trouwens, wie denk je die er de fietsen die aan profploegen (met dikwijls nog een smak geld erbovenop) gesponsord worden betaalt? De fabrikant dan? Ik denk het niet hoor.
Daar zit de sterkte van de duitse aanbieders, ze hebben geen overhead aan sponsorkosten.

Dat ze geen vernieuwers zijn en geen kost steken in innovatie zal ook wel helpen om hun prijzen zo laag te houden.


Volgens mij sponsort Rose wel een paar ploegen hoor! Weliswaar geen pro-tour, maar toch. En je kunt echt niet zeggen dat bijvoorbeeld Red Bull en Canyon niet vernieuwen. Dat is juist ook een sterk punt van deze merken.

Plaats reactie