Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 19 jan 2010 08:31

Ric,
ziet er goed uit, een geheel.
Heb je op de horizontale buis het tweede RODE "PRO SL" eraf gepoetst of lijkt dat maar zo??
Dan had je de gekleurde blokje boven op de buis ook mee kunnen nemen,

veel rij-plezier,
Grt. Zapp

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 21 jan 2010 23:14

ZAPPerdeflap schreef: Ric,
ziet er goed uit, een geheel.
Heb je op de horizontale buis het tweede RODE "PRO SL" eraf gepoetst of lijkt dat maar zo??
Dan had je de gekleurde blokje boven op de buis ook mee kunnen nemen,

veel rij-plezier,


Zapp,
Nee, heb het frame niet gepoetst ...
Ric
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 22 jan 2010 00:02

Heel mooie fiets.
Het zijn de 2010 kleuren, dus geen rode letters meer op de pro sl ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

rftjanssen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2009 22:52
Locatie: Sittard

rftjanssen 22 jan 2010 09:37

@Timper: op de horizontale buis staat in het zilvergrijs "Pro SL" daaronder staat nog een keer "Pro SL" in het rood. Zie bijgevoegde attachment. Waarschijnlijk is dit niet goed te zien op de foto van Ric .

Ik heb mijn Pro SL op 2 januari besteld. Donderdag 14 januari bericht dat mijn fiets gereed was en heb hem afgelopen zaterdag opgehaald. Een kleine 2 weken levertijd dus. Super service van Rose!!!

Foto's volgen binnenkort.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 22 jan 2010 11:50

rftjanssen schreef:@Timper: op de horizontale buis staat in het zilvergrijs "Pro SL" daaronder staat nog een keer "Pro SL" in het rood. Zie bijgevoegde attachment. Waarschijnlijk is dit niet goed te zien op de foto van Ric .

Ik heb mijn Pro SL op 2 januari besteld. Donderdag 14 januari bericht dat mijn fiets gereed was en heb hem afgelopen zaterdag opgehaald. Een kleine 2 weken levertijd dus. Super service van Rose!!!

Foto's volgen binnenkort.

Yep, ik had het op de 'u' van 'bull' hehe op het model 2009 (die ik in oktober kocht).
Superfietsje he !! Service is ongelooflijk bij Rose. Ik kocht er al redelijk veel online.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

rftjanssen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2009 22:52
Locatie: Sittard

rftjanssen 22 jan 2010 18:04

Zoals beloofd hierbij de foto's van mijn nieuwe rode stier:

[img=http://lh3.ggpht.com/_mYK4xgz5ftA/S1nHc ... 8Y6493.JPG]
[img=http://lh6.ggpht.com/_mYK4xgz5ftA/S1nHc ... 8Y6498.JPG]

Red Bull Pro SL 3000
Shimano Ultegra Compact 50/34 -12/25
Easton EA 90 Aero wielen
Conti Grand Prix 4000S banden
3T ARX PRO stuurpen
3T Ergonova Pro stuur
3T Doric Ltd zadelpen
Selle Italia SLX XC zadel

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 22 jan 2010 18:08

Mooie fiets!
Ziet er strak uit, keurig netjes.

Het spuitschema heeft wel heeeeeel erg veel weg van een Cervelo soloist team van zo ongeveer een decennia geleden.
Maar misschien was dat onder het mom: beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen.
FacebookS3RSSite

fish
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jul 2009 16:53

fish 22 jan 2010 18:40

Ik zal me eerst even voorstellen aangezien dit mijn eerste bericht is: Ik ben 1.83 en 64 kg. 30 jaar oud.
Na tien jaren op mijn stalen ros van 20 jaar oud alleen af en toe een rondje te maken als de zon scheen en de wind goed stond heeft het fiets virus mij afgelopen jaar alsnog te pakken gekregen.
Afgelopen jaar heb ik voor het eerst wat toertochtjes gefietst van 100 km en trainde ik gemiddeld drie keer per week gemiddeld 50 km.
Dit jaar wil ik dit verder uit gaan bouwen naar langere tochten. Ik heb me al ingeschreven voor de AGR en de elfstedentocht.
Echter vind ik het dan ook tijd worden voor een nieuwe fiets. Omdat ik hem er prachtig uit vind zien en je veel krijgt voor je geld naar mijn idee is hierbij mijn keuze gevallen op de Red Bull Pro SL 3000 2010.
Alleen nu nog een paar vragen terwijl ik wacht op de laatste financiën voor ik ga bestellen.

1- Kun je een betrouwbare bikefitting krijgen bij Roseversand.
2- Ik ga zeker voor de triple maar welke cassette zouden jullie achter laten monteren? Meegewogen dat ik maar af en toe zal gaan klimmen (AGR) maar ook niet de sterkste klimmer ben.
3- Ik vind de standaard zadelpen niet zo mooi. Maar welke dan wel nemen zonder de kosten heel ver op te jagen?
4-Hoe zit het zadel dat geleverd wordt bij deze fiets (prologo Nago Evo T2.0)? Ik heb niet echt veel zitvlees en ben nogal smal gebouwd.
5- Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij deze fiets of als ik daar heen ga?

Het is nogal een lijst geworden maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen met tips en advies.
Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:

\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 22 jan 2010 18:54

Wat betreft punt 1: Je kunt bij Bikeworld een redelijk uitgebreide meting verwachten. Deze mensen weten goed waar ze mee bezig zijn, en sturen je niet met een compleet verkeerde maat fiets de deur uit.
Over punt 2: 1.83m en 64 kilo, en dan nog niet goed kunnen klimmen?

Met een triple en een 12-25 cassette kun je overal omhoog.

robinc50
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2009 19:26

robinc50 22 jan 2010 20:59

Ric,

Je fiets is mooi. Laat je ook de fiets van je vrouw nog zien. Die mag niet ontbreken op deze site!!!

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 22 jan 2010 21:26

Fish schreef:Ik zal me eerst even voorstellen aangezien dit mijn eerste bericht is: Ik ben 1.83 en 64 kg. 30 jaar oud.
Na tien jaren op mijn stalen ros van 20 jaar oud alleen af en toe een rondje te maken als de zon scheen en de wind goed stond heeft het fiets virus mij afgelopen jaar alsnog te pakken gekregen.
Afgelopen jaar heb ik voor het eerst wat toertochtjes gefietst van 100 km en trainde ik gemiddeld drie keer per week gemiddeld 50 km.
Dit jaar wil ik dit verder uit gaan bouwen naar langere tochten. Ik heb me al ingeschreven voor de AGR en de elfstedentocht.
Echter vind ik het dan ook tijd worden voor een nieuwe fiets. Omdat ik hem er prachtig uit vind zien en je veel krijgt voor je geld naar mijn idee is hierbij mijn keuze gevallen op de Red Bull Pro SL 3000 2010.
Alleen nu nog een paar vragen terwijl ik wacht op de laatste financiën voor ik ga bestellen.

1- Kun je een betrouwbare bikefitting krijgen bij Roseversand.
2- Ik ga zeker voor de triple maar welke cassette zouden jullie achter laten monteren? Meegewogen dat ik maar af en toe zal gaan klimmen (AGR) maar ook niet de sterkste klimmer ben.
3- Ik vind de standaard zadelpen niet zo mooi. Maar welke dan wel nemen zonder de kosten heel ver op te jagen?
4-Hoe zit het zadel dat geleverd wordt bij deze fiets (prologo Nago Evo T2.0)? Ik heb niet echt veel zitvlees en ben nogal smal gebouwd.
5- Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij deze fiets of als ik daar heen ga?

Het is nogal een lijst geworden maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen met tips en advies.



Ze zullen u daar zeker goed op de fiets zetten, maar het is altijd handig zich te laten opmeten voordien om een vergelijk te hebben.

De afmontage van de fiets kun je makkelijk zelf een beetje aanpassen (zie ook de site) zonder echte meerprijs. Ik koos bijv. voor een volledige ritchey afmontage omdat ik een set (stuurpen, stuur en zadelpen) mooier vind.

Zadels zijn persoonlijk, daar moet je geluk in hebben ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 22 jan 2010 21:59



Janssen,
mooi die BLACK BULL

veel plezier er mee,
Grt. Zapp

Plaats reactie