Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

aanschaf eerste racefiets

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 sep 2006 11:38

Misschien een idee om een topic te maken waar je fietsen kan laten keuren?  Anyway: veel plezier met kopen!
[edit]
Topic is aangemaakt!

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 17 sep 2006 12:24

Quoten: Origineel geplaatst door Astrid op 16 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Astrid op 15 September 2006


Zonet het frame voor de zekerheid nagemeten. Het blijkt geen M/54 maar een M/51 te zijn. De framemaat wordt bepaald aan de hand van de binnenbeenlengte. Bij mij 76 centimeter. Dit komt inderdaad neer op framemaat 51. Een fiets moet goed passen, om snelheid te kunnen maken en blessureleed te voorkomen ( face=Arial color=#0000ff www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm). Daarom mag je ook een proefritje maken, met eventuele aanpassingen aan de fiets in de hoogte, zonder verplichting tot koop. Verder heb ik nog een winddichte jack: Löffler Windstopper / Maat S48. Los van de kleur die je moet (aan)staan, erg handig op koude, winderige dagen. Voor het symbolische bedrag van 5 euro.


Deze kreeg ik naar aanleiding van een mail die ik naar de eigenaar had gestuurd over een vraag over de framemaat. Denk dat opzich dus dat probleem wel opgelost is, maar denk dat je zeker gelijk hebt dat 54 misschien een beetje overmoedig zou zijn.
Hoe kan je zelf de framemaat meten, dan kan ik die morgen als ik er heen ga nog even voor de zekerheid nameten.


kjik hier maar eens in rechterkant balk staat ws sizing system
http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp

Plaats reactie