Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Laat hier je 2e hands fiets keuren-topic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2006 13:47

Qua tweedehands kun je het beste gewoon via Marktplaats etc zoeken. Zorg dat je de beschrijvingen goed doorleest, om veel informatie vraagt. Wat is trouwens je mailadres? Mijn fietsmaatje heeft toevallig zijn fiets te koop staan, een Colnago Dream Lux 58 cm met Time Carbon voorvork en verder alles Campagnolo Record. Misschien iets voor jou? Je weet i.i.g. zeker dat je iets goeds koopt.

jallas
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2006 10:02

jallas 21 sep 2006 13:54

tonkens@hotmail.com

Ben benieuwd

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2006 14:03

Het mijn maatje (Rutger heet ie) gemaild. Hij stuurt jou een mailtje.

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 21 sep 2006 16:06

btw jallas ik weet niet wat je maat is maar die bianchi 1885 zag ik nog eergisteren bij hopmans in bergen op zoom staan. ( zoals havana en ik hebben ) van 1900 / 2100 euro ligt eraan wat je neemt voor € 1199,-- euro. ( zag nog maar 3 fietsen staan )
ik dacht dat die alleen nog maat 54 / 55 en 59 had staan. Hij had ook nog 3 fietsen staan ( incl. maat 61 ) van die versie hoger dan die bianchi 1885 die stonden voor € 1795,-- euro. Dus als het je maat is......???
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

jallas
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2006 10:02

jallas 21 sep 2006 16:40

Dank je wel ik zal ze bellen. Ik moet een 58 hebben in principe.

marijke
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2006 15:23

marijke 21 sep 2006 16:53

Om te beginnen iedereen bedankt voor de reacties, ben er een stuk wijzer op geworden! Ik zie af van de fiets die ik was tegengekomen op marktplaats, jullie argumenten hebben mij overtuigd dat dit niet de goede fiets voor mij is. 
Ik ben natuurlijk niet stil blijven zitten en heb 2 nieuwe advertenties gevonden die mij interesseren!
De eerste
javascript:ol('http://koopjes.marktplaats.nl/fietsen_e ... 83993.html');
Nieuwe Ridley Aedon racefiets. Special edition van Lotto Davitamon en Q8.Zonder pedalen. Adviesprijs € 1500,00Aedon Hydroform Aluminium frame, maat 56cm, met sharpenedge design: framebuizengevormd voor maximale stijfheid!Fenix Carbon voorvork (voor meer comfort, carbon is iets flexibeler en vangt de grootste stoten op).Afgemonteerd met:- FSA Omega crankstel- Shimano tiagra shifters 18 speed- Shimano tiagra voor- en achterderrailleur- Shimano remmen- Vuelta Zerolite wielen- Vredestein Fortezza banden- Ritchey stuur- Ritchey voorbouw- Ritchey zadelpen- 4ZA Stratos zadel- Bidonhouder met bidonKortom, een ultra lichte racefiets met prachtig design van zeer hoge kwaliteit!
 
Ik heb nog geen contact opgenomen met de adverteerder. Er is geen vraagprijs, maar tot nu toe is 375 euro het hoogste bod.
 
En dan nummer 2:
 
javascript:ol('http://koopjes.marktplaats.nl/fietsen_e ... 24727.html');
 
Aangeboden Hagen 9 speed racefiets (Beverwijkse frame/fietsenbouwer).Voorderailleur en cranck van Shimano 105, al het overige, zoals naven achterderailleur e.d. Ultegra. Voorbladen 50/42, achter 12/23 (eventueel heb ik ook i.p.v. de 50 ook een 52/53). Klassieke buiscommandeurs van Shimano Dura Ace 9 speed geindexeerd (deze zijn ook nieuw). Stuurpen (ahead voorbouw)van BBB 12 cm. Zadel Selle Italia Trumatic 2.Schittterend in de lak. De fiets is slechts één jaar oud en staat op nieuwe Schwalbe Stelvio banden. Op dit moment zitten er Look pedalen op die bij de prijs inbegrepen zijn. De fiets is nagenoeg nieuw en rijdt dus ook als nieuw. Te koop wegens aanschaf andere fiets.
 
Ik wacht nog op antwoord van de adverteerder over de frame maat. Vraagprijs is 399 euro.
 
Ben benieuwd naar jullie reacties en wederom alvast bedankt!
 
Groetjes Marijke
 

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 21 sep 2006 17:36

Omdat ik deze winter verder wil blijven trainen ga ik een 2e hands mountainbike kopen. Vooral om te kijken of ik dat ook leuk vind in plaats van het wielrennen. Zeer waarschijnlijk ga ik voor deze Giant 830 ATX:

Er is weinig op gefietst en heeft meer stil gestaan dan er mee gereden is.
Afmontage is geloof ik vooral Shimano spul.
Vraagprijs is 250euro. Dat vind ik wel wat mee vallen of niet?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2006 17:55

Die Ridley is veel te duur, 1500 euro voor een aluminium fiets met Tiagra spullen is gekkenwerk. Hij zegt dat ie nieuw is, dat lijkt me niet kloppen. Lijkt voor maximaal 500 à 600 euro edoch geen gekke aankoop.
Die Hagen is echt niks. Fiets is een jaar oud, maar de afmontage is een allegaartje van oude en nieuwe onderdelen. Bovendien wil je echt geen fiets kopen zonder shifters in de remgrepen.... Komt nog eens bij dat ik het te duur vind voor die fiets.

vinokourov
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 04 aug 2006 23:00

vinokourov 21 sep 2006 22:40

op andere foras zijn er veel die hun ridley verkopen, en daar vragen ze er 800 voor dacht ik

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 22 sep 2006 12:32

Quoten: Origineel geplaatst door Soffatti op 21 September 2006

Omdat ik deze winter verder wil blijven trainen ga ik een 2e hands mountainbike kopen. Vooral om te kijken of ik dat ook leuk vind in plaats van het wielrennen. Zeer waarschijnlijk ga ik voor deze Giant 830 ATX:[FOTO]Er is weinig op gefietst en heeft meer stil gestaan dan er mee gereden is.Afmontage is geloof ik vooral Shimano spul.Vraagprijs is 250euro. Dat vind ik wel wat mee vallen of niet?


250 lijkt me een redelijke prijs, maar verwacht niet dat je iets bijzonders hebt. Denk trouwens dat een vergelijkbare fiets niet veel duurder is! Het is namelijk niet echt een bijzondere fiets met goede onderdelen. Het zijn voornamelijk "goedkope" onderdelen, staar je niet blind op de schijfrem voor, die is mechanisch en niet echt geweldig. Is meer voor op het oog dan dat je er serieus wat aan hebt!
Maar als 250 je budget is komt je wel in dit soort fietsen terecht.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 22 sep 2006 13:38

voor wat centen meer staat er een Giant XTC full deore en MPH schijfremmen zag ik..
Gebruikt frame, nieuwe groep.

f1freek
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 sep 2006 18:40

f1freek 23 sep 2006 01:19

Trek 1000, model 2006
- Frameset; Alpha SL Aluminium- Vork; Bontrager (carbon)- Wielen; Alloy hubs- Crankstel; Bontrager Sport triplo 52/42/30- Achterderailleur; Shimano Tiagra 9speed- Twee bidonhouders inbegrepen.- CatEye fietscomputer (Velo8) met 8 functies; actuele snelheid, gemiddelde maximum, odo meter, timer, dagafstand, klok en caloriemeter.- Gewone pedalen aanwezig- Zadelpen; Bontrager (carbon)
Wat zou een nette prijs zijn voor deze fiets? Ik ben namelijk van plan deze fiets te verkopen.... Hij heeft pas 215KM op de teller staan! Hij is dus nog helemaal in orde. Enige minpuntje vind ik dat 'ie sora shifters heeft.... De fiets heeft dus 3x8 versnellingen, maar wel een Tiagra 9speed derailleur. Wil nu overgaan op 9speed, maar heb een interessante 10speed gevonden. Ik heb deze Trek voor 729,- gekocht, extra's zijn de fietscomputer en bidonhouders. Wat zou dan een redelijke prijs voor deze fiets zijn?
Groeten....!
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.

Plaats reactie