Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Laat hier je 2e hands fiets keuren-topic

piek
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2006 19:22

piek 18 sep 2006 21:33

Hoi allemaal! ik heb hier nog een advertentie + de mail die ik kreeg toen ik om nog wat meer info vroeg. Graag jullie mening!
Ik heb hier een race fiets Batavus A'light in goede staat enkele kenmerken van de fiets:- Schakelen in het stuur- Framemaat 52/55 cm- Shimano RSX afgewerkt- Schwalbe blizzard sport buitenbandenHet is gewoon een fijne en goede fiets !
De mail: gewone lengte was ik 1,69 maar segt niet veel en het is framemaat 53 . de fiets heb ik nou denk ik 2 jaar maar deze zomer is er niet meer mee gefiets alleen in het begin gebruikt. en hij is voor 99 rsx afgewerkt behalve 1 crank als dat zo heet geloof het wel. en voor 175 E mag u hem kopen.en ik verkoop hem omdat ik er niks meer mee doe en ik er geen tijd meer voor heb.
Alvast bedankt maar weer!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 18 sep 2006 22:36

hmmm.. ben de advertentie weer aan t zoeken, maar zie ´m niet meer staan.. vrees dat hij verwijderd is..
 
Train ze!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 sep 2006 22:43

Shimano RSX is de voorloper van Sora. Heb het zelf gehad, het werkt wel aardig. Zeker niet slecht. 175 euro lijkt me ok, indien de fiets nog goed oogt. Voor 150 krijg je 'm ook wel mee denk ik.

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 19 sep 2006 01:51

laten we invoeren;
het casran keurmerk 3 punten
het sharkman keurmerk 2 punten
het amclassic keurmerk 1 punt
nog andere gegadigden?
wie kan de stickers maken?

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 19 sep 2006 02:05

Quoten: Origineel geplaatst door koers op 18 September 2006


laten we invoeren;
het casran keurmerk 3 punten
het sharkman keurmerk 2 punten
het amclassic keurmerk 1 punt
nog andere gegadigden?
wie kan de stickers maken?

is meneer een beetje gefrustreerd?
You can never be too Specialized

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 sep 2006 03:55

laat dat beetje maar weg, ik denk dat ik morgen weer veel te verwijderen heb
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 19 sep 2006 12:09

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 18 September 2006

Shimano RSX is de voorloper van Sora. Heb het zelf gehad, het werkt wel aardig. Zeker niet slecht. 175 euro lijkt me ok, indien de fiets nog goed oogt. Voor 150 krijg je 'm ook wel mee denk ik.

Voor zover ik weet is RSX de voorloper van Tiagra en Exage de voorloper van Sora. Heb zelf ook met RSX gefietst en inderdaad niets mis mee!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

marijke
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2006 15:23

marijke 20 sep 2006 20:52

Hallo allemaal,
ben hier o.a. via Astrid (die door jullie haar mooie nieuwe fiets heeft laten keuren!) Ik ben Marijke en ben op zoek naar een racefiets. Heb me de afgelopen weken veelvuldig op marktplaats begeven en rondgekeken. nlangs heb ik op een fiets gereageerd en reactie van de verkoper gekregen (zal de link hieronder zetten)
Mijn budget is max 400 euro (fiets moet dan wel af zijn met pedalen e.d) Ik wil er ongeveer 1 keer per week mee fietsen, wie weet vaker. Ik weet niet heel veel van fietsen af, maar bijv wel dat shimano sora en 2200 niet de beste versnellingssystemen zijn. Ik ben zelf 1.76, heb wel redelijk lange benen. Fiets wel eens op de fiets van iemand anders met framemaat 58, gaat prima. Maakt het veel uit of je frame wat kleiner zou zijn?
hier dan de door mij gevonden fiets (vraagprijs 425 euro):
('http://koopjes.marktplaats.nl/fietsen_e ... 0371170.ht');
Deze racefiets is in zeer goede staat, echter te klein voor mij. framemaat is 58cm. Het is een Ridleyframe maar gestickerd met de naam Verdoes (Fietsenzaak in Den Helder). Hij is anderhalfjaar oud en weinig mee gereden. incl. Spd pedalen.druppelvelgen.
Mailtcontact Met de verkoper:
'De hele fiets is afgemonteerd met Shimano RSX. Schakelen gaat via de rem (naar links/ rechts bewegen) Er is op de fiets totaal 1000km mee gefietst. Er zit een km-teller op. De fiets is licht (gewicht>>?? ) zal ong. 10kgzijn. Er zit een standaard racezadel op. Je kan er altijd een stuk mee fietsen als je interesse hebt.'
In de advertentie stonden spd pedalen vermeld. Wat zijn dat? Merk je verschil tijdens het fietsen? en is het ene systeem beter dan het andere?
Van de adverteerder kreeg ik vandaag een mail met de vraag of ik nog interesse had. Heb er nog niet op gereageerd.
Ik hoop dta jullie mij kunnen helpen en ben benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes Marijke

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 sep 2006 21:04

10 KG lijkt me onwaarschijnlijk voor zo'n (toch wat oudere) fiets met RSX (is nu Tiagra, is prima spul om mee te beginnen).  Maar goed, gewicht boeit op 't vlakke toch weinig. Toch klopt er niks van, van RSX is veel ouder dan een jaar. Dus het is onlogisch dat die fiets nog zo jong is. Ik twijfel daarom ook aan het kilometrage en ik geloof dan ook niet zo maar dat 't een Ridley is.
SPD een pedalen systeem van Shimano. Het is uitstervende, althans op racefietsen. In de MTB-wereld wordt het nog wel heel veel gebruikt. Het werkt allemaal prima, al is het contactoppervlak wat kleiner dan bij andere systemen. Sommige mensen bestempelen dit als nadeel.
In de racewereld heb je talloze, redelijk vergelijkbare systemen, waarvan Look (heeft verschillende modellen), Time en SPD-SL (van Shimano) de meest gebruikte zijn. Je hebt echter nog veel meer aanbieders.
Pedalen zijn zeer eenvoudig zelf te vervangen dus laat je niet leiden door pedalen op een 2e hands fiets! Voor 35 euro koop je Look of SPD-SL (opvolger SPD) pedalen inclusief schoenplaatjes. Da's dus het geld niet.
PS: die link doet het niet dus ik kan je fiets niet beoordelen!

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 20 sep 2006 21:14

edit: iets te lang getypt havana was me voor. Ff. de goede link: er moest nog even een ml achter de ht



425 euro voor een fiets met RSX vind ik aan de dure kant. Het frame is zou maar anderhalf jaar oud, dat geloof ik niet. Volgens mij is het een RIdley Force 6 frame. Die zijn ouder. De groep is sowieso ouder dan 1,5 jaar en zal waarschijnlijk ook meer kilometers hebben gemaakt. Of er moet MINSTENS 75 euro af, of gewoon niet doen (is mijn MENING)

Dan nog even een iets over de maat: het is opvallend dat veel vrouwen op een fiets rijden die te groot is. Het is me de afgelopen weken een paar keer opgevallen. Vrouwen hebben naar verhouding meestal langere benen. Ze letten dan bij het kopen van een fiets alleen op de maat van de staande buis. Ze vergeten of weten niet dat de lengte van de bovenbuis veel belangrijker is. Veel fietsmerken leveren niet voor niets fietsen speciaal voor vrouwen met een kortere bovenbuis.
Neem jouw voorbeeld: 1,76. Ik heb een binnenbeenlengte van 87 cm en een staande buis van 58 center top. Deze fiets zit mij perfect qua beenlengte. laten we (zuiver hypothetisch) even stellen dat jouw benen even lang zijn, dan is de staande buis ok, maar zal je bovenbuis veeel te lang zijn. GEvolgen: een te gestrekte zit, pijn in de edele delen, rugpijn en daardoor minder plezier in het fietsen. Als je een kleinere fiets neemt ( bijvoorbeeld 56) heb je een veel kortere bovenbuis en kan je je zadel hoger zetten. Voila: een beter passende fiets.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 sep 2006 23:29

425 voor een fiets met RSX is best veel ja.

Anderhalf jaar oud lijkt me onwaarschijnlijk - RSX wordt al zeker 6 jaar niet meer gemaakt.

Mavic CXP30 velgen zijn ook al een flinke tijd niet meer op de markt.

En daarnaast: het is een RSX groep met Sora STI's, wat suggereert dat er 'iets' met de groep aan de hand geweest is.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jallas
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2006 10:02

jallas 21 sep 2006 01:20

Hallo,
Ik ben op zoek naar een racefiets. Ik weeg 85 kilo en 1.78. Ik fiets gemiddeld 1 keer per week rond de 100 km en wil ook zeker vaker gaan fietsen in het buitenland. Geen wedstrijden. Tot nu toe heb ik bedacht dat ik een 2e hands fiets wil met een goede groep ultegra/dura ace etc. Alu of carbon maakt me niet heel erg veel uit. Prijs rond de 1400 euro. Wat zouden julllie mij aanraden?

Plaats reactie