Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

DT Swiss 1450 vs Campa Eurus

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 29 sep 2006 20:54

Ben van plan komende winter een nieuwe fiets samen te stellen.  Het frame (Scott CR1) en de afmontage (Chorus) ben ik al ongeveer uit.  Bij de wielset zit ik nog te twijfelen tussen de DT Swiss 1450 en de Campagnolo Eurus wielen.  Allebei lichte wielen waar je goede verhalen over hoort.
Ik weeg 70 kilo en zal de fiets gebruiken voor wedstrijden (Amateur B), bergcyclo's zoals de Marmotte en wat toertochten. Wie weet waar je meer plezier van kunt beleven ?  Begreep dat ze allebei ook nogal wat freewheel-geluid maken.  Is dit storend of valt het nog wel mee ?
 

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 29 sep 2006 20:57

Quoten: Origineel geplaatst door CimeCaron op 29 September 2006


Ben van plan komende winter een nieuwe fiets samen te stellen.  Het frame (Scott CR1) en de afmontage (Chorus) ben ik al ongeveer uit.  Bij de wielset zit ik nog te twijfelen tussen de DT Swiss 1450 en de Campagnolo Eurus wielen.  Allebei lichte wielen waar je goede verhalen over hoort.
Ik weeg 70 kilo en zal de fiets gebruiken voor wedstrijden (Amateur B), bergcyclo's zoals de Marmotte en wat toertochten. Wie weet waar je meer plezier van kunt beleven ?  Begreep dat ze allebei ook nogal wat freewheel-geluid maken.  Is dit storend of valt het nog wel mee ?
 


Ik denk dat beide wielen erg goed zijn , kijk wat het mooiste staat onder je fiets , gewicht maakt niet zo veel uit. En voor wat betreft het freeweel geluid ...dat van campagnolo klinkt als muziek in mn oren.
 
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 sep 2006 22:09

Ik heb zowel de Eurus2006 als een handgespaakte set met de DTswiss RR1.1. velg. Rijdt allebei prima, maar zijn wat verschilletjes.
Eurus is harder/stijver, DTSwiss met traditoneel spaakpatroon vangt trillingen beter op. OM te klimmen en te dalen rij ik liever op de Eurus, straatsteentjes/wedstrijden liever op de handgespaakte set.
Kan eigenlijk geen voor of nadelen bedenken, setjes zijn allebei goed en hebben hun eigen karakter. Het enige puntje van aandacht is het bandje wisselen op DT velgen: EEN RAMP!!!!!!!
Less is bore

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 29 sep 2006 23:25

Dus de combinatie Scott CR1 en Eurus wielen zou wel is oncomfortabel kunnen zijn omdat ze beiden als stijf bekend staan.  Heeft iemand hier ervaring mee ?
 

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 29 sep 2006 23:42

Een scott is wel stijf maar zeker niet hard (moet je eens een canyon F10 proberen dan maak je wat mee) de combinatie met Eurus is goed te doen. Extra punt is dat lage velgen = dt er niet uitzien op een CR1 dus die vallen wat mij betreft direct af.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 30 sep 2006 03:33

Quoten: Origineel geplaatst door CimeCaron op 29 September 2006

Dus de combinatie Scott CR1 en Eurus wielen zou wel is oncomfortabel kunnen zijn omdat ze beiden als stijf bekend staan.  Heeft iemand hier ervaring mee ?
 


Hoi,
Een stijf wiel is niet per definitie oncomfortabel. Het voelt wat "Reaktionsfreudiger" aan, wat nerveuzer dus en da's nu precies een eigenschap die de Eurus tot zulk een leuke sportieve set maken. Wil je meer comfort dan besteedt je wat meer aandacht aan de te gebruiken band/binnenband/bandenspanning combinatie.....
Op zo wat elk fiets forum ter wereld heb ik nog nooit ieman steen en been horen klagen over zijn Eurusjes. Integendeel iedereen is er steeds lovend over. De DT combo is wellicht niet slecht maar is toch wat minder bekend.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie