Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Basso naar discovery??

reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 19 okt 2006 14:58

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 19 Oktober 2006


Duidelijk is nu dat ie weg is bij CSC ...
Wie zal nu het uithangbord gaan worden bij CSC ?

ik ben ook benieuwd. sastre kan dat niet echt waarmaken dus er zal wel een nieuwe komen.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 19 okt 2006 17:22

Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 19 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 19 Oktober 2006

Duidelijk is nu dat ie weg is bij CSC ...
Wie zal nu het uithangbord gaan worden bij CSC ?

ik ben ook benieuwd. sastre kan dat niet echt waarmaken dus er zal wel een nieuwe komen.


Dat hij nu weg gaat bij CSC, is voor de andere renners denk ik een morele klap. Een morele klap, omdat hij niet langer meer verdacht is. Ik ben bang dat de kracht van het team er nu uit is.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 okt 2006 17:35

waarom zou dit een morele klap moeten zijn?
Ik denk dat ( zonder te veralgemenen) dat er wel nog een paar het zwijgen aan zich zullen hebben. en geen concrete bewijzen = volgens mij niet schuldig = niet schorsen!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 19 okt 2006 19:49

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 19 Oktober 2006


waarom zou dit een morele klap moeten zijn?
Ik denk dat ( zonder te veralgemenen) dat er wel nog een paar het zwijgen aan zich zullen hebben. en geen concrete bewijzen = volgens mij niet schuldig = niet schorsen!

"Volgens mij" mag je wat mij betreft weglaten. "Morele klap" omdat nu blijkt dat hij nergens debet aan is toch op moet hoepelen. En het gaat om de kopman van de ploeg.

palfiero
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 23:43

palfiero 19 okt 2006 22:57

Weet er niks van !

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 19 okt 2006 23:25

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 19 Oktober 2006


Dat hij nu weg gaat bij CSC, is voor de andere renners denk ik een morele klap. Een morele klap, omdat hij niet langer meer verdacht is. Ik ben bang dat de kracht van het team er nu uit is.

Ooit gehoord van Sastre, Voigt, Schleck, Kroon e.a. Stuk voor stuk toppers die zich ook tijdens de schorsing van Basso hebben laten gelden. Sastre zat voor de Tour stuk door uitsluiting van Basso, maar heeft het gewoon super gedaan (ook in de Vuelta trouwens). Sastre heeft dit jaar alle 3 de grote rondes gereden. CSC heeft toppers voldoende. Mischien iets minder dan Basso, maar menig team zou er super blij mee zijn. Kan jouw inleving in de menselijke psyche niet volgen...

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 20 okt 2006 00:56

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 19 Oktober 2006

Ooit gehoord van Sastre, Voigt, Schleck, Kroon e.a. Stuk voor stuk toppers die zich ook tijdens de schorsing van Basso hebben laten gelden. Sastre zat voor de Tour stuk door uitsluiting van Basso, maar heeft het gewoon super gedaan (ook in de Vuelta trouwens). Sastre heeft dit jaar alle 3 de grote rondes gereden. CSC heeft toppers voldoende. Mischien iets minder dan Basso, maar menig team zou er super blij mee zijn. Kan jouw inleving in de menselijke psyche niet volgen...


Zijn inderdaad toppers, wellicht dat Sastre de vaandel overneemt. Maar verplaats je nu eens in de positie van Riis. Je zit tussen 2 vuurhaarden in, en dat bleek nergens voor nodig te zijn. Heb jij dan nu het gevoel dat je stevig aan de slag kunt met de huidige ploeg, zonder oponthoud? Ik zou toch wel uit mijn doen zijn.
Kijk eens naar de discoveryploeg, zonder Armstrong. Jarenlang een oersterke ploeg. Je kopman verliezen is dramatisch. Dus: kan de ploeg hier voldoende van herstellen, en in het voorjaar net zo presteren als afgelopen jaar? En eventueel voor een tourzege gaan?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 okt 2006 10:06

1) in de tour gaat het heengaan van Basso wel gevolgen hebben omdat het de absolute kopman was;
2) de ploeg van CSC is veel beter uitgebouwd voor de klassiekers en andere wielerwedstrijden dan discovery vroeger;
3) ook de ploeg van armstrong heeft dit jaar zonder de "big boss" redelijk gepresteerd in de klassiekers (hoste o.a.=> Hincapie had alles op de tour gezet)
4) ook twee jaar terug en verleden jaar al was er bij de "knechten" van armstrong, (behalve hincapie) al verval te merken. Maar Armstrong was zodanig sterk dat hij zelfs alleen alle anderen de baas kon ( 'k weet niet meer welke rit maar ik weet nog dat hij ulrich wat weg liet rijden met Basso(?) en er dan fluitend naar toe reed).  
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 okt 2006 11:07

Basso is nu wel topfavoriet voor de tour van volgend jaar. Hij heeft goede helpers als Popovic en Hincapie...
(Officieel is hij nog niet naar Disco maar dit is natuurlijk slechts een kwestie van tijd).

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 20 okt 2006 15:54

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 19 Oktober 2006


Zijn inderdaad toppers, wellicht dat Sastre de vaandel overneemt. Maar verplaats je nu eens in de positie van Riis. Je zit tussen 2 vuurhaarden in, en dat bleek nergens voor nodig te zijn. Heb jij dan nu het gevoel dat je stevig aan de slag kunt met de huidige ploeg, zonder oponthoud? Ik zou toch wel uit mijn doen zijn.
Kijk eens naar de discoveryploeg, zonder Armstrong. Jarenlang een oersterke ploeg. Je kopman verliezen is dramatisch. Dus: kan de ploeg hier voldoende van herstellen, en in het voorjaar net zo presteren als afgelopen jaar? En eventueel voor een tourzege gaan?

Riis had voor het rondewerk ook Sastre als kopman, dus als je eind 2006 met Sastre overlegd dat de Tour zijn hoofddoel wordt, is die focus m.i. geen probleem. Sastre is wel altijd wat te kort gekomen om te kunnen winnen (wel nooit te flauw om aan te vallen, leuk om naar te kijken). Riis heeft al vaker met dopingzaken geflirt, dus hij weet wat de gevolgen van zulke zaken zijn. Sommige mensen worden juist geprikkeld en presteren beter...

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 20 okt 2006 15:56

En idd, CSC is beter uitgebalanceerd dan Discovery / Postal destijds. CSC doet het hele jaar mee, niet alleen de Tour...

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 08 nov 2006 14:17

Zonet op de Sporza website gelezen;




"Ivan Basso is straks van Discovery Channel"


wo 08/11/06 - Ivan Basso rijdt de volgende drie seizoenen voor het Discovery Channel-team van Johan Bruyneel. Volgens Lance Armstrong is alles al in kannen en kruiken. Vandaag nog wordt de deal officieel bekendgemaakt.







"Het is beklonken." Dat zegt Lance Armstrong (foto) over de transfer van Ivan Basso naar Discovery Channel. "We hebben een akkoord met de Italiaan bereikt."














(foto Belga)Basso (28) zal volgens enkele bronnen een contract ondertekenen voor drie jaar en zal zes miljoen dollar opstrijken. De overeenkomst zou later vandaag officieel worden bekendgemaakt in Texas."In de namiddag is het officieel", zegt ook Basso's manager Giovanni Lombardi. Basso zelf wil (nog) geen toelichting geven.

Drie weken geleden verliet Basso CSC na de zaak-Fuentes. In Italië wordt de wielrenner echter niet vervolgd. Alleen de UCI kan nog roet in het eten gooien. Die kan immers nog naar het TAS stappen.

Plaats reactie