Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

graag warme voeten

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 18 feb 2007 20:33

Woehaha, bijna aan het eind staat: "op gevaar af van de vorst de pipet van te beschermen uw " sakaflot " door het uit te glijden onder uw jasje.".......het zal m'n zieke geest wel zijn die hier rare dingen bij bedenkt.
Trouwens vergeleken met wat andere post kan dit er gramaticaal nog best mee door.

triumph
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:17

triumph 18 feb 2007 22:06

  
We cannot direct the wind but we can adjust our sails.
Meten is weten, gissen is missen.

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 18 feb 2007 22:54

Ik had vroeger ook steeds last van extreem koude voeten.
Nu niet meer. Wat heb ik gedaan?
Neem regelmatig wisselbaden.
Hoe ga je te werk?
Vul 2 bakken met water.
In de ene doe je heet water (het heetste dat je kan verdragen)
In de andere koud water (het koudste dat je kan verdragen.
Stop beide voeten in het hete water gedurende ongeveer 1 minuut.
Na ongeveer 1 minuut, onmiddellijk beide voeten in het koude water stoppen (zalig gevoel trouwen).
Herhaal dit procede een keer of 5.
Doe dit iedere dag, gedurende een week of 2, nadien nog 1 keer per week.
Je bevordert zo de bloedsomloop in je voeten. Want het is door een gebrekkige bloedtoevoer dat je koude voeten krijgt.
Ik garandeer u warme voeten. Verwacht wel niet meteen resultaat, maar wel na een week of 2.

Natuurlijk blijf je in de winter met neopreen overbotjes rijden. Als sokken draag ik gewone coolmax wintersokken (niet echt dikke, maar ook geen zomersokjes).

Bij temperaturen onder de 5° is het voor de echte kouklemen aangeraden nog eventeel een lichte schoenovertrek met fleece te dragen. Ultima en Pro hebben deze in het gamma voor ongeveer 25€.

Laat me gerust eens weten of je hierbij warme voeten hebt.
Ik had voorheen altijd koude voeten, nu nooit meer.

koersklak
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 jul 2004 01:03

koersklak 19 feb 2007 18:04

Quoten: Origineel geplaatst door Robbebopper op 17 Januari 2007

In welk land wonen jullie eigenlijk? Ik rijdt al bijna de hele winter met zomerkleding. Weliswaar een regenjackje erover, maar ja, dan heb ik het al te warm.


Hangt zowiezo van persoon tot persoon af.  Vooral de mensen met een laagje wintervet zullen er beter tegenkunnen.  Ikzelf heb vooral last van mijn uitstekende delen (voeten, handen, oren), vanaf zo'n 5 graden (boven nul) maar maak nu gebruik van een lagensysteem zodat ik geen kou meer hoef te lijden. Voorlopig lukt dat goed.
http://koersklak.blogspot.com/2006/11/l ... tenen.html
 
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

timnagtegaal
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2008 13:16

timnagtegaal 28 okt 2008 17:11

Ik heb er ook last van, en ik dacht; laat ik eens een stuk krant om mijn voet+sok wikkelen en daarmee in mijn schoen gaan. En waarempel het werkt wel, echt koude voeten heb je niet meer.
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 03 nov 2008 13:26

Ik rij al jaren met de Gaerne Polar winterschoenen, en heb nooit last van koude voeten. Ik vind rijden met overschoenen helemaal niets.

Dirk

Plaats reactie