budget 12000 euro, welke fiets??
Scrymm heeft op een ander topic aangekondigd dat het om een fiets voor hemzelf (dit topic) en een fiets voor zijn zoon gaat (het andere topic).
De beschuldiging/verdenking in één van de voorgaande berichten vind ik daarom niet netjes. Op een paar forumleden na varen jullie daar kennelijk wel bij. Leuke toestand hier.
Ik noemde eerder een colnago c50. Zijn broertje is de Colnago Ferrari CF4. Valt mooi binnen je budget, 8500 dollar. Voor info, zie http://www.cbike.com/colnago_ferrari_cf4.htm
Lijkt me een prachtig racefietsje. Qua kwaliteit heb je dan ook het beste van het beste in huis. Voor mij - als student - niet echt realistisch. Met een budget zoals jij die hebt, zou ik denk ik eerder geneigd zijn om elk jaar een nieuwe, goedkopere racefiets aan te schaffen.
Lijkt me een prachtig racefietsje. Qua kwaliteit heb je dan ook het beste van het beste in huis. Voor mij - als student - niet echt realistisch. Met een budget zoals jij die hebt, zou ik denk ik eerder geneigd zijn om elk jaar een nieuwe, goedkopere racefiets aan te schaffen.
Litespeed Vortex op maat gebouwd - gaat richting de 3500
LW Obermayer - 3500
Srm Science - 5000
Oh kudt nu zit je al op 12.000 en dan komt de hele rest van de afmontage er nog bij
Ik denk dat je je budget zult moeten verruimen naar 15.000
LW Obermayer - 3500
Srm Science - 5000
Oh kudt nu zit je al op 12.000 en dan komt de hele rest van de afmontage er nog bij
Ik denk dat je je budget zult moeten verruimen naar 15.000
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 22 Oktober 2006
Ik noemde eerder een colnago c50. Zijn broertje is de Colnago Ferrari CF4. Valt mooi binnen je budget, 8500 dollar. Voor info, zie http://www.cbike.com/colnago_ferrari_cf4.htmLijkt me een prachtig racefietsje. Qua kwaliteit heb je dan ook het beste van het beste in huis. Voor mij - als student - niet echt realistisch. Met een budget zoals jij die hebt, zou ik denk ik eerder geneigd zijn om elk jaar een nieuwe, goedkopere racefiets aan te schaffen.
Denk je dat echt?? Of geloof je altijd in de folders van de fabrikanten?
Ik noemde eerder een colnago c50. Zijn broertje is de Colnago Ferrari CF4. Valt mooi binnen je budget, 8500 dollar. Voor info, zie http://www.cbike.com/colnago_ferrari_cf4.htmLijkt me een prachtig racefietsje. Qua kwaliteit heb je dan ook het beste van het beste in huis. Voor mij - als student - niet echt realistisch. Met een budget zoals jij die hebt, zou ik denk ik eerder geneigd zijn om elk jaar een nieuwe, goedkopere racefiets aan te schaffen.
Denk je dat echt?? Of geloof je altijd in de folders van de fabrikanten?
8500 € voor zo'n vaatdoek?
Hier mijn langverwachte reactie:
ten eerste vind ik het schrijnend en zelfs beledigend dat mensen dit zien als een onzin topic of een topic waarin ik reacties uit wil lokken. Voor de mensen die het willen weten: ik ben aan het geld gekomen via een erfenis.
En ik vind dit een mooie manier om mijn geld te besteden zowel praktisch als symbolisch omdat degene waarvan ik het geld geerfd heb een groot wielrenfanaat was, wat ik zelf ook ben.
Verder is dit topic voor mezelf en het andere voor mijn zoon. Wij posten inderdaad op hetzelfde account, lijkt me geen probleem zolang maar duidelijk is wie wat post.
Als laatste zou ik nu graag serieuze reacties willen. Ik heb wel degelijk verstand van fietsen, het enige probleem is dat ik altijd in lagere prijsklasses heb moeten kijken en nu ligt dat enigszins anders, bovendien lijkt het me nooit slecht om advies in te winnen.
ten eerste vind ik het schrijnend en zelfs beledigend dat mensen dit zien als een onzin topic of een topic waarin ik reacties uit wil lokken. Voor de mensen die het willen weten: ik ben aan het geld gekomen via een erfenis.
En ik vind dit een mooie manier om mijn geld te besteden zowel praktisch als symbolisch omdat degene waarvan ik het geld geerfd heb een groot wielrenfanaat was, wat ik zelf ook ben.
Verder is dit topic voor mezelf en het andere voor mijn zoon. Wij posten inderdaad op hetzelfde account, lijkt me geen probleem zolang maar duidelijk is wie wat post.
Als laatste zou ik nu graag serieuze reacties willen. Ik heb wel degelijk verstand van fietsen, het enige probleem is dat ik altijd in lagere prijsklasses heb moeten kijken en nu ligt dat enigszins anders, bovendien lijkt het me nooit slecht om advies in te winnen.
Vandaag is morgen alweer gisteren
Ik ben geen echte kenner maar testen zeggen mij helemaal niets. Folders van fabrikanten zijn natuurlijk niet objectief. Ik denk (met de nadruk op denk) dat genoemde racefiets inderdaad een kwaliteitsfiets is. En dan ga ik niet op de prijs af. Volgens mij is het frame nl. gelijkwaardig qua kwaliteit aan het frame van de c50. Ja, en daar rijdt o.a. het gehele raboteam op. Geef mij de c50, maar op die manier kom ik niet aan 8500 euro (het ging hier zelfs om 12k).
Voordat ik iets aanschaf, en zeker voor zo'n enorm kapitaal, wil ik de fiets natuurlijk eerst zelf testen: hoe voelt de fiets aan, hoe rijdt hij etc.
Vertel mij eens waarom dit een vaatdoek is, Havana. En laat me raden, volgens jou is de c50 natuurlijk ook een vaatdoek.... En doe mij (beter gezegd Scrymm) maar eens een andere en vooral betere suggestie.
Voordat ik iets aanschaf, en zeker voor zo'n enorm kapitaal, wil ik de fiets natuurlijk eerst zelf testen: hoe voelt de fiets aan, hoe rijdt hij etc.
Vertel mij eens waarom dit een vaatdoek is, Havana. En laat me raden, volgens jou is de c50 natuurlijk ook een vaatdoek.... En doe mij (beter gezegd Scrymm) maar eens een andere en vooral betere suggestie.
Jan, stijfheidstesten zeggen niet alles, maar ze liegen iig niet, en de Colnago Cristallo scoort gewoon ontzettend slecht (de profs die erop reden hebben m ook bijna allemaal de deur uit gedaan en zijn terug gegaan naar de C50)
En wat dat geld betreft: juist aan allemaal aparte onderdelen, b.v. AX-Lightness remmen, Clavicula crankstel, Lightweight derailleur, Schmolke stuur, zadelpen, Tune of AX zadeltje etc kan je heel veel geld kwijt, maar hoewel het stuk voor stuk technische hoogstandjes zijn maken ze je fiets optisch ook erg 'onrustig.'
Je kan ook voor een klassiekere look kiezen, b.v. een Colnago of een Pinarello, of juist een titanium fiets, b.v. een Merlin. en de afmontage bewust sober houden, gewoon een complete Record groep, ITM Millennium of Deda Newton setje, Campa Hyperon wielen....
En wat dat geld betreft: juist aan allemaal aparte onderdelen, b.v. AX-Lightness remmen, Clavicula crankstel, Lightweight derailleur, Schmolke stuur, zadelpen, Tune of AX zadeltje etc kan je heel veel geld kwijt, maar hoewel het stuk voor stuk technische hoogstandjes zijn maken ze je fiets optisch ook erg 'onrustig.'
Je kan ook voor een klassiekere look kiezen, b.v. een Colnago of een Pinarello, of juist een titanium fiets, b.v. een Merlin. en de afmontage bewust sober houden, gewoon een complete Record groep, ITM Millennium of Deda Newton setje, Campa Hyperon wielen....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 23 Oktober 2006
Jan, stijfheidstesten zeggen niet alles, maar ze liegen iig niet, en de Colnago Cristallo scoort gewoon ontzettend slecht (de profs die erop reden hebben m ook bijna allemaal de deur uit gedaan en zijn terug gegaan naar de C50)
Ok. De c50 dus.
Wel vraag ik mij af, waarom die Cristallo zo veel moet kosten en/of waarom hij uberhaupt nog in 't assortiment zit.
Jan, stijfheidstesten zeggen niet alles, maar ze liegen iig niet, en de Colnago Cristallo scoort gewoon ontzettend slecht (de profs die erop reden hebben m ook bijna allemaal de deur uit gedaan en zijn terug gegaan naar de C50)
Ok. De c50 dus.
Wel vraag ik mij af, waarom die Cristallo zo veel moet kosten en/of waarom hij uberhaupt nog in 't assortiment zit.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 23 Oktober 2006Wel vraag ik mij af, waarom die Cristallo zo veel moet kosten en/of waarom hij uberhaupt nog in 't assortiment zit.
Jan, in de commercie gaat het niet alleen om een 'product' en een 'prijs' maar om nog veel meer. (namelijk 'plaats' en 'promotie')
Door profsponsoring, advertenties etc etc hebben merken als Colnago, Pinarello, Bianchi gewoon een naam opgebouwd die veel verder gaat dan alleen de technische eigenschappen van de fiets zelf.
Een Colnago roept Emozione op, associaties met campionissimi van weleer, italiaans design, heeft traditie maar is toch innovatief zowel qua stijl als techniek, is een 'klassieke koersfiets', temperamentvol etc. - denk verder aan Alfa Romeo of Maserati, Armani kleding, Alessi huisraad, een mooie showroom met espresso-apparaat etc.
Een merk als Trek speelt meer op 'recente geschiedenis', 'Designed and handmade in de U.S.A.', technische innovatie, het Lance Armstong-gevoel etc, Nike
Gazelle, Batavus en Koga gooien het meer op vertrouwd, degelijk, en op 'plaats' - een zeer dicht dealernetwerk, zeg maar 'vakkundig advies, direct uit voorraad leverbaar en 2 servicebeurten gratis' waardoor ze juist de markt van de instapfietsen beheersen. (moet je eens kijken hoeveel Gazelle Primavera's of Vuelta's er rond rijden) - Denk aan Volkswagen of Opel, HEMA, Blokker, Brabantia, Curver etc
Rose, Cube en Canyon richten zich juist weer op kwaliteit, technische innovatie en vooral de prijs, zeg maar MediaMarkt, IKEA etc.
En vanwege een bepaald zijn mensen bereid véél meer geld te betalen voor een Colnago dan voor een fiets zonder dat gevoel. De fietsbladen werken trouwens lekker mee aan het in stand houden van dit soort beelden, zowel vanwege advertentie-belangen als meer algemeen: de consument wíl helemaal niet in ieder nummer van Fiets om de oren geslagen worden met de keiharde waarheid, maar juist wegdromen bij een fiets en juist genieten van het gevoel dat een fiets moet opwekken.
Jan, in de commercie gaat het niet alleen om een 'product' en een 'prijs' maar om nog veel meer. (namelijk 'plaats' en 'promotie')
Door profsponsoring, advertenties etc etc hebben merken als Colnago, Pinarello, Bianchi gewoon een naam opgebouwd die veel verder gaat dan alleen de technische eigenschappen van de fiets zelf.
Een Colnago roept Emozione op, associaties met campionissimi van weleer, italiaans design, heeft traditie maar is toch innovatief zowel qua stijl als techniek, is een 'klassieke koersfiets', temperamentvol etc. - denk verder aan Alfa Romeo of Maserati, Armani kleding, Alessi huisraad, een mooie showroom met espresso-apparaat etc.
Een merk als Trek speelt meer op 'recente geschiedenis', 'Designed and handmade in de U.S.A.', technische innovatie, het Lance Armstong-gevoel etc, Nike
Gazelle, Batavus en Koga gooien het meer op vertrouwd, degelijk, en op 'plaats' - een zeer dicht dealernetwerk, zeg maar 'vakkundig advies, direct uit voorraad leverbaar en 2 servicebeurten gratis' waardoor ze juist de markt van de instapfietsen beheersen. (moet je eens kijken hoeveel Gazelle Primavera's of Vuelta's er rond rijden) - Denk aan Volkswagen of Opel, HEMA, Blokker, Brabantia, Curver etc
Rose, Cube en Canyon richten zich juist weer op kwaliteit, technische innovatie en vooral de prijs, zeg maar MediaMarkt, IKEA etc.
En vanwege een bepaald zijn mensen bereid véél meer geld te betalen voor een Colnago dan voor een fiets zonder dat gevoel. De fietsbladen werken trouwens lekker mee aan het in stand houden van dit soort beelden, zowel vanwege advertentie-belangen als meer algemeen: de consument wíl helemaal niet in ieder nummer van Fiets om de oren geslagen worden met de keiharde waarheid, maar juist wegdromen bij een fiets en juist genieten van het gevoel dat een fiets moet opwekken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"