Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

tacx problemen!!

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 22 dec 2010 10:00

Gotcha1 schreef:Heb zelfs speciaal windows xp 32bit op computer gezet hiervoor.

arzeg0 schreef:Ik weet niet of je Windows 7 gebruikt

...

lancestrong
Forum-lid

lancestrong 22 dec 2010 18:13

.

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 22 dec 2010 19:37

Vandaag even tot bij bikegear gereden hier in oordegem maar is dus op woensdag gesloten :( .
'K ga dus morgen nog eens proberen.
Heb ondertussen die .NET opnieuw gedownload en geupdated.
Dit gaf geen verschil.
En dan de instelling in ffdshow gecheckt en eventueel verandert maar ook dit zonder resultaat.
Heb zelfs ffdshow opnieuw gedownload.
Krijg het maar niet in orde,heb ook nog steeds die zwarte balkjes naast film maar de instelling zou goed moeten staan :/
Film start dus gewoon en speelt snel af zonder infeed van fiets.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 22 dec 2010 22:46

Bij mijn broer bleek het probleem te zitten in de communicatie tussen FFDshow en Windows. Die was er niet (instellingen wijzigen geven geen effect). Met weer een apart programma / patch die hij stomtoevallig op internet vond, heeft hij FFDshow werkende gekregen. Dan is het nog veel prutswerk, maar je komt dan tenminste ergens. FFDshow opnieuw installeren helpt hier niet. Weet niet of je iets aan dit verhaal hebt. Hij werkt met W7 32bits.

Voor de volledigheid: die patch werkt als een tierelier. Alle dvd's draaien nu goed (zonder balken, niet uitgerekt, 4:3 inzoomen tot breedbeeld). Dat is onder geen enkel besturingsprogramma ooit gelukt (Vista, XP, W7).

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 25 dec 2010 17:04

Eindelijk in orde!!!!!
Gisteren na een lastige vroege (6u-13u) op't werk nog 3 uur zitten kl*ten op
pc.
Eerst vond hij de interface niet meer dus er kwam nog een probleem bij ,maar dat dan toch goed gekregen.Dan gewoon terug de ffdshow eraf gesmeten en terug (3x) nieuwe gedownload maar dan zag ik dat er nog een microsoft visual studio in programma's stond.
Die er dan afgesmeten,instellingen van ffdshow nog eens nagecheckt en dan terug
trainer geprobeerd en hij ging.
Wat ik wel raar vind dat hij nu werkt maar heb nog steeds balken boven en onder

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 dec 2010 14:40

Op zich moet je de beeldinstellingen helemaal naar wens in FFDshow kunnen instellen (met of zonder balken). Als dat niet lukt, zou je die patch kunnen zoeken waar ik het in mijn vorige post over had.

Wel hartelijke gefeliciteerd! Weer een werkende Tacx in de wereld.

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 27 dec 2010 17:08

ponsteen schreef:Op zich moet je de beeldinstellingen helemaal naar wens in FFDshow kunnen instellen (met of zonder balken). Als dat niet lukt, zou je die patch kunnen zoeken waar ik het in mijn vorige post over had.

Wel hartelijke gefeliciteerd! Weer een werkende Tacx in de wereld.

Bedankt ;)
Heb nu vandaag ook nog eens virtual parcours gereden en normaal bleef die op
het einde steeds hangen/vastlopen als rijder over de finish ging.
Dit probleem heeft ook zichzelf opgelost,rare toestanden wel

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 02 feb 2011 14:59

Bij mijn broer zijn nu de problemen van de VR parcoursen helemaal opgelost. Het probleem was dat ze uberhaupt niet begonnen. Het probleem bleek toch in de videokaart en (vermoedelijk) moederboard te zitten. Beide bleken bij automatische update toch niet de laatste updates te nemen. Handmatig zoeken en installeren leverde nieuwe stuurprogramma's op. Ze starten nu wel op.

Het probleem van de DVD parcoursen (niet goed weergeven, FFDShow) is opgelost, waarschijnlijk door de laatste Tacx update. Het kreng deed het ineens helemaal niet meer (het was deels opgelost met een niet officiele patch), wat deed vermoeden dat de geinstalleerde patch de boel juist weer in de war gooide bij FFDshow. Weggehaald die patch, en nu werkt het naar behoren. Je kunt tijdens het afspelen van de video nu kiezen tussen 4:3 (bij oude video's) en beeldvullend. De weergave is zonder verstoring.

(by the way: het gaat hier dus om Windows 7, Fortius, TTS3.1).

Plaats reactie