Voor al je afspraakjes

fietsbuddy amsterdam

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2006 22:27

@ Cas: is vertrek bij 't Kalfje of bij dat weggetje daar net achter waar de trainingen van de VU altijd beginnen? Ik doe mijn best om er zondag bij te zijn, als het weer tenminste enigszins meezit...

molle
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:17

molle 28 okt 2006 12:42

Beste boys,
Ik kan niet mee fietsen deze zondag. Heb er een ritje van 40 kilometer opzitten en ik heb behoorlijke (understatement) zadelpijn. Ik ga mezelf dat deze zondag niet weer aandoen.. Het is even wachten op het vrouwenzadel dat ik volgende week cadeau krijg.
Veel plezier! Het weer zit jullie geloof ik wel mee zondag.
@havana: http://www.skits.nl/upload/verzamelpunt-fietsen.gif
das just.

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 28 okt 2006 17:50

Ik ben er, 90% zeker, morgen.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 30 okt 2006 00:00

wellicht is er wat misgegaan?

was om 10u50 bij 't kalfje, samen met mijn buurjongen. Zag alleen maar jongens & meisjes van Skits. Dus toen maar met hen meegefietst. Wel een leuk ritje, veel wind, veel kopwerk gedaan en koffie met appletaart toe

Wie weet volgende keer beter?

en Molle: Succes met de zadelpijn. Als het goed is zou je met een goede combinatie van zadel en broek weinig last oeten hebben, alhowel het kweken van 'zitvlees' best even kan duren. Ook het gebruik van billenvet kan helpen.


cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 30 okt 2006 03:14

Haha, ja dat is er zeker! Ik was/ben een van de mannen van SKITS, sterker nog, ik heb het voorrecht om de ver. momenteel te besturen.Ik was de wintertijd vergeten dus was rustig aan gaan doen, iets te en toen moest ik racen om op tijd te zijn, uiteindelijk minuten te vroeg maar kwam dus briezend aan.De personen die ik niet kende heb ik één van aangesproken, die was met nog een vriend van hem maar die waren niet via 't forum. Aan een andere SKITSer gevraagd wie de andere twee onbekende waren (een met staart en een lange (waar jij er dus een van bent?)) maar 'k kreeg te horen dat die via een andere SKITSer meereden, ook een misverstand dus waarschijnlijk.....Was een redelijk grote groep en ik had wat bij te kletsen met 'n aantal SKITSers dus niet meer aan de "onbekende" toegekomen.Ik heb ook nog bij het Kalfje apperltaart en koffie genomen hoor! Was zelfs zo'n beetje mijn voorstel. Haha. Ik ben ook lang, zwarte broek, zwarte beenstukken, skitsshirt+ windvanger, grijze Giro helm, Bianchi 1885. Havana was er dan wel/niet?Ach, komende zondag ben ik er waarschijnlijk wel weer dus wie weet 'n herkansing.Fietse!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 okt 2006 10:20

Ik was er niet, want ik ben op eigen gelegenheid even naar hockeyclub Voordaan gepeddeld om naar mijn oude team te kijken. Windje mee op de heenweg ging 't 45 p/u
Ik heb overigens wel een Bianchi 1885

molle
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:17

molle 30 okt 2006 20:37

Billenvet... Klinkt gezellig, Raphaël.. Moet ik maar eens proberen dan!
Dat zitvlees komt wel goed, met een beter zadel red ik het wel. Nu staaat het originele zadel nog op mijn fiets, Voelt alsof ik op een kasseisteen zit..
Baal dat ik er niet bij was. Hoop volgende zondag van de partij te zijn!
 
 
das just.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 30 okt 2006 22:38

Cas: ik ben die met die staart en die lange (2m05!) is m'n buurman die net begonnen is met fietsen.
Met een beetje mazzel zijn wij er volgende week ook weer (en wie weet nog een maatje van me).
Mijn fiets is een Mees, matzwart met zilverkleurige accenten en zwarte mavic wielen (m'n zilveren ksyrium sl's schroef ik er alleen op voor toertochten en klimmen).
Kleding: grijze assos met zwarte beenstukken.

dus hopelijk tot volgende week (en dan zal ik proberen wat rustiger te rijden, kreeg nu paar keer op m'n kop dat het te hard ging). tja rijd veel alleen....

en Molle: billenvet is leuk spul hoor en ik denk een must, zeker bij langere ritten (of als je net begint ook bij korte). Assos heeft goed vet, te koop bij o.a. Lohman, Presto, Fietsplezier.
Wat voor zadel heb je gekocht? je had het over een vrouwenzadel. ter info: ik rijd (ook) op een 'vrouwenzadel': een Fizik Vitesse. heb van allerlei andere geprobeerd, zoals Fizik Arione, maar dit bevalt mij goed. Ben wel beniewd naar de Fizik Aliante, maar de prijs vind ik té.




cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 31 okt 2006 02:48

Ha! Ja, die Mees heb ik zeker wel gezien! Fietsplezier is sinds kort adverteerder in ons clubblad dus heb even met extra interesse naar je fiets gekeken, ontwetend dat jij er op zat dus........ Je ziet ze ook niet zo veel, Mees fietsen.Wat mij (en een aantal anderen) betreft reed je niet te hard hoor. Wat het probleem was is dat veel mensen zondag mee rijden om te toeren/uit te rijden/kletsen. Aangezien het standaard seizoen nu voorbij is zijn er ook mensen die dan juist even willen knallen.Men komt dus met verschillende instellingen daar naar toe. Een van de mannen bv. die wilde dat het langzamer ging had de avond daar voor een landelijke marathon gereden (wat ze nu op SBS6 uitzenden), logisch dus dat hij rustig wil rijden.Of ik er zondag a.s. bij ben weet ik nog niet. Vrijdag een van onze half-jaarlijkse grote huisfeesten, 200 man 60 kratten bier. Duurt meestal wel even voor ik, en het huis, daar van hersteld ben.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

molle
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:17

molle 31 okt 2006 16:08

@Raphaël: Normalieter ging ik via via een zadel krijgen maar, dat is afgeketst. Beloftes beloftes..
Ik ga me morgen dus zelf een zadel kopen. Het zadel dat ik in gedachten had is de Terry Butterfly. Ik heb me laten wijsmaken dat de prijs/kwaliteit verhouding prima is. Bij Lohman hebben ze er eentje in de aanbieding. En ik ben en blijf een vrouw: ik moet bekennen dat ik gecharmeerd ben door die opgedrukte vlinder.
Met een vlinder onder kont fiets ik misschien de hele wereld nog rond!
Wat denk je? Goede optie?
das just.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 okt 2006 16:50

Heb niet zoveel ervaring met vrouwenzadels maar bij Lohman kan je allicht ruilen als ie niet bevalt.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 31 okt 2006 21:26

@Molle
Ook ik ben geen expert in (vrouwen)zadels, is en blijft heel persoonlijk en uitproberen is essentieel. bij een beetje winkel kan je wel een dag een zadel meekrijgen (als je er voorzichtig mee bent en bijv. de rails taped).
dus: probeer er meerdere en kies die waar je het lekkerst op zit. op dit forum zijn meerdere discussies geweest over vrouwenzadels, wellicht even kijken wat andere dames daar aanraden?

@Cas
dat beloofd gezellig te worden vrijdag! veel water drinken voor het slapen gaan en je hebt de volgende dag een stuk minder last. Hoop je zondag te zien.




Plaats reactie