Zefiro K52
Basso wordt ,op de tijdritframes na, wel degelijk nog in italie geproduceerd.
http://www.alienwheels.be/
http://www.bassobikes.com/en/
Wat er ook in resulteert dat ze nog verschillen kunnen maken in het productieproces. zij kunnen nog bijsturen naar gelang de feedback van de gebruikers. Zo was er een klein probleempje met relatief weinig plaats met bepaalde wielen tussen de inkeping in de staande buis van de laguna en de band.
Mod. opmerking:
is iets fout gegaan tijdens het quoten van u bericht waardoor tekst verloren is gegaan.
http://www.alienwheels.be/
http://www.bassobikes.com/en/
Wat er ook in resulteert dat ze nog verschillen kunnen maken in het productieproces. zij kunnen nog bijsturen naar gelang de feedback van de gebruikers. Zo was er een klein probleempje met relatief weinig plaats met bepaalde wielen tussen de inkeping in de staande buis van de laguna en de band.
Mod. opmerking:
is iets fout gegaan tijdens het quoten van u bericht waardoor tekst verloren is gegaan.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nooit gehoord van onderzoekskosten? Als een beetje windtunnel een uurtje wil huren kost je dat al gauw 2000 euro en in een kan je niet echt veel doen, want je moet ook de opstelling nog helemaal in elkaar zetten bijv. nderzoek is duur, maar dat is wel wat het verschil maakt tussen een Cervelo en een no-name frame. De Cervelo is zo 300-400 gram lichter, maar wel stijver.
Dat 2 frames in eenzelfde fabriek gemaakt worden zegt echt niets!
Dat 2 frames in eenzelfde fabriek gemaakt worden zegt echt niets!
-
- Forum-lid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 11 apr 2007 16:17
Misschien kunnen we kwantum korting bedingen, ik ben ook op zoek naar een set
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
http://www.onlinebikestore.nl/index? Voor €569! Dan heb je altijd Ronald Roos z'n wielen nog http://www.xerografia.eu/Xerografia%20%20wielen.htm
Is het eigenlijk waar dat carbon velgen vlug scheuren met draadbanden? Vanwege de druk die de band uitoefend...
Is het eigenlijk waar dat carbon velgen vlug scheuren met draadbanden? Vanwege de druk die de band uitoefend...
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Op Bike Motion mij ook laten informeren over enkele zeer fraai ogende Zefirovelgen.
De K52 wielset is gemaakt op basis van de nieuwe 52 mm carbonvelg, voorzien van een aluminium velgbed, wat de set geschikt maakt voor draadbanden en tevens een optimale remkracht garandeert. De 2008 wielen hebben platte zwarte spaken en een nieuwe navenset Zafiro Power naafset (volgens de beursmedewerker, door Zafiro zelf ontwikkelt). Deze set heeft 2 machinelagers in het voorwiel en 4 stuks in het achterwiel. Voor 20 spaken, achter 24 spaken. Gewicht aan de zware kant, 1990 gram volgens de fabrikant.
Adviesprijs € 899,00. De prijzen die julie noemen zijn aanmerkelijk goedkoper, maar de wielen blijven wel erg zwaar!
De Zefiro Z303 (44 mm) en Z 404 (58 mm) zijn in samenwerking met Zipp gemaakt. Zefiro koopt de volgen bij Zipp en voorzien deze van platte zwarte spaken met American Classic naven voorzien van keramische lagers.
Beide types hebben een tube-uitvoering en een draad-uitvoering.
Z303: tube: 1215 gram, draad: 1665 gram.
Z404: tube: 1200 gram, draad 1650 gram.
Het verschil van gewicht zit hem in de aluminium velgrand van de draadversie. Adviesprijs voor beide uitvoeringen en beide types (tube-draad) is € 1249,00. Dat zijn stevige prijzen!
Maar je hebt wel een stel zeer apart ogende wielen. Of ze ook wedstrijdbestendig zijn zal de tijd uit moeten wijzen. Zipp is een begrip maar de zet als geheel moet zich nog bewijzen.
__________________
De K52 wielset is gemaakt op basis van de nieuwe 52 mm carbonvelg, voorzien van een aluminium velgbed, wat de set geschikt maakt voor draadbanden en tevens een optimale remkracht garandeert. De 2008 wielen hebben platte zwarte spaken en een nieuwe navenset Zafiro Power naafset (volgens de beursmedewerker, door Zafiro zelf ontwikkelt). Deze set heeft 2 machinelagers in het voorwiel en 4 stuks in het achterwiel. Voor 20 spaken, achter 24 spaken. Gewicht aan de zware kant, 1990 gram volgens de fabrikant.
Adviesprijs € 899,00. De prijzen die julie noemen zijn aanmerkelijk goedkoper, maar de wielen blijven wel erg zwaar!
De Zefiro Z303 (44 mm) en Z 404 (58 mm) zijn in samenwerking met Zipp gemaakt. Zefiro koopt de volgen bij Zipp en voorzien deze van platte zwarte spaken met American Classic naven voorzien van keramische lagers.
Beide types hebben een tube-uitvoering en een draad-uitvoering.
Z303: tube: 1215 gram, draad: 1665 gram.
Z404: tube: 1200 gram, draad 1650 gram.
Het verschil van gewicht zit hem in de aluminium velgrand van de draadversie. Adviesprijs voor beide uitvoeringen en beide types (tube-draad) is € 1249,00. Dat zijn stevige prijzen!
Maar je hebt wel een stel zeer apart ogende wielen. Of ze ook wedstrijdbestendig zijn zal de tijd uit moeten wijzen. Zipp is een begrip maar de zet als geheel moet zich nog bewijzen.
__________________
Gerardo