aanschaf titaniumracefiets
ik ben inmiddels van de ghisallo afgestapt en samen met jason (madcow) aan het bekijken wat het moet gaan worden.. op dit moment gaan we voor een parlee, al dan niet custom.. nu je toch de naam spin genoemd hebt, welke geef je de voorkeur, spin of parlee.. ik stel voor dit verder via mail te doen, jipcoolen@home.nl
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik ken Holland niet, maar na wat google werk vermoed ik dat het over Bill Holland gaat?
Ik kwam o.a. deze link tegen, wat een geweldige fiets zeg!
Linkje
Maakt Parlee nog Titanium only frames? Ik zie op hun site alleen fietsen met een carbon laagje?
Ik kwam o.a. deze link tegen, wat een geweldige fiets zeg!
Linkje
Maakt Parlee nog Titanium only frames? Ik zie op hun site alleen fietsen met een carbon laagje?
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door 20veetee op 28 December 2006
Ik ken Holland niet, maar na wat google werk vermoed ik dat het over Bill Holland gaat?Ik kwam o.a. deze link tegen, wat een geweldige fiets zeg!LinkjeMaakt Parlee nog Titanium only frames? Ik zie op hun site alleen fietsen met een carbon laagje?
Inderdaad een superfiets, alleen hoe ze ooit een rood toupe zadeltje op deze fiets hebben kunnen monteren?
De blue/white uitvoering had hier beter tot zijn recht gekomen!
Ik ken Holland niet, maar na wat google werk vermoed ik dat het over Bill Holland gaat?Ik kwam o.a. deze link tegen, wat een geweldige fiets zeg!LinkjeMaakt Parlee nog Titanium only frames? Ik zie op hun site alleen fietsen met een carbon laagje?
Inderdaad een superfiets, alleen hoe ze ooit een rood toupe zadeltje op deze fiets hebben kunnen monteren?
De blue/white uitvoering had hier beter tot zijn recht gekomen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Tja de afwerking kan je vraagtekens bij hebben idd... Vooral de kleurkeuze van het zadel icm dan weer blauwe banden... Ik begrijp ook niet helemaal de setback zadelpen icm de hele korte voorbouw. Maar goed, ik ben ook geen expert...
Maar verder vind ik het echt een plaatje
Maar verder vind ik het echt een plaatje
Deze foto had ik al een keertje gezien, hoe je een geweldig frame volledig kunt verknoeien, dit is prutswerk.
Ik heb in het verleden meerdere Holland, serotta en Moots frames afgebouwd en kan deze produkten zeker waarderen.
Verder vindt ik parlee o.k. (eenmaal opgebouwd) maar ik zou dan toch gaan voor een europees produkt (spin dus) zeker omdat ik deze frames hoger inschat. Heb er twee gedaan waarbij ik een Motage met AX, Thm en lightweigt wel zo'n beetje de top in fietsland vindt (fiets kostte uiteindelijk wel ver boven de 10.000 Euro).
Ik heb in het verleden meerdere Holland, serotta en Moots frames afgebouwd en kan deze produkten zeker waarderen.
Verder vindt ik parlee o.k. (eenmaal opgebouwd) maar ik zou dan toch gaan voor een europees produkt (spin dus) zeker omdat ik deze frames hoger inschat. Heb er twee gedaan waarbij ik een Motage met AX, Thm en lightweigt wel zo'n beetje de top in fietsland vindt (fiets kostte uiteindelijk wel ver boven de 10.000 Euro).
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Vooral de Moots Compact SL is een erg mooie fiets.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hij laat een frame op maat maken, dan had ik toch gezorgt dat ik op z'n minst met een 10 cm stuurpen zou kunnen rijden ipv die baby pen. Helemaal omdat (voor zover op te maken uit de specs) de bovenbuis heel lang is in vergelijking met de zitbuis. De balhoofdbuis is best kort met 11,5 cm, maar dan wijst de stuurpen nog steeds lelijk naar beneden terwijl die ook custom was. Als je zo gruwelijk veel geld uitgeeft aan een stuurpen had dan hem zolaten maken dat hij netjes doorliep met de bovenbuis. Ik vind de stuurpen eigenlijk een best lelijk ding, bovendien komt de kleur zo te zien net niet overeen met het frame.
De blauwe bandjes had ik achterwege gelaten, het mooie van een titanium fiets is dat hij zo neutraal is in alle opzichten, het ziet er altijd rustig uit.
Voor mooi had de zadelpen wel wat meer uit mogen steken, het frame was toch custom dus...
M'n opa rijdt nog niet eens met een spiegeltje, pas als ik 90 ben zal ik het overwegen . Ik had het stuur trouwens ook wat rechter gedraaid.
Verder nog: vreselijk ventieldopjes, remblokje links achter staat scheef.
De blauwe bandjes had ik achterwege gelaten, het mooie van een titanium fiets is dat hij zo neutraal is in alle opzichten, het ziet er altijd rustig uit.
Voor mooi had de zadelpen wel wat meer uit mogen steken, het frame was toch custom dus...
M'n opa rijdt nog niet eens met een spiegeltje, pas als ik 90 ben zal ik het overwegen . Ik had het stuur trouwens ook wat rechter gedraaid.
Verder nog: vreselijk ventieldopjes, remblokje links achter staat scheef.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Dit is natuurlijk puur persoonlijk, en heeft niets te maken met het verprutsen van het frame!
Dit is natuurlijk puur persoonlijk, en heeft niets te maken met het verprutsen van het frame!
- borgmonster
- Forum-lid
Wat ook afgrijselijk is, is de plaats van de tweede bidonhouder. Volledig uit balans met die op de onderbuis. Ook de keuze voor aluminium is ongehoord lelijk op een Ti frame.
Maar de blauwe banden zijn het eerste aspect van de foute op/afbouw.
Zoals hiervoor in de discussie door Amclassic al genoemd: met Ti kun je iets heel moois neutraals bouwen. Als je voor carbon afmontage-onderdelen gaat, hou de rest dan ook op zwart: zadel, stuurlint, banden, carbon(!) bidonhouders. Zwarte naven en velgen is ook zoiets dat daar dan bijhoort.
Maar ook dat is uiteraard helemaal persoonlijk.
Maar de blauwe banden zijn het eerste aspect van de foute op/afbouw.
Zoals hiervoor in de discussie door Amclassic al genoemd: met Ti kun je iets heel moois neutraals bouwen. Als je voor carbon afmontage-onderdelen gaat, hou de rest dan ook op zwart: zadel, stuurlint, banden, carbon(!) bidonhouders. Zwarte naven en velgen is ook zoiets dat daar dan bijhoort.
Maar ook dat is uiteraard helemaal persoonlijk.
ex-CUBE Litening Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Canyon Ultimate CF SLX 8 DISC TDF