Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pimp up TT

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 08 nov 2006 20:04

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 November 2006

What happened to Canyon? :|


Canyon: wegfiets (evt. wedstrijden, groepstrainingen (droog weer))
Batavus: tt-fiets (wedstrijden, tijdrijden) of (groepstrainingen (nat weer) bij evt. aanschaf Cervelo tt)
Eddy Merckx, vintage: trainingsfiets (solotrainingen (nat weer))
Trek T400: woon-werk, boodschappen, fietsvakanties
Opa's Gazelle weduwe uit 1950: stappen


Stappen?, dat hoort niet in het rijtje thuis he . Maar ff serieus (ook al was dat ook serieus), ik zou voor de Cervelo gaan, je hebt dan wel iets wat helemaal nieuw en nog veel waard is, ook blijf je dus gewoon een reserve fiets houden

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 08 nov 2006 20:46

Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 08 November 2006


Ik zou voor nieuw gaan
Planet x een idee ?  1677,00 euro  compleet.
Zaterdag eens langskomen dan kun je hem in echt zien.


Het is inderdaad de vraag: upgraden van het huidige wagenpark of uitbreiden van het huidige wagenpark...... (http://static.flickr.com/99/292460627_70ebc91426_b.jpg)
upgraden: ca. E700,- tot E1000,-

 
uitbreiden: ca. E1500,- tot E2300,-

voordeel van uitbreiden: 2 trainingsfietsen, 2 wedstrijdfietsen
nadeel van uitbreiden: kosten (extra garage ;-)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 nov 2006 21:03

Ik zou het lekker bij de Batavus houden, je gaat echt niet sneller met zo'n Cervelo. Mijn ervaring is dat je de oude fiets toch in de schuur laat staan omdat de nieuwe lekkerder fietst ook al is het weer minder.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 08 nov 2006 21:11

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 November 2006

Ik zou het lekker bij de Batavus houden, je gaat echt niet sneller met zo'n Cervelo. Mijn ervaring is dat je de oude fiets toch in de schuur laat staan omdat de nieuwe lekkerder fietst ook al is het weer minder.

Daarbij kan je nu vooral aan de wielen e.d. het geld besteden en evt volgend jaar alsnog het frame kopen. Waarbij ik ook denk dat je minder snelheidswinst haalt met het andere frame...

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 08 nov 2006 21:19

Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 08 November 2006


Ik zou voor nieuw gaan
Planet x een idee ?  1677,00 euro  compleet.
Zaterdag eens langskomen dan kun je hem in echt zien.

Als ie maar matzwart is!

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 08 nov 2006 21:29

Ik ben ook bezig spulletjes te verzamelen voor de opbouw van een tt fiets. Het frame zal exact dezelfde zijn als die van wezep en zal ik als het goed is deze maand nog binnenkomen.
Ik doe geen triathlons maar ben van plan me het komende jaar te gaan concentreren op diverse tijdritten in het gehele land met als hoogtepunt het nk voor vrije renners in september volgend jaar.
De opbouw van mijn fiets zal zijn met centaur 2007, slr xp en (als ze een beetje op tijd te verkrijgen zijn) de nieuwe dura-ace spd pedalen.Dicht wiel heb ik al (volledig carbon met chorus naaf(ik denk dat auke ook nog heel even met dit wiel gereden heeft )). Voor het voorwiel zal ik voorlopig m'n cosmic carbone gebruiken.
Stuur ben ik net als wezep nog niet helemaal uit maar ik neig naar de profile design carbon x 1.5. De remgreepkeuze is mede hierdoor ook nog niet bepaald.Shifters zullen, als ik geen leuke aanbieding van een campa-setje tegenkom, waarschijnlijk die van dura-ace gaan worden.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 08 nov 2006 23:14

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 November 2006

(@Wezep; hoe bevalt jouw Hedjet60; is de carbonvelg alleen maar voor de aerodynamica, of kan ie ook goed de krachten van het wiel aan).


Mij bevallen de Jet's prima, al heb ik weinig ervaring met andere wielen (alleen Bontrager RaceLite en RaceXLite). Heb er echter nog niet veel opgereden (max 200km dit jaar). Op dit moment ligt het voorwiel in Spanje bij de importeur (zie topic van mij over de Jet wielen).
De carbon' velg' is puur voor de aerodynamica. Als je een Hed wiel zoekt voor bandjes waarin het carbon onderdeel uitmaakt van de velg, koop dan de Alps.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 09 nov 2006 09:42

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 08 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 November 2006

(@Wezep; hoe bevalt jouw Hedjet60; is de carbonvelg alleen maar voor de aerodynamica, of kan ie ook goed de krachten van het wiel aan).


Mij bevallen de Jet's prima, al heb ik weinig ervaring met andere wielen (alleen Bontrager RaceLite en RaceXLite). Heb er echter nog niet veel opgereden (max 200km dit jaar). Op dit moment ligt het voorwiel in Spanje bij de importeur (zie topic van mij over de Jet wielen).
De carbon' velg' is puur voor de aerodynamica. Als je een Hed wiel zoekt voor bandjes waarin het carbon onderdeel uitmaakt van de velg, koop dan de Alps.

Als de carbonvelg alleen cosmetisch is dan heeft dat misschien wel als voordeel dat een wiel met aluvelg bij een slag weer makkelijker te richten is dan een carbonvelg. Ik weet niet hoe sterk de aluminiumvelg is (iemand enig idee?), maar ik ga er maar niet van uit dat ie even sterk is als een handgemaakt setje met Mavic CXP33. Goed genoeg voor een voorwiel? Ook in tijdritjes kun je zomaar pardoes door een kuil heen hobbelen........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 nov 2006 12:12

Dat Planet X TT-frame staat ook bij forumlid Carbonfreaks te koop (is exact hetzelfde frame waar Domique Cornu wereldkampioen op werd trouwens).
http://www.carbonfreaks.nl/winkel/produ ... cts_id=348
€ 1125.- inclusief vork en zadelpen...

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 09 nov 2006 12:47

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 09 November 2006


Dat Planet X TT-frame staat ook bij forumlid Carbonfreaks te koop (is exact hetzelfde frame waar Domique Cornu wereldkampioen op werd trouwens).
http://www.carbonfreaks.nl/winkel/produ ... cts_id=348
€ 1125.- inclusief vork en zadelpen...


Stuk goedkoper dan bij Stevens, daar exact dezelfde framekit voor E1499, compleet afgemonteerd vanaf E2200,-.
Bij Planet-X (Stealth Pro Carbon) zelfde frame, compleet afgemonteerd vanaf ca. E1650,- (GBP1100, spec. super value), en ca. E1875 (GBP1250, spec. Ultegra).

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 09 nov 2006 13:22

Hoe zit het eigenlijk met de maten van een TT frame. Ik kan me voorstellen dat je een kortere zit hebt dan op je normale frame, of niet?

Plaats reactie