Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 November 2006
What happened to Canyon?
Canyon: wegfiets (evt. wedstrijden, groepstrainingen (droog weer))
Batavus: tt-fiets (wedstrijden, tijdrijden) of (groepstrainingen (nat weer) bij evt. aanschaf Cervelo tt)
Eddy Merckx, vintage: trainingsfiets (solotrainingen (nat weer))
Trek T400: woon-werk, boodschappen, fietsvakanties
Opa's Gazelle weduwe uit 1950: stappen
Stappen?, dat hoort niet in het rijtje thuis he . Maar ff serieus (ook al was dat ook serieus), ik zou voor de Cervelo gaan, je hebt dan wel iets wat helemaal nieuw en nog veel waard is, ook blijf je dus gewoon een reserve fiets houden
Pimp up TT
Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 08 November 2006
Ik zou voor nieuw gaan
Planet x een idee ? 1677,00 euro compleet.
Zaterdag eens langskomen dan kun je hem in echt zien.
Het is inderdaad de vraag: upgraden van het huidige wagenpark of uitbreiden van het huidige wagenpark...... (http://static.flickr.com/99/292460627_70ebc91426_b.jpg)
upgraden: ca. E700,- tot E1000,-
uitbreiden: ca. E1500,- tot E2300,-
voordeel van uitbreiden: 2 trainingsfietsen, 2 wedstrijdfietsen
nadeel van uitbreiden: kosten (extra garage )
Ik zou voor nieuw gaan
Planet x een idee ? 1677,00 euro compleet.
Zaterdag eens langskomen dan kun je hem in echt zien.
Het is inderdaad de vraag: upgraden van het huidige wagenpark of uitbreiden van het huidige wagenpark...... (http://static.flickr.com/99/292460627_70ebc91426_b.jpg)
upgraden: ca. E700,- tot E1000,-
uitbreiden: ca. E1500,- tot E2300,-
voordeel van uitbreiden: 2 trainingsfietsen, 2 wedstrijdfietsen
nadeel van uitbreiden: kosten (extra garage )
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 November 2006
Ik zou het lekker bij de Batavus houden, je gaat echt niet sneller met zo'n Cervelo. Mijn ervaring is dat je de oude fiets toch in de schuur laat staan omdat de nieuwe lekkerder fietst ook al is het weer minder.
Daarbij kan je nu vooral aan de wielen e.d. het geld besteden en evt volgend jaar alsnog het frame kopen. Waarbij ik ook denk dat je minder snelheidswinst haalt met het andere frame...
Ik zou het lekker bij de Batavus houden, je gaat echt niet sneller met zo'n Cervelo. Mijn ervaring is dat je de oude fiets toch in de schuur laat staan omdat de nieuwe lekkerder fietst ook al is het weer minder.
Daarbij kan je nu vooral aan de wielen e.d. het geld besteden en evt volgend jaar alsnog het frame kopen. Waarbij ik ook denk dat je minder snelheidswinst haalt met het andere frame...
Ik ben ook bezig spulletjes te verzamelen voor de opbouw van een tt fiets. Het frame zal exact dezelfde zijn als die van wezep en zal ik als het goed is deze maand nog binnenkomen.
Ik doe geen triathlons maar ben van plan me het komende jaar te gaan concentreren op diverse tijdritten in het gehele land met als hoogtepunt het nk voor vrije renners in september volgend jaar.
De opbouw van mijn fiets zal zijn met centaur 2007, slr xp en (als ze een beetje op tijd te verkrijgen zijn) de nieuwe dura-ace spd pedalen.Dicht wiel heb ik al (volledig carbon met chorus naaf(ik denk dat auke ook nog heel even met dit wiel gereden heeft )). Voor het voorwiel zal ik voorlopig m'n cosmic carbone gebruiken.
Stuur ben ik net als wezep nog niet helemaal uit maar ik neig naar de profile design carbon x 1.5. De remgreepkeuze is mede hierdoor ook nog niet bepaald.Shifters zullen, als ik geen leuke aanbieding van een campa-setje tegenkom, waarschijnlijk die van dura-ace gaan worden.
Ik doe geen triathlons maar ben van plan me het komende jaar te gaan concentreren op diverse tijdritten in het gehele land met als hoogtepunt het nk voor vrije renners in september volgend jaar.
De opbouw van mijn fiets zal zijn met centaur 2007, slr xp en (als ze een beetje op tijd te verkrijgen zijn) de nieuwe dura-ace spd pedalen.Dicht wiel heb ik al (volledig carbon met chorus naaf(ik denk dat auke ook nog heel even met dit wiel gereden heeft )). Voor het voorwiel zal ik voorlopig m'n cosmic carbone gebruiken.
Stuur ben ik net als wezep nog niet helemaal uit maar ik neig naar de profile design carbon x 1.5. De remgreepkeuze is mede hierdoor ook nog niet bepaald.Shifters zullen, als ik geen leuke aanbieding van een campa-setje tegenkom, waarschijnlijk die van dura-ace gaan worden.
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 November 2006
(@Wezep; hoe bevalt jouw Hedjet60; is de carbonvelg alleen maar voor de aerodynamica, of kan ie ook goed de krachten van het wiel aan).
Mij bevallen de Jet's prima, al heb ik weinig ervaring met andere wielen (alleen Bontrager RaceLite en RaceXLite). Heb er echter nog niet veel opgereden (max 200km dit jaar). Op dit moment ligt het voorwiel in Spanje bij de importeur (zie topic van mij over de Jet wielen).
De carbon' velg' is puur voor de aerodynamica. Als je een Hed wiel zoekt voor bandjes waarin het carbon onderdeel uitmaakt van de velg, koop dan de Alps.
(@Wezep; hoe bevalt jouw Hedjet60; is de carbonvelg alleen maar voor de aerodynamica, of kan ie ook goed de krachten van het wiel aan).
Mij bevallen de Jet's prima, al heb ik weinig ervaring met andere wielen (alleen Bontrager RaceLite en RaceXLite). Heb er echter nog niet veel opgereden (max 200km dit jaar). Op dit moment ligt het voorwiel in Spanje bij de importeur (zie topic van mij over de Jet wielen).
De carbon' velg' is puur voor de aerodynamica. Als je een Hed wiel zoekt voor bandjes waarin het carbon onderdeel uitmaakt van de velg, koop dan de Alps.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 08 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 November 2006
(@Wezep; hoe bevalt jouw Hedjet60; is de carbonvelg alleen maar voor de aerodynamica, of kan ie ook goed de krachten van het wiel aan).
Mij bevallen de Jet's prima, al heb ik weinig ervaring met andere wielen (alleen Bontrager RaceLite en RaceXLite). Heb er echter nog niet veel opgereden (max 200km dit jaar). Op dit moment ligt het voorwiel in Spanje bij de importeur (zie topic van mij over de Jet wielen).
De carbon' velg' is puur voor de aerodynamica. Als je een Hed wiel zoekt voor bandjes waarin het carbon onderdeel uitmaakt van de velg, koop dan de Alps.
Als de carbonvelg alleen cosmetisch is dan heeft dat misschien wel als voordeel dat een wiel met aluvelg bij een slag weer makkelijker te richten is dan een carbonvelg. Ik weet niet hoe sterk de aluminiumvelg is (iemand enig idee?), maar ik ga er maar niet van uit dat ie even sterk is als een handgemaakt setje met Mavic CXP33. Goed genoeg voor een voorwiel? Ook in tijdritjes kun je zomaar pardoes door een kuil heen hobbelen........
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 08 November 2006
(@Wezep; hoe bevalt jouw Hedjet60; is de carbonvelg alleen maar voor de aerodynamica, of kan ie ook goed de krachten van het wiel aan).
Mij bevallen de Jet's prima, al heb ik weinig ervaring met andere wielen (alleen Bontrager RaceLite en RaceXLite). Heb er echter nog niet veel opgereden (max 200km dit jaar). Op dit moment ligt het voorwiel in Spanje bij de importeur (zie topic van mij over de Jet wielen).
De carbon' velg' is puur voor de aerodynamica. Als je een Hed wiel zoekt voor bandjes waarin het carbon onderdeel uitmaakt van de velg, koop dan de Alps.
Als de carbonvelg alleen cosmetisch is dan heeft dat misschien wel als voordeel dat een wiel met aluvelg bij een slag weer makkelijker te richten is dan een carbonvelg. Ik weet niet hoe sterk de aluminiumvelg is (iemand enig idee?), maar ik ga er maar niet van uit dat ie even sterk is als een handgemaakt setje met Mavic CXP33. Goed genoeg voor een voorwiel? Ook in tijdritjes kun je zomaar pardoes door een kuil heen hobbelen........
Dat Planet X TT-frame staat ook bij forumlid Carbonfreaks te koop (is exact hetzelfde frame waar Domique Cornu wereldkampioen op werd trouwens).
http://www.carbonfreaks.nl/winkel/produ ... cts_id=348
€ 1125.- inclusief vork en zadelpen...
http://www.carbonfreaks.nl/winkel/produ ... cts_id=348
€ 1125.- inclusief vork en zadelpen...
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 09 November 2006
Dat Planet X TT-frame staat ook bij forumlid Carbonfreaks te koop (is exact hetzelfde frame waar Domique Cornu wereldkampioen op werd trouwens).
http://www.carbonfreaks.nl/winkel/produ ... cts_id=348
€ 1125.- inclusief vork en zadelpen...
Stuk goedkoper dan bij Stevens, daar exact dezelfde framekit voor E1499, compleet afgemonteerd vanaf E2200,-.
Bij Planet-X (Stealth Pro Carbon) zelfde frame, compleet afgemonteerd vanaf ca. E1650,- (GBP1100, spec. super value), en ca. E1875 (GBP1250, spec. Ultegra).
Dat Planet X TT-frame staat ook bij forumlid Carbonfreaks te koop (is exact hetzelfde frame waar Domique Cornu wereldkampioen op werd trouwens).
http://www.carbonfreaks.nl/winkel/produ ... cts_id=348
€ 1125.- inclusief vork en zadelpen...
Stuk goedkoper dan bij Stevens, daar exact dezelfde framekit voor E1499, compleet afgemonteerd vanaf E2200,-.
Bij Planet-X (Stealth Pro Carbon) zelfde frame, compleet afgemonteerd vanaf ca. E1650,- (GBP1100, spec. super value), en ca. E1875 (GBP1250, spec. Ultegra).